Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työ päiväkodissa ja paha migreeni

Vierailija
14.05.2015 |

Olen koulutukseltani Sosionomi ja olen tehnyt lastentarhanopettajan sijaisuuksia päiväkodissa. Olen huomannut, että migreenin määrä on lisääntynyt ja voimakkuus kasvanut päiväkodissa töissä ollessani. Sairaslomapäiviä tulee väistämättä.

Minulla on estolääkitykset ja kohtauslääkkeet käytössä, mutta silti kohtauksia tulee. Onkohan päiväkodin meluisuus migreenin laukaiseva tekijä? PPitäisikö tässä hankkiutua muun työn pariin? Onko muilla kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kokeilisin muuta työtä.

Vierailija
2/6 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsisin muuta työtä. Äänet voi laukaista migreenin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös migreenipotilas ja ihan erilaisella alalla, en vaihtaisi omaa alaani mihinkään mutten myöskään suosittele sinulle alan vaihtoa migreenisi vuoksi. Jotkut loisteputkilamput laukaisevat minulla migreenikohtauksen, siihen auttaa kun sen huoneen, jossa työskentelen, lamput vaihdetaan toisenlaisiin. Sähköliikkeissä tai loisteputkilamppuja myyvissä liikkeissä yleensä tiedetäänkin asia. Toinen on tietenkin oikeanlainen lääkitys, minulla se löytyi lääkärin määräämänä Miranax+Paracetamol yhdistelmästä eli kun alkaa tuntua niin 1+1 ja ehkä muutaman tunnin kuluttua toinen samanlainen annos. Paracatamol mulla on 500 milligrammaa.

Vierailija
4/6 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 09:59"]Olen myös migreenipotilas ja ihan erilaisella alalla, en vaihtaisi omaa alaani mihinkään mutten myöskään suosittele sinulle alan vaihtoa migreenisi vuoksi. Jotkut loisteputkilamput laukaisevat minulla migreenikohtauksen, siihen auttaa kun sen huoneen, jossa työskentelen, lamput vaihdetaan toisenlaisiin. Sähköliikkeissä tai loisteputkilamppuja myyvissä liikkeissä yleensä tiedetäänkin asia. Toinen on tietenkin oikeanlainen lääkitys, minulla se löytyi lääkärin määräämänä Miranax+Paracetamol yhdistelmästä eli kun alkaa tuntua niin 1+1 ja ehkä muutaman tunnin kuluttua toinen samanlainen annos. Paracatamol mulla on 500 milligrammaa.
[/quote]

Epäilen ääniä aiheuttajaksi. Jos on kyse loisteputkivaloista, en usko, että niitä aletaan vaihtamaan sijaisen migreenin takia.

Minulla oli pitkään sama lääkekombo käytössä, muttei nykyään aiauta. Nyt on käytössä imigran nenäsuihke ja panadol. Sillä lähtee kipu, mutten töihin pysty. Lasten kanssa tulee olla skarppina.

Ap

Vierailija
5/6 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla voisi tulla päiväkodissa migreeni myös hajuista ja äänistä ja ikkunasta silmiin paistavasta auringosta ja siitä, että pitää antaa itsestään koko ajan vuorovaikutuksessa. Ja kaiken tämän yhdistelmästä.

Vierailija
6/6 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin migreeni oireilee stressaavuuden takia päiväkodissa.

Myös jotkut lamput tekevät kohtauksen