Siis tässä se nähdään, eihän 70kg nainen ole edes lihava, vaan just hyvä
ja nämä on vielä lyhyitäkin. Kaikki aina luulee, että naiset painaa jotain 50kg ja 70kg on jo jäätävä läski - tässä todiste, että niin ei ole.
Kommentit (1022)
Olisiko tuon mittaiselle sopivampi paino 64 kg?
Olen 165 cm ja paino on ylipainoinen. Senpä takia ostin Lidlistä L-kokoisen neulemekon. Pääsin kotiin ja mekko oli jäätävän negasuuri, olisin mahtunut kaksi kertaa siihen kolttuun. Ei kun palauttamaan vaate. Otin S-koon ja se oli juuri sopiva.
Vaatekoko ei kerro aina totuutta.
On jotenkin absurdia, jos 70 kg naisella on normaali.
Rasva ei haittaa yhtään naisessa, kunhan se vaan on oikeissa paikoissa!
Vaatekoko ei kerro ihmisen koosta mitään. Olen 170 pitkä, painan 79 kg ja kaapissa on vaatteita välillä XS-L.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://myprogresspics.com/storage/images/oOclpus_optimized_1x.jpg
Siinä on kuva miehestä jolla sama BMI, eli 27.
Ihan selkeä läski. Näyttää samalta kuin minä isoimmillani, vatsa ja jenkkakahvat tursuavat.
Mitä luulet, onko tämä mies omasta mielestään normaalipainoinen vai ylipainoinen?
Päätellen siitä mistä kuva löytyi, ylipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut kaikkia kommentteja, mutta jutun naiset eivät kyllä todellakaan näytä lihavilta vaan hoikilta ja sopusuhtaisilta. Jotkut heistä ovat kurvikkaampia kuin toiset. Ihan käsittämätöntä jos joku kutsuu heitä lihaviksi. Ette taida tietää mitä oikea lihavuus on.
Normaalipainoisilta näyttävät. Mutta ei sentään hoikilta.
..Mistä kohtaa nuo normaalipainoisilta näyttää? Ensimmäisestä ei voi sanoa oikein mitään tuo maxihame päällä, toinen näyttää ehkä vähän hoikemmalta kuin mitä on ja loput ovat selkeästi tukevia, ylipainoisen näköisiä.
Todistaa vaan sen, miten normalisoitua ylipaino nykyään on... huh.
(Nuoret ovat niin läskejä nykyään huihai kamala jne. Ja sitten kuitenkin selkeästi ylipainoisia naisia sanotaan pokerinaamalla ihan normaaleiksi ja jopa hoikiksi), selevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi artikkelin naiset ovat minusta juurikin normaalivartaloisia. Osa pehmeämpiä kuin toiset ja jollain omaan makuuni aavistus liikaa pyöreyttä, mutta ei paljoa.
Itse olen urheilullinen, mutta lyhyt. Silti noita pidempi. Olen lihaksikas, mutta en bodari. Vaatteet päällä ehkä roteva. Tinderissä saan tykkäyksiä vain muutamalta artikkelin kaltaiselta normaalivartaloiselta. Suurin osa tykkääjistä on sitä luokkaa, että tuskin yltäisin halaamaan.
Onko nyt tosiaan niin, että miehen lyhyys, mikä ei ole seurausta omista surkeista valinnoista, rinnastuu naisilla kymmenien vuosien terveiden elämäntapojen laiminlyömiseen?
Edelleen en etsi, fitnesspimua. Minulle kelpaa artikkelin kaltainen normaalivartaloinen kaunis nainen.
M44
Kymmenien vuosien terveiden elämäntapojen laiminlyömiseen? Itselleni tuli sairauden myötä parissa vuodessa 30 kg ylipainoa. Olen aina syönyt terveellisemmin kuin tavan suomalainen ja liikkunut kovasti.
Kerropa mitä syöt ja miten liikut niin minä kerron myös ja katsotaan kumpi syö ja elää terveellisemmin.
N46
Hei, itse asiassa haastan kaikki jotka haukkuvat noita naisia ylipainoisiksi kertomaan oman viikon ohjelmansa ruokineen ja liikuntoinen, askelmäärä myös!
Lyön vetoa että syötte kahvipullaa ja suklaata enemmän kuin minä ja liikutte vähemmän ja löhöätte sohvalla tv:n ääressä(itselläni ei ole sohvaa eikä tv:tä ollenkaan).
Ei ole tarvetta haukkua mutta ylipainoisiahan he kaikki ovat.
Olen itse saman mittainen mutta 10 kiloa kevyempi. Kahvipullaa ja suklaata en syö ollenkaan koska ruokavalioni ei sisällä lisättyä sokeria, kotimaisia viljoja tai maitotuotteita pl. voi ja juusto. Telkkaria katson yhtenä arki-iltana ja joskus viikonloppuisin mutta yleensä siellä ei ole mitään minua kiinnostavaa.
Ma
Aamulla: koiran ulkoilutus, kuppi kahvia mustana
Päivällä: koiran ulkoilutus, lounaaksi 2 tonnikalatahnalla ja juustolla täytettyä kesäkurpitsan puolikasta, puolikas tomaatti ja juustoviipale
Illalla: lihaskuntotreeni, päivälliseksi lihamureketta ja kirsikkatomaatteja sekä muutama oliivi, koiran ulkoilutus, puolen tunnin kehonhuoltoTi
Aamulla: kuppi kahvia mustana, aerobinen treeni
Päivällä: koiran ulkoilutus, lounaaksi kasvissosekeittoa ja itsetehty mantelijauhosämpylä voilla, salamilla ja juustolla
Illalla: päivälliseksi 1 dl riisiä ja kanacurrya, koiran ulkoilutus, puolen tunnin kehonhuoltoKe
Päivällä: koiran ulkoilutus, lounaaksi sama kuin ti
Illalla: aerobinen treeni, päivälliseksi sama kuin ti, koiran ulkoilutus, puolen tunnin kehonhuoltoTo
Päivällä: koiran ulkoilutus, lounaaksi 1/8 vhh tonnikalapannaria ja kurkkua
Illalla: lihaskuntotreeni, päivälliseksi take away salaatti ja pähkinöitä, koiran ulkoilutus, puolen tunnin kehonhuoltoPe
Päivällä: koiran ulkoilutus, lounaaksi sama kuin to
Illalla: päivälliseksi club sandwich mantelijauhosämpylästä, koiran ulkoilutus, puolen tunnin kehonhuoltoLa
Päivällä: lihaskuntotreeni, koiran ulkoilutus, lounaaksi burrata, prosciuttoa ja tomaattia
Illalla: päivälliseksi tacosalaatti, koiran ulkoilutus, puolen tunnin kehonhuoltoSu
Päivällä: aerobinen treeni, koiran ulkoilutus, lounaaksi uunimakkara ja kukkakaalimuusia
Illalla: päivälliseksi kanarisottoa, koiran ulkoilutus, puolen tunnin kehonhuoltoAskeleleita en aktiivisesti seuraa, viime viikon keskiarvo oli 8100 mutta liikuntaa yht. vähintään tunti kuutena päivänä viikossa.
Voin kertoa että mun ylipaino ja normaali päivittäinen aktiivisuus on paljon terveellisempää kuin toi sun syömishäiriö. Nimimerkillä kokemusta on. Kuolet nuorena kun kroppa pettää.
Se että änkeää itsensä S tai M koon vaatteeseen ei tee kenestäkään hoikkaa tai sopusuhtaista. Nuo kilotkaan ei suoraan kerro mitään, riippuu pituudesta onko 70 kg paljon vai ei. Minulla pituutta 181 ja paino 71 kg - ei paha mutta en kyllä pukeutuisi moisiin makkarankuoriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://myprogresspics.com/storage/images/oOclpus_optimized_1x.jpg
Siinä on kuva miehestä jolla sama BMI, eli 27.
Ihan selkeä läski. Näyttää samalta kuin minä isoimmillani, vatsa ja jenkkakahvat tursuavat.
Mitä luulet, onko tämä mies omasta mielestään normaalipainoinen vai ylipainoinen?
Jos nuo jutun naiset olisi alusvaatekuvissa, niin luulen, että useimmilla tursuaisi kertaluokkaa enemmän kuin tuolla miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 164cm ja 74kg, vyötärönympärys n. 75cm.
Vaimoni on 169 cm, 64 kg, vyötärön ympärys 94 cm....
Lihavuus eli yli 30bmi on naisilla nykyään yleisempää, tämän voit tarkistaa esim. THL sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivasti artikkelin naisilla on se paino kuitenkin jakaantunut, kun vartalot ovat säilyneet naisellisina.
Jotkut naiset keräävät massaa niin, että heistä tulee ns. top-heavyjä. Jalat jäävät tikuiksi ja jopa rasvattomiksi, hanuri näyttää surulliselta, koska pakarat eivät ole päässeet töihin, mutta ylävartalo on tynnyri. No eihän tuo ole valinta vaan geneettinen juttu, mutta taitaa olla ihmiselle kaikista vaarallisin tapa lihota, koska kaikki rasva keskittyy sisäelinten ympärille. Mieluummin siis reittä ja peppua kuin mahaa ja rintaa.
Itseasiassa monissa tapauksissa kertoo alkoholismista tai alhaiseata estrogeenista. Naisilla hormonit määräävät palkon sen rasvan paikkaa.
Ei pidä paikkaansa. Korkea estrogeeni meinaa myös sitä, että rasvaa kertyy yläkroppaan, kuten käsivarsiin. Vartalonmuoto on enimmäkseen geneettinen juttu. Itse olen top heavy, mutta rasvaprosenttini on melko alhainen.
Höpö höpö. Käsivarsiin kertyvä rasva johtuu nimenomaisesti testisteronista. Mainittu mm. tässä artikkelissa.
https://askelterveyteen.com/eri-kehotyypit-rasvakudoksen-muodostuminen-…
Läski ei ole uusi laiha kirjoitti:
Kehon koostumus tekee paljon. Noista osa on ihan löysää läskiä ja näyttävät siltä, mutta pari näyttää aivan normaalilta, tai ainakin se punapää. Yllättävän lihavan näköisiä 70kg painaviksi, koska mä olen 160cm pitkä ja 68kg painavana näytän paljon hoikemmalta kuin yksikään noista. Mut mulla onkin paljon lihasta.
Huomionarvoista on, että nuo kaks nuorempaa näyttävät löysemmiltä lötköiltä kuin nuo päälle nelikymppiset. Sillä on väliä, mistä paino koostuu.
Yleensä ihminen ei edes huomaa omaa lihomistaan. Mäkin luulin olevani hoikka kunnes näin kuvia itsestäni ja kuulin muiltakin, että kasvoissa oli turvotusta. Sitten todettiinkin jo kilpirauhassairaus jonkin ajan päästä.
Joudut oikeasti asumaan salilla, että painossasi on niin paljon lihasta. Ehkä jos teet 40 tuntia viikossa raskasta työtä keräten vaikka varastolla päivässä 2000 kiloa tavaraa yhteensä käsipelillä ja olet tehnyt sitä jo pitkään.
Kun tein tuollaista työtä niin olin edelleen hoikka 166 cm/54 kg ja kollega noin 60 kg samassa painossa ja pituudessa. Tuon lisäksi kävin juoksemassa ja pyöräilin työmatkat eli 30 km päivässä.
Tuntuu että tämä lihasten määrä on korvannut selityksen painavista luista ja että nykyään joka toinen on olevinaan bodaaja. Oikeasti se työlihas ei nosta kummemmin painoa vaan näkyy timminä kroppana ja salihirmut ovat niistä salilla pumpatuista lihaksistaan huolimatta ylipainoisia.
Vaatekoko on tosiaan melko huono mittari. Parempi olisi, kun olisi kerrottu henkilöiden rinnan-, vyötärön- ja lantionympärys.
Olen itse myös saman pituinen ja painoinen kun nuo naiset. Vaatekoko yläosissa S tai M, alaosissa M tai L. Mitat on 96-75-106. Olen tiimalasin ja päärynän sekoitus, koska hartiat on kuitenkin yhtä leveät kuin lantio, vaikka rinnat on kuitenkin pienehköt.
Kehonkoostumusmittauksessa minulla on mitattu kyllä korkea rasvaprosentti, mutta sisäelinten ympärillä ei rasvaa ole ja lihasmassa silti normaali.
Vartalonmallini on sellainen, että en niin helposti näytä ylipainoiselle, vaikka painoindeksin puolesta se vähän ylipainon puolelle meneekin. Vyötärö on kapea ja lisäksi minulla on kuitenkin aika "luiset" hartiat ja melko ohut kaula, niin tavallaan näytän vähän sirommalta, vaikka pyllyä toki löytyy edestä sekä sivulta katsottuna. :D Raajatkaan ei ole mitenkään superpaksut, vaan mielestäni aika sopusuhtaiset muuhun kehoon nähden. Alavatsassa jonkin verran kyllä pehmeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Pakkausten kokojen kasvu on ikävä ilmiö. Nykyään piltit mättää karkkeja puolen kilon pusseista ja limppareita 1.5 litran pulloista. Omassa lapsuudessa oli kova juttu jos sai karkkipäivänä yhden .33 limpparin ja ehkä jotain 100 grammaa namua.
Tämä kehopositiivisuushöpötys johtaa siihen että vaikka jengi vetäis hattaraa suoraan suoneen ja lapiois kilotolkulla laardia naamariin, niin muiden pitää taputtaa ja kehua kuinka upeaa ja rohkeaa se on.
Luulen ja toivon että ylensyönnille käy niin kuin tupakoinnille ja siitä tulee vain muisto pöljemmistä ajoista.Ihmisiä ei voi pakottaa liikkumaan, mutta sokerit ja vehnät saa pois kaupoista.
Lisäksi nykylapsilla on monesti karkkipäivinä juuri jättipussi karkkia, sipsiä ja limukkaa, mutta muinakin päivinä saa sitten syödä epäterveellisiä leivoksia, keksejä, välipalavanukkaita ja patukoita yms., koska "eiväthän ne ole karkkia". Sain tämän epäkohdan todetessani avovaimolta aikamoisen ryöpytyksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 164cm ja 74kg, vyötärönympärys n. 75cm.
Vaimoni on 169 cm, 64 kg, vyötärön ympärys 94 cm....
Tässä ollaan asian ytimessä tuosta kehonkoostumuksesta.
Olin pitkään laiha luikku, lähes alipainoinen pahan IBSin takia (171/58). Nyt kun vatsani on kunnossa, painoni on 68kg. Voin paljon paremmin kuin laihana enkä aio laihduttaa. En ymmärrä, miksi laihuutta ihannoidaan.
Eli olet standardikokoinen. Onneksi olkoon. Osa meistä ei ole, vaan esimerkiksi kurvikkuus (suuret rinnat, hoikahko vyötärö, pyöreähkö lantio), hyvin pitkät jalat ja lyhyt selkä aiheuttavat sen, että vaatteita on kaapissani välillä 36-44. Myös materiaali, leikkaus ja haluttu istuvuus (väljä, tiukka, oversize jne) vaikuttaa todella paljon. Luulisi vaatemyyjän tietävän tämän.