Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häiritseekö muita jatkuva älypuhelimen käyttö?

Vierailija
16.01.2022 |

Minua surettaa ja kauhistuttaa tämä nykymeininki... Lapset ei enää pysty keskittymään koulussa lukemisen opetteluun, ei kirjoihin, ei mihinkään. Aikuiset ihmiset on päivässä monta tuntia puhelimella, heti kun tulee tyhjä tai tylsä hetki niin puhelin käteen. Mitä se tekee ihmisen hermostolle, keskittymiskyvylle ja pitkäjänteisyydelle pitkällä tähtäimellä? Kaikki tapahtuu nykyään netissä, puhelin on kaikkialla ja kokoajan käytössä. Mielestäni joku somevaikuttajan työ olisi pahin painajainen, kuvata nyt ihan kokoajan omaa elämää someen, ei voi olla kovin rentoutunut olo. Vaikka joskus kävisi kateeksi esim ilmaiset tuotteet yhteistyönä, niin mietin mikä on sen hinta? Aivot ei saa levätä ikinä... Tästä syystä poistuin kaikkialta somesta paitsi täältä, enkä ole katunut hetkeäkään. Kaipaan elämää ennen älypuhelinta. Esim lautapelien pelailua, ulkoilua, kaikkea missä mieli saa oikeasti levätä. Olen huolissani tästä tilanteesta, eikä tämä ole ainakaan parempaan suuntaan menossa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, puhelinriippuvuus on ällöttävää. Ällöttävää katsella kuinka puhelimet hallitsee maailmaa.

Vierailija
22/28 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samoilla linjoilla mutta en ole kovinkaan fanaattinen vastustaja. En heitä vierasta ulos, jos hän esim. pitää kotiväkeensä yhteyttä tai jotain vastaavaa.

Kyllähän siihen kannustetaan aina vaan enemmän. Alakoulussakin jo opetus tapahtuu tableteilta ja ruudulta.

Työssäni olen pakotettu räpläämään kännykkää kotikäynnillä asiakkaan luona, se ärsyttää itseäni suunnattomasti. Käynti kuuluu kirjata ja se kirjaaminen tulee suorittaa siellä kotona. Myös tehtävänanto pitää sieltä kännykästä tarkistaa, että kaikki tarvittava tulee tehtyä. Tätä asiaa eivät hoidettavat vahuksetkaan ymmärrä. He, kun eivät ole kännykkäaikaan tottuneet. Ja se vaan näyttää siltä, että minä aikani kuluksi räpläännpuhelinta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ärsyttää jos sitä puhelinta tuijotetaan kun olen seurassa. Muuten ihan sama.

Itellä oli riippuvuus jodeliin/tiktok jne paskaan ja ku ne vei todella paljon aikaa eikä poistaminen auttanut ku viikoksi. Päätin sitten ottaa vasaran käteen ja lyödä paskaksi koko puhelimen.

Otin käyttöön jonkun ekan älypuhelin jossa ei toimi minkäänlaiset apit , käytän pelkästään soittamiseen tekstailuun puhelinta.

Vierailija
24/28 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei häiritse jos henkilö seurassani pitää älypuhelimensa pois silmistämme!Jos puhelin on käsissä tai sinä vierssä ja kytää sitä sinä.Sanon anteeksi en tullut seuraaman kun kyttäät somea ja poistun paikalta.En enää toiste kohtaa henkilöä.Ihan sama mitä tuntemattomat ihmiset tekee,ei häiritse minua!

Vierailija
25/28 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvasti kännykkä naamalla kulkevat ovat mun kirjoissa vähä-älyisiä zombeja. Totaalinen deal breaker esim. seurustelusuhteessa.

Vierailija
26/28 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaahan se päähän jos muille on älykänny kasvanut kiinni kouraan. Itselläni ei ole tarvetta olla netissä 24/7 joten en ole älykännyä hommannut.

Vierailija
27/28 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolestunut. Työpaikallakin jotkut ottavat kännykän mukaan lounaalle. Eikö voi olla puolta tuntia erossa siitä laitteesta? Ymmärrän, jos odottaa jotain tiettyä puhelua, mutta muuten en.

Vierailija
28/28 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kaikki muu häiritsee jatkuvaa puhelimenkäyttöä.