Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitäisi käyttäytyä tai näyttää eri ikäiseltä kuin on? Olen 70-luvulla syntynyt, käytän pelkästään käteistä rahaa, ajan polttomoottoriautolla ja käytän puhelinta soittamiseen

Vierailija
16.01.2022 |

En ymmärrä miksi kenenkään pitäisi hävetä ikäänsä tai yrittää olla nuorempi kuin on. Ymmärrän että maailma kehittyy ja c-kasettien ja telefaxien kuuluikin kuolla. Sen sijaan en ymmärrä että nykypäivän 40-50-vuotiaiden odotetaan elävän jonkin älykellon varassa, housut roikkuen polvissa ja korvakorut korvissa koska se on cool. Käteinen raha ei petä koskaan vaikka olisi miten huono signaali. Sähkö- ja digilaitteille ei voi itse tehdä mitään vaan vian tultua ovat kertakäyttövehkeitä. Ennen tavarat kestivät sukupolvia, nykyään kuukausia. Se elämä, johon olen tottunut ja jota osaan elää, on paljon helpompi ja luonnollisempi minulle.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet käsittänyt väärin. Saat rauhassa olla ja käyttäytyä kuten itsestäsi parhaalta tuntuu, ei kukaan oleta sinun elävän älykellon mukaa tms. 

Vierailija
2/14 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä AP:n kuvailema asenne näkyy monissa tämänkin palstan keskusteluissa ja käytännön asioissa. Esim. liian suuri osa pankki- ym palveluista on ainoastaan nettipalveluita. Itse tosin en käytä käteistä ja kännykällä hoidan monia asioita mutta muuten jaan monia ajatuksia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sanot, että ymmärrät maailman ja tekniikan muuttuvan, mutta silti se näyttää olevan sinulle ongelma. Kyllä, nykyään monet tavarat ovat huonompilaatuisia kuin ennen, mutta ei se liity ikään oikein mitenkään. 

Vierailija
4/14 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiili on tämän päivän kirosana.

Vierailija
5/14 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? oon syntynyt kuuskytluvulla, enkä minäkään sinua vanhempana elä ja ole minkään tietyn mukaan. Ei mulla ole eikä tule älykelloa, mutta älypuhelimeni kanssa olen liki naimisissa enkä maksa mitään käteisellä. Maksan normaaleilla nykyaikaisilla kätevillä metodeilla. Korvakoruja mulla oli teininä ja parikymppisenä, ei korvikset ole mikään ihme nykyajan juttu. Ne oli vanhoillakin ikäpolvilla :D  Enkä minäkään mitään ikääni häpeä. Teen joka asiassa tasan sen mukaan miten huvittaa jos vain voin, miettimättä mitä vuosikymmentä. Syön samoja puuroja kuin perhe aina syönyt, äänestän samaa puoluetta,  mutta luen kindle-sovelluksesta ja vahtaan HBOmaxilta vampyyrejä. Tai jotain. Olen vanhanaikainen ja uudenaikainen sulassa sovussa.

Ihan ihme juttua ...

Vierailija
6/14 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi välttelisin älypuhelimia ja muovirahaa, kun olen koodannutkin 70-luvulta lähtien. Emacs on 70-luvulta ja edelleen paras.

M48 dataykä

Vierailija
7/14 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Muoviraha” tuli 80-luvulla ja kännykkä 90-luvun puolivälissä, kohta on siitäkin 30 vuotta. Tekstiviestien näpyttelyn sijaan älypuhelimella on vielä paljon helpompi olla soittamatta ihmisille.

Housut taisi teineillä roikkua polvissa joskus 2000-luvun alussa.

Aiempi provosi 70-luvulla syntyneistä ei ollut mikään menestys, tämä oli 1/5.

Vierailija
8/14 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ikäisesi pukeutuu kyllä ihan samalla tavalla kuin nuorenakin pukeutuvat. Ei kukaan tyylistään luovu. Se löydetään, kun aikuistutaan ja siinä yleensä pysytään.

Minulla on korvakorut. En aio lopettaa niiden käyttämistä siksi, että olisin siihen liian vanha. Käteistä ei kukaan jaksa kauheasti kantaa mukana. Kolikot painaa ja aina saa olla huolissaan, että lompakko katoaa. 

Vierailija
9/14 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok boomer. 

Vierailija
10/14 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 60-luvulla syntynyt.

Ei älypuhelinta, ei pankkikorttia.

Mutta korvakorut on.

Vierailija
11/14 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän tänä vuonna 50v. Minulla on älykello, mutta en ole käyttänyt sitä muutamaan viikkoon. En koe olevani sen orja. Hyödynnän sähköisiä maksuvälineitä ja joissakin tuotteissa myös nettikauppaa. Helpottaa elämää. Ajan täyssähköautoa, käytän paljon myös julkisia. Mulla on korvikset, mut oon käyttänyt samoja timanttinappeja yli 20v (sain ne mieheltäni kun esikoinen syntyi). Housut ei roiku polvissa, aika paljon käytän hameita ja mekkoja. Aloittelen juuri opintoja työn ohessa, uskon elinikäiseen oppimiseen.

Varmasti olen nuorekkaampi kuin isovanhempani tämän ikäisinä. Toivon, että olen avarakatseisempi kun omat vanhempani tämän ikäisinä.

Vierailija
12/14 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten käyttäydyt noin, minä olen syntynyt -50-luvulla ja minä käyttäydyn noin, paitsi että korttimaksu on ollut käytössä jo vuodesta 1984

Vierailija
13/14 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut asiat edistyvät mutta ovat helpompia hallita kuin juuri nyt. Parannus nykyiseen. Jotkut vanhat ja hyvät asiat palaavat. Arvot. Musiikki tekee paluun harmonisen 432hz luonnolliseen. Rock palaa. Kaikki huonot ja lahjattomien agressiiviset synkät pop ja räpit 440 katoaa.

Vierailija
14/14 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on levysoitin ja älypuhelin ja kaikenlaista siltä väliltä. Olen ottanut käyttöön sen, minkä näen tarpeelliseksi, ihan miettimättä trendejä. En halua keikkua teknologian kärjessä vain ollakseni moderni. Autoni on melkein museoikäinen, vähäelektroninen bensavekotin ja lompakossani on aina käteistä. Volvo ja seteli eivät kaadu pakkaseen tai hakkerointiin.

Minua kiinnostaa ap:n ajatuksissa se maininta, että ei saisi olla ikäisensä näköinen. Ja näinhän se on: media ja viihde pitävät nuoruutta tai ainakin nuorelta vaikuttamista kaikkien tavoitteena. Minä olen syntynyt 60-luvulla, enkä varmasti "mene kolmevitosesta" edes pimeässä. Millähän tavalla elämäni edes olisi parempaa, jos vaikuttaisin ikäistäni nuoremmalta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi