Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten lakkaisin olemasta tahditon

Vierailija
14.05.2015 |

Minulla on ilmeisesti vähän aspergerpiirteitä, mutta ei paljon haittaa elämää. Jotkut pitävät kuitenkin ärsyttävänä. Minulla on tapana sanoa asioita, jotka voisi jättää sanomatta. Mm. kun sukulainen mietti lapselle nimeä Janelle, sain kunnolla loukkaantumaan sanomalla, että siinäpä kunnon wt-nimi. Tai pomoni kun valitti yhdestä asiakkaasta, että vastaa niin huonosti puhelimeen, sanoin, että yhtä helposti tavoittaa kuin sinut sähköpostilla (pomo saattaa tärkeisiinkiin posteihin vastata päiviä myöhemmin). Pomo suunnitteli pojalleen kesätyöhommia ja sanoin, että nuo kyllä saattavat olla liian haastavia (poika ei ole kovin välkky, tein tästä joskus aiemmin eri aloituksen ja olen ehdotellut hänelle nyt sellaisia hommia, mitä luulen osaavan). Veljilleni puhun kaiken suoraan. Minä olen ainoa, joka uskaltaa sanoa isällemme, joka on vähä omalaatuinen, sanoa suoraan vastaan ja toinen veli on aina kauhuissaan ja toinen eri mieltä. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua ei haittaa mitä ihmiset sinusta ajattelevat, mitä pomo on sinusta mieltä, niin mitä suotta muuttamaan mitään? Senkun auot päätäsi, lauot mitä sylki suuhun tuo. Juntti mikä juntti.

Vierailija
2/4 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päinvastainen ongelma, menen ihan mykäksi jos joku on minulle ilkeä, enkä ikinä sanoisi kenellekkään mitään ilkeää, vaikka olisi joskus aihellista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla varmaan sama "diagnoosi" kuin ap:lla, ja olenkin kuulluut, että se on vanhenemisen merkki, kun alkaa sanomaan asioita suoraan. Mun mielestä on parempi kerralla sanoa suoraan asiat niinkuin ne ovat, kuin kierrellä ja kaarrella ja mielistellen hammasta purren kaunistella asiat mustasta valkoisiksi.

Vierailija
4/4 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Ei tuo mielestäni mitään erityisesti aspergeriin liittyvää ole, olet vaan ikävä ja loukkaava tyyppi. Mulla esim. on "kotitestien" mukaan paljonkin aspergerin piirteitä, mutta olen aina aikuisiälläni ollut erityisen hienotunteinen ja muiden kannalta tilanteita ajatteleva, joskin joskus sosiaalisissa tilanteissa tietynlainen ajoittain esiintyvä kömpelyyteni saattaa aiheuttaa kiusallisen tilanteen, mutta siinäkään ei kyllä ole tuon tasoisesta jyräämisestä ja möläyttelystä kyse.