Millainen vaikutus Temestalla on?
Vanha isäni antoi pussillisen vanhoja lääkkeitään vietäväksi apteekkiin hävitettäväksi. Pussissa oli mm. Temestaa avaamaton paketti. Tiedän sen olevan rauhoittava lääke.
En ole koskaan käyttänyt mitään sellaista. Olen kuitenkin joskus todella ahdistunut työjutuista ym. Miten tuo vaikuttaa, jos joskus otan yhden ennen töihinmenoa? Huomaavatko muut sen jostain, soperteleeko puhe, onko vapinaa tai poissaolevuutta tms.? Entä voiko ajaa autoa?
Kommentit (12)
Eikö se ollu aika vahva, ei vissiin kovin yleinen.
Ajat autoa syötyäsi niitä = ajat autoa huumausaineiden vaikutuksen alaisena = rattijuoppo
Ei nykyisin määrätä oikein kenellekkään. Mulla joskus oli, ja vieroitusoireet oli ihan hirveitä
Älä syö toisten lääkkeitä. Jos sinulle tulee siitä komplikaatio ja joudut esim sairaalaan, siellä selvitellään mitä olet ottanut. Rauhoittava öääke hallussa ilman reseptiä = huumausainerikos.
Vanha lääke,hyvä ahdistuksen poistaja.mutta koukuttava.pitää lopettaa vähitellen vähentämällä.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:45"]
Älä syö toisten lääkkeitä. Jos sinulle tulee siitä komplikaatio ja joudut esim sairaalaan, siellä selvitellään mitä olet ottanut. Rauhoittava öääke hallussa ilman reseptiä = huumausainerikos.
[/quote]
Onko? Siis tässäkin tapauksessa?
8 jatkaa..ei enää niin suosittu vieoitusoireiden takia.olen läheltä seurannut niitä 40v syönyttä naista.viimeiset 5v on yrittänyt lopettaa,tai siis vähentänyt pikkuhiljaa lääkkeen määrää.älä ala syömään niitä itsenäisesti.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 14:48"]
8 jatkaa..ei enää niin suosittu vieoitusoireiden takia.olen läheltä seurannut niitä 40v syönyttä naista.viimeiset 5v on yrittänyt lopettaa,tai siis vähentänyt pikkuhiljaa lääkkeen määrää.älä ala syömään niitä itsenäisesti.
[/quote]
No kerro, millainen nainen oli! Ja on.
Ei voi mennä töihin. Lyhytvaikutteinen mutta jumiin vetää
Nainen oli ahdistunut elämäntilanteensa (jota kesti 20v) vuoksi ja temesta auttoi ahdistukseen.nainen on ihan "normaali" työssäkäyvä (tai jäi juuri eläkkeelle) ja harrastava ihminen.mutta häntä itseään häiritsi ja hävetti lääkkeiden syönti.oli yrittänyt lopettaa monta kertaa mutta vieroitusoireet oli kovat.nyt on lääkärin seurannan avulla päässyt melkein kokonaan niistä irti.70-luvulla temestaa määrättiin helposti ja huoletta.itse olen sitä mieltä ettei hänen moisesta olisi kannattanut stressaantua,syöhän moni muukin lääkettä ties mihin krooniseen sairauteen tai vaivaan.
Miksei isä niitä syönyt?