Siis tässä se nähdään, eihän 70kg nainen ole edes lihava, vaan just hyvä
ja nämä on vielä lyhyitäkin. Kaikki aina luulee, että naiset painaa jotain 50kg ja 70kg on jo jäätävä läski - tässä todiste, että niin ei ole.
Kommentit (1022)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan taviksia on, vähän pyöreitä. Yksikään ei erityisen urheilullinen kropaltaan. Moni paljon urheileva keskipituinen nainen voi painaa myös sen n. 70 kg ja on sirompi.
Tämä! Urheilullisuus vaikuttaa tosi paljon kehon koostumukseen ja painoon, oma aika muodokas kroppa on nyt kovan urheilun myötä (kamppailulaji kilpatasolla) muokkautunut niin että näytän hoikan lihaksikkaalta mitoissa 68kg/168cm. Rasva reisissä ja takapuolessa mutta sopusuhtaisesti
Vyötärö kertoo kaiken olennaisen. Jos rasvaprosentti on alhaalla, vyötärö on pieni riippumatta lihasmassasta.
Tai ruumiinrakenne. Mulla on kapea vyötärö, vaikka en juuri liiku. Rasvaprosentti varmasti korkeampi kuin liikkuvilla kavereillani, joilla kuitenkin isompi vyötärö. He ovat mallia pötkö, minä olen mallia tiimalasi.
Ei se pötkö ole muuta kuin rasvaa, sisäelimet ihmisillä on samaa luokkaa, ellei sitten sairasta jotain vakavaa sairautta.
Höpöhöpö. Jos oot mallia pötkö eli pienet rinnat ja pieni lantio, niin oot pötkö. Vaikka siinä pötkössä ei olisi yhtään läskiä. Esimerkkinä laulaja Pink. https://celebbodystats.com/pink-measurements
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan taviksia on, vähän pyöreitä. Yksikään ei erityisen urheilullinen kropaltaan. Moni paljon urheileva keskipituinen nainen voi painaa myös sen n. 70 kg ja on sirompi.
Tämä! Urheilullisuus vaikuttaa tosi paljon kehon koostumukseen ja painoon, oma aika muodokas kroppa on nyt kovan urheilun myötä (kamppailulaji kilpatasolla) muokkautunut niin että näytän hoikan lihaksikkaalta mitoissa 68kg/168cm. Rasva reisissä ja takapuolessa mutta sopusuhtaisesti
Vyötärö kertoo kaiken olennaisen. Jos rasvaprosentti on alhaalla, vyötärö on pieni riippumatta lihasmassasta.
Tai ruumiinrakenne. Mulla on kapea vyötärö, vaikka en juuri liiku. Rasvaprosentti varmasti korkeampi kuin liikkuvilla kavereillani, joilla kuitenkin isompi vyötärö. He ovat mallia pötkö, minä olen mallia tiimalasi.
Ei se pötkö ole muuta kuin rasvaa, sisäelimet ihmisillä on samaa luokkaa, ellei sitten sairasta jotain vakavaa sairautta.
Höpöhöpö. Jos oot mallia pötkö eli pienet rinnat ja pieni lantio, niin oot pötkö. Vaikka siinä pötkössä ei olisi yhtään läskiä. Esimerkkinä laulaja Pink. https://celebbodystats.com/pink-measurements
Ei tässä kukaan ollut rinnanympärystä mittaamassa vaan vyötäröä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huh, ollaanpa täällä kriittisiä. Näiden naisten BMI on siis 26,7, ei paljon yli 25. Mun silmiin näyttävät terveiltä, tavallisilta naisilta. Pari on vähän pyöreämpää, mutta eivät missään nimessä lihavia. Esim. Fannilla on selvä päärynävartalo, jossa rasvaa kertyy enimmäkseen lantiolle ja reisiin. Jos tämän näköisiä naisia haukutaan läskeiksi, onko ihme että syömishäiriöt ovat niin yleisiä? Mitä väliä muutamalla liikakilolla, jos voi hyvin, pyrkii syömään monipuolisesti ja liikkuu. Liian monella naisella on "aina voisi vielä 5 kiloa tiputtaa" -asenne ja ikuinen laihdutuskuuri menossa. Eri asia sitten, kun ylipainoa alkaa olla kymmeniä kiloja ja tulee terveydellisiä ongelmia.
Itse 178-senttisenä, raamikkaana naisena joku 50 kg kuulostaa utopistiselta, painoin sen verran viimeksi ala-asteella. 70 kg taas aivan tavalliselta naisen painolta. Riippuu niin paljon omasta pituudesta ja ruumiinrakenteesta, millaisia lukuja kukin on tottunut pitämään normaalina. Hoikimmillani painoin 70, kun kävin salilla 3-4 kertaa viikossa ja katsoin syömisiä tarkkaan. Suurimman osan aikuisiästä paino on ollut 80 kg tuntumassa, normaalipainon rajalla. Se on mulle sellainen missä voin hyvin eikä tarvitse elää liian kurinalaisesti.
Niin. Näin lääke -ja evoluutiotieteellisesti mietittynä, painohan pyrkii asettumaan vallitsevien olosuhteiden mukaan optimaaliseen lukemaan. Se syystä tai toisesta on nyt BMI normaalipainon ylärajalla tai hieman yli. Jos taas mietitään nimenomaan naisten keskipainon nousua läntisessä maailmassa, trendi on ollut nouseva aina 60-luvulta alkaen -erityisesti 80-luvun taitteen jälkeen. Aika lailla käsi kädessä noussut hormonaalisen ehkäisyn yleistymisen kanssa.
Asiaa. Naisten painonnousu ei välttämättä johdu pariutumisesta, vaikka se alkaa useimmilla silloin. Kannattaa tykönään miettiä asiaa. Moni laihtuu lopetettuaan hormonaalisen ehkäisyn. Estrogeenivaikutus?
Epäilen (ja tutkimukset puoltaa) ennemmin keltarauhashormonin vaikutusta. Nythän on onneksi olemassa hyvin niukkahormonisia vaihtoehtoja, minulla esim hormonikierukka, jonka käytön aikana ei paino ole vaihdellut käytännössä yhtään. Aikoinaan olin e-pillerillä ja paino nousi ja rasvaa kertyi etenkin alavartaloon. Länsimaissa naisten ka painonnousukin on tasaantunut tällä vuosituhannella.
Hormonikierukka taasen on aiheuttanut mulla limakalvojen kuivumista ja heikentymistä, että ei nämä kuulkaa miekkoset mitään täysin harmittomia ole nämä yhteisen raskaudenehkäisyn eteen naistenne käyttämät hormonivalmisteet.
Joo. Mutta aiheuttaako keinotekoinen keltarauhashormonin lisäys estrogeenin kertymistä kehoon? Esimerkiksi mielialan vaikutus, tai tai tarve syödä energiatiheämpää ruokaa?
Ylipainoisen rasvakudoksessa on joka tapauksessa liikaa estrogeenia.
Hormonaalisen ehkäisyn lopettamisen myötä mieliala parani ja paino alkoi pudota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tässä vertailun vuoksi Salma, joka käyttää kokoa pienempiä vaatteita kuin Pink. Salma on tiimalasi. Molempien bmi 22. https://celebbodystats.com/salma-hayek-measurements
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi artikkelin naiset ovat minusta juurikin normaalivartaloisia. Osa pehmeämpiä kuin toiset ja jollain omaan makuuni aavistus liikaa pyöreyttä, mutta ei paljoa.
Itse olen urheilullinen, mutta lyhyt. Silti noita pidempi. Olen lihaksikas, mutta en bodari. Vaatteet päällä ehkä roteva. Tinderissä saan tykkäyksiä vain muutamalta artikkelin kaltaiselta normaalivartaloiselta. Suurin osa tykkääjistä on sitä luokkaa, että tuskin yltäisin halaamaan.
Onko nyt tosiaan niin, että miehen lyhyys, mikä ei ole seurausta omista surkeista valinnoista, rinnastuu naisilla kymmenien vuosien terveiden elämäntapojen laiminlyömiseen?
Edelleen en etsi, fitnesspimua. Minulle kelpaa artikkelin kaltainen normaalivartaloinen kaunis nainen.
M44
Oletko itse komea vai miksi tarvitset kauniin naisen?
Tuossa tarkoitin vain, että normaalivartaloinen on (tai voi olla) kaunis.
Vastakysymys. Mihin 164/90+ nainen tarvitsee miehen, jolla on sikspäkki? Tuleeko sille sängyssä rentoutunut olo, kun otetaan vaatteet pois ja miehen vartalo on lihaksikas ja urheilullinen? Täällä oli joku päivä sitten keskustelu niistä naisista, jotka eivät kehtaa sovittaa alusvaatteitaan. Haluaako sellainen nainen kumppanikseen lihaksikkaan miehen? Entä mitä me tehdään yhdessä? Onko se feeder?
M44
Aivoitustesi perusteella en ihmettele, että naista ei ole löytynyt.
-eri
No ilmeisesti sinä haluat kumppaniksi ihmisen, jonka käsitys vapaa-ajan vietosta ja sopivista elämäntavoista on täysin erilainen kuin omasi. Todennäköisesti myös aktiivisuus ja virkeys eroaa omastasi. Ehkä sinä olet se nautiskelija, mutta jos olet itse se terveellisesti elävä niin vaikka liikunnalle ja ravinnolle löytyy muukin motivaatio kuin ulkonäkö niin eikö yksi positiivinen sivuvaikutus terveyden ja toimintakyvyn lisäksi ole se, että kroppa näyttää edes aavistuksen hyvältä eikä tule peikkoja seksuaalisuuden kanssa siitä, ettei kehtaa ottaa vaatteitaan pois.
Sen kehtaamattomuuden taustalla voi olla niin monia eri syitä, trauma, vääristynyt kehonkuva, psoriasis, epävarmuus itsestä ihan painosta riippumattomista syistä tai aivan jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse onkin mittojen suhteista. Pelkkä vyötärön mitta ei kerro yksin mitään.
Lihakset ei oikeesti kasva jollain koiran ulkoilutuksella tai kamppailulajin harrastamisella, vaan vaatii erilaista ja kovempaa työtä.
Pumppia voi saada aina jumpan jälkeen toki. Naisilla vielä paljon vaikemapaa kuin miehillä, ja miehetki joutuu kovaa treenaan pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja kyllä kaikki kuvien naiset ovat ylipainoisia, ei se muutu siitä miksikään, vaikka puhuttaisiin millä normalisoitavalla sanastolla. En ymmärrä miksi ihmisiä yritetään vieroittaa siitä mikä on oikeasti normaalipainoinen ihminen. Mielestäni Suomessa on liikaa lihavia ihmisiä, varsinkin nuoret naiset ovat paisuneet ihan omituisiin mittoihin. Itse olin todella hoikka nuorena, enkä nyt mikään jättikokoinen vieläkään. Muutama lisäkilo tietysti tullut, olen jo viiskymppinen. Nuoret naiset lenkille mars, ei ole normaalia olla nuorena lihava. Lihavuus ei pue ketään ja mielestäni lihavat eivät ole viehättäviä.
Olen koko elämäni juossut 40-60 km viikossa eli juoksen 5 kertaa viikossa. Ja silti olen ylipainoinen. Juoksen myös koko - ja puolimaratoneja. Sun ohje on täysin paska, siis ”lenkille siitä”. Se ei noita nuoria laihduta. Se syöminen on se juttu mikä laihduttaa ja kaikill sekään ei toimi.
Kyllä se vähemmän syöminen kuin kuluttaa toimii jokaisella. Ihan jokaisella. Muuten on keksinyt ikiliikkujan. Mutta osalla ihmisiä tämä kalorimäärä menee niin alas, että monipuolinen ja terveellinen ruokavalio alkaa olla vaikea koostaa ja näläntunne silti vaikea hallita. Syyt voivat olla geneettisiä ja hankinnaisia.
Elämä on epäreilua, toinen saa mättää mitä haluaa kylläisyyteen asti ja pysyy hoikkana ilman isompaa ponnistelua. Toinen noudattaa kaikkia ohjeita ja silti on kamppailua nälkää vastaan ja silti paino meinaa nousta.
Jälkimmäistenkin kannattaa tähdätä hallittuihin kompromisseihin ja juuri tässä kehopositiivisuus voi olla väline sairaalloista, terveyttä vaarantavaa ylipainoa vastaan. Eli murtaa vääristynyttä logiikkaa, jonka mukaan, kun ei pysty "ihanne"vartaloon, niin ihan sama sitten on onko 20 kg vai 50 kg ylipainoa.
Aivan! Jos lasketaan puhtaasti matemaattisesti niin yksi ylimääräinen ruisleipäviipale (pieni sipaisu margariinia) tai puolikas nakki päivittäin kerryttää painoa 2,5 kiloa vuodessa. Tuoremehulasillinen jo reilun 5 kiloa. JOtta ei lihoisi, tulisi lenkkeillä puoli tuntia reipasta kävelyä joka päivä kuluttaakseen pois tuon ylimääräisen energian. Ka suomalainen lihoo aikuisiällään noin puoli kiloa vuodessa siihen saakka kunnes vanha ikä alkaa rapauttaa lihaksistoa, eli mistään suurista elämäntaparikkeistä tässä ilmiössä ei keskimäärin ole kysymys.
nro 2 ja viimrnen punapää on normikokoisia
Vierailija kirjoitti:
Noihan on lihavia kaikki! Ja ihan pokalla jotkut muka käyttävät M koon vaatteita. Ei mene toi vale läpi.
Mä olen normaalipainoinen ja käytän kokoa M ja olen noita kaikkia hoikempi.
No en nyt lihaviksi kuvailisi, osa lievästi ylipainoisen näköisiä. Ainakin Fanni ja Iida pukeutuvat liian pieniin vaatteisiin, jos M kokoa käyttävät. Mutta toisaalta ainakin toi Lila näyttää ihan täysin normaalipainoiselta.
Tämän ketjun jälkeen ei kyllä oma saavutus tunnu yhtään miltään. Ajattelin juuri miten voisi uutta kampausta ja vaatetusta laittaa sen kunniaksi, että olen vihdoin lievän ylipainon puolella (lähtöpainoa en edes kehtaa tähän laittaa) ensimmäistä kertaa aikuisiällä (ilman laihdutusleikkauksia yms.) Nyt tekee mieli vain korkata sipsipussi ja luovuttaa. Naisena olet aina vääränlainen. Mutta yritän tsempata ja jatkaa kaikesta huolimatta.
Missä pienikokoiset luonnostaan laihat ihmiset.
Normaalipainoisia, terveen näköisiä naisia! Ei jokaisen tarvitse olla nääntynyt lommoposkinen kuntosalin vakioasiakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse onkin mittojen suhteista. Pelkkä vyötärön mitta ei kerro yksin mitään.
Vyötärö kertoo ennen kaikkea varsan ympärille kertynyttä rasvaa. Jos rasvaprosentti on alhainen, vyötärö on kapea. Jos vyötärö on paksu, johtuu se rasvasta.
Muiden ruumiinosien osalta lihasmassa voi selittää paksuutta. Mutta pääsääntöisesti vain miehillä.
Jokainen näyttää siltä, että ylipainoa on vähintään 10kg. M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lila on noista ainoa normaalipainoisen näköinen, koska vatsa on sopiva. Muutenkin toki kaunein.
Johanna vielä menettelee, kun ottaa huomioon iän.
Selkeästi lihavimmalta näyttää nuorin eli Fanni.
Terhistä en sano muuta kuin että taitaa olla ikä merkattu 20 vuotta alakanttiin.
Johanna on oikein nätti nelikymppinen nainen, kiva vartalo ja sievät kasvot. Hiukset ovat myös ihanat!
Ihmettelen suuresti, missä muokattujen kuvien kuplassa ihmiset elävät, jos Johanna "menettelee".
T. bi n. 40 v
70-luvulla syntyneenä olen tottunut siihen että Johanna olisi ollut vähän keskimääräistä isompi tavallinen nainen. Fanni olisi ollut se koululaitoksen (amk, yliopisto) "iso tyttö".
En totu tähän standardiin jossa hoikka on anorektikko, normaalipainoinen on laiha, lievästi ylipainoinen on hoikka, ja selkeästi ylipainoinen normaalivartaloinen.
Olin hieman Johannaa pienempi, normaalipainon ylärajalla, vavasta asti käyrän yälrajalla. Tuli kyllä selväksi, että se ei ollut ihanne, kouluterkalta kuulin pikkukoululaisesta asti, että pitää vahtia, ettei paino nouse. Itsetuntoon se vaikutti, paino on luonnostaan ollut aina siellä normaalin yläpäässä ja nykyisin tajuan, että se on ihan ok. Tuota ysärin läskikammoa en todellakaan kaipaa - vain ne, joilla oli luonnostaan pajunvitsamainen ruumiinrakenne, olivat hoikkia, kaikki muut plösöjä.
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoisia, terveen näköisiä naisia! Ei jokaisen tarvitse olla nääntynyt lommoposkinen kuntosalin vakioasiakas.
Kun joka vuosikymmen lisätään 10 kg terveen ihmisen vartaloon, niin vuonna 2050 satakiloisen matamit on terveen näköisiä.
Harmi, että diabetes, sydän- ja verisuonisairaudet, dementia ja sadat muut sairaudet on eri mieltä.
Olen 164 cm. Aloin lihoa 40-vuotiaana, liikaa viiniä ja herkkuja syynä. Painavimmillani painoin 72 kiloa. En kokenut itseäni kovin lihavaksi, vatsa ja rinnat oli isot. Lukema oli kuitenkin niin suuri, että aloitin pt:n kanssa kuntokuurin. Liikuin kyllä ennenkin, mutta söin liikaa. Nyt painan noin 62 kiloa, ja tämä on hyvä paino. 58 kiloa olisi pt:n mielestä ideaali, mutta vähän pehmeyttä on minusta ok kun ikää tulee.
Huomannut saman. Ennen meni XS vaatteet mutta nykyään joutuu etsimään XXS vaatteita.