Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luen pääsykokeisiin enkä ymmärrä melkein sanaakaan. Mitään tehtävissä?

Vierailija
14.05.2015 |

Otsikossahan se tulikin. Päästkokeet ovat parin viikon päästä. Yksi pääsykoekirja ja ensimmäisen luvun jälkeen en ole tajunnut melkein sanaakaan. Kirjassa käsiteltäviä asioita olen lukenut/opiskellut viimeksi 8 vuotta sitten. Onko tyydyttävä kohtaloonsa ja mentävä ensi vuonna kertauskurssille?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 19:27"]

Otsikossahan se tulikin. Päästkokeet ovat parin viikon päästä. Yksi pääsykoekirja ja ensimmäisen luvun jälkeen en ole tajunnut melkein sanaakaan. Kirjassa käsiteltäviä asioita olen lukenut/opiskellut viimeksi 8 vuotta sitten. Onko tyydyttävä kohtaloonsa ja mentävä ensi vuonna kertauskurssille?

[/quote] poika ei kerro mihin pyrkii mutta lukee fysiikkaa, kemiaa ja biologiaa. Oisko kenties Aalto yliopisto? Lääkis?

Vierailija
22/37 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehtävissä. Vaihda alaa, johon haet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] aika monta vuotta väliä, et tule pääsemään. Preppauskursseille ja aiemmin aloittaa lukeminen. Mihin muuten oot pyrkimässä?? Kemiaako lukemaan?

Vierailija
24/37 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:12"]

[/quote] aika monta vuotta väliä, et tule pääsemään. Preppauskursseille ja aiemmin aloittaa lukeminen. Mihin muuten oot pyrkimässä?? Kemiaako lukemaan?

[/quote] kuinka voit pyrkiä kemiaa lukemaan kun tuntuu että et ymmärrä mitään. ??? Oletko edes kiinnostanut?

Vierailija
25/37 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kannattaako hakea jos ei edes lukion kemia aukea. Miten luulet pärjääväsi koulussa jos et ymmärrä pääsykoekirjasta mitään. Kannattaa ehkä hakea jonnekin muualle. 

Vierailija
26/37 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäänpääsy riippuu ihan aineesta mihin haet. Joillekin aloille on tosi helppo päästä, eivätkä muutkaan välttämättä ole lukeneet kirjoja moneen kertaan. Ei kyllä mitään hajua esimerkiksi kemian hakijamääristä, mutta niistäkin voi vähän päätellä, että onko sisäänpääsyyn mitään mahdollisuuksia. Kannattaa myös hakea vanhoja pääsykokeita, jos kyseisessä aineessa sellaisia on saatavilla. 

Vierailija
27/37 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joka paikkaan niin kovin vaikea ole päästä opiskelemaan. Aina kannattaa hakea, jos ala kiinnostaa.

Vierailija
28/37 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] tuo tarkoittaa nyt sitä että sun ei kannata pyrkiä sellaiselle alalle josta et edes ymmärrä mitään.

Vierailija
29/37 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 19:37"]

Pääsykoekirjana on vain kemian lukion pakollisen kurssin kirja. Eli peruskemiaa, mutta siitä on tosiaan 8 vuotta aikaa kun olen sen kurssin käynyt. Ja kirja on käytettynä ostettu eli kaikki ns tärkeät asiat on jo alleviivattuina. Olen nyt kahdesti sen lukenut ja olen aivan kujalla.

[/quote] Eiko sen pitaisi olla: Paasykoekirjana on vain lukion pakollisen kemiankurssin kirja.

t.hoono soomi ulkosuomalainen.

Vierailija
30/37 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin kannattaa pääsykokeisiin mennä, vaikka tuntuisikin ettei ymmärrä. Jos ala kuitenkin jotenkin kiinnostaa. Otat nyt vain sellaisen asenteen, että ei ne asiat ole niin vaikeita, jostain syystä eivät nyt vain palaa muistista mutta ehdit kyllä palauttaa. Kaikkea ei tarvitse edes osata, aloitat perusasioista.

Vierailija
31/37 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kai pääsykokeessa testataan, että on riittävät perustiedot opintoihin ja motivaatiota sisäänpääsyyn. Sulla ei olla ilmeisesti oikein kumpakaan? Ei siellä koulussa/yliopistossa tai mikä nyt onkaan enää opiskella niitä perustietoja lukiotasolla vaan jatketaan siitä, mihin lukiossa on jääty. Ehkä siksikin syytä kerrata asiat uudestaan ennen opiskeluja. Haetko farmasiaa lukemaan?

Vierailija
32/37 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kirjastosta se ABI-preppauskirja! Siinä on kaikki asiat hyvin selitettynä ja käytä sitä apuna! Ja googleta kans netistä apua.

Vierailija
33/37 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 19:27"]

[/quote] poika ei kerro mihin pyrkii mutta lukee fysiikkaa, kemiaa ja biologiaa. Oisko kenties Aalto yliopisto? Lääkis?
[/quote]
Mikä poika?

Vierailija
34/37 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:28"]

Ei joka paikkaan niin kovin vaikea ole päästä opiskelemaan. Aina kannattaa hakea, jos ala kiinnostaa.

[/quote] paljon jää ovien ulkopuolelle, tietysti sitten on niitä jotka takovat päätä seinään monia vuosia pääsemättä just siihen mihin haluavat, eli rima liian korkeella ja ei oo resursseja.

Vierailija
35/37 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 19:27"] Otsikossahan se tulikin. Päästkokeet ovat parin viikon päästä. Yksi pääsykoekirja ja ensimmäisen luvun jälkeen en ole tajunnut melkein sanaakaan. Kirjassa käsiteltäviä asioita olen lukenut/opiskellut viimeksi 8 vuotta sitten. Onko tyydyttävä kohtaloonsa ja mentävä ensi vuonna kertauskurssille? [/quote] poika ei kerro mihin pyrkii mutta lukee fysiikkaa, kemiaa ja biologiaa. Oisko kenties Aalto yliopisto? Lääkis? [/quote] Mikä poika?

[/quote] mun poika, 4en oo tuo aloittaja joka ei edes ymmärrä kemiasta mitään mutta pitää pyrkiä

Vierailija
36/37 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:48"]

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 19:37"]

Pääsykoekirjana on vain kemian lukion pakollisen kurssin kirja. Eli peruskemiaa, mutta siitä on tosiaan 8 vuotta aikaa kun olen sen kurssin käynyt. Ja kirja on käytettynä ostettu eli kaikki ns tärkeät asiat on jo alleviivattuina. Olen nyt kahdesti sen lukenut ja olen aivan kujalla.

[/quote] Eiko sen pitaisi olla: Paasykoekirjana on vain lukion pakollisen kemiankurssin kirja.

t.hoono soomi ulkosuomalainen.

[/quote] siis ei edes syventävät, sitten et ainakaan oo pyrkimässä yliopistoon

Vierailija
37/37 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa aikaa - joudut tekemään ihan kamalasti työtä ja keskittyä pelkästään pääsykoealueen opiskeluun. Jos et osaa pääsykoekirjatasoisia asioita, etsit käsiisi perustiedot ja opettelet ne ensin, kertaat perusteet, sitten pääsykoekirjan asiat. Googlettelet ja sitä kautta selvennät itsellesi asiat niin että ymmärrät ne. Ensin teet listan asioista mitä pitää oppia, ja sitten opiskelet ne etkä anna periksi ja roiku vauva-lehden sivuilla. Pääsykokeissa pääsee valituiksi ne, jotka oikesti näkevät vaivaa ja tekevät töitä sisäänpääsyn eteen. jos opintopaikoista on kilpailua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi