Miten pääsee eroon sellaisesta joka ei suostu muuttamaan asunnosta?
Tilanne on tämä että lapseni isä, joka on alkoholisti ja henkisesti täysin sairas, ei suostu muuttamaan pois. Ilmeisesti se sairaassa mielessään kuvittelee että meillä on jotain yhteistä (muutakin kuin lapsi) Se huutaa ja haukku, molemmille, ja eikä suostu eroon kun minä olen niin paska äiti, etten osaa lasta hoitaa. Tähänkin asti olen hoitanut ja oikeastaan me lapsen kanssa tehdään jutut pitkälti kaksin, vierailut joihin ei liity juhlimista jne. Nytkin lähti haukuttuaan ensin minut huonoksi äidiksi, itsekkääksi (siitä kun sanon vastaan) ja tietenkin läskiksi. Juomaan tietenkin meni, juo 3-4 kertaa viikossa. Varmaan sanotte että jätä se, ja osa sanoo että ansaitsen sen... Mutta millä ja miten helvetissä tuollaisesta mielenvikaisesta pääsee eroon jos toinen ei halua erota...
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:16"]
Tilanne on tämä että lapseni isä, joka on alkoholisti ja henkisesti täysin sairas, ei suostu muuttamaan pois. Ilmeisesti se sairaassa mielessään kuvittelee että meillä on jotain yhteistä (muutakin kuin lapsi) Se huutaa ja haukku, molemmille, ja eikä suostu eroon kun minä olen niin paska äiti, etten osaa lasta hoitaa. Tähänkin asti olen hoitanut ja oikeastaan me lapsen kanssa tehdään jutut pitkälti kaksin, vierailut joihin ei liity juhlimista jne. Nytkin lähti haukuttuaan ensin minut huonoksi äidiksi, itsekkääksi (siitä kun sanon vastaan) ja tietenkin läskiksi. Juomaan tietenkin meni, juo 3-4 kertaa viikossa. Varmaan sanotte että jätä se, ja osa sanoo että ansaitsen sen... Mutta millä ja miten helvetissä tuollaisesta mielenvikaisesta pääsee eroon jos toinen ei halua erota...
[/quote]
Ja taas oli kaikki vika miehessä. Pyydäpä häntä kirjoittamaan oma näkemyksensä asioista tähän ketjuun.
Muuta pois jos olette vuokralla, jos asunto sinun niin poliisit häätämään.
Käräjäoikeus voi yhteisomistustapauksessa määrätä toisen muuttamaan pois riitatilanteessa.
Hanki kämppä ja muuta itse pois.Jos kyseessä vuokra-asunto ilmoita vuokran antajalle että sinä lähdet ja osaltasi irtisanot sopimuksen. Miehelle tiedoksi jos haluaa jatkaa asumista yksin hoitaa myös vuokran ja tekee uuden sopimuksen. JOs kyseessä sinun omistusasunto miehen tavarat pihalle ja tarv. poliisi apuun. Jos kyseessä yhteinen asunto, muuta pois maksa oma osuutesi velasta ja mahd. yhtiövastikeesta siihen asti kunnes asia selvitetty. Turvakoti olisi hyvä vaihtoehto tietävät miten kuuluu toimia.
Kenen nimissä asunto/vuokrasopimus on?
Mikähän on miehen versio tästä asiasta?
Mä itse kuukausien piinan jälkeen muutin pois. Oli vaan helpompaa. Mies ei ollut osallistunut aikoinaan huonekalujen yms sälän maksamiseen, joten otin kaiken ja säälistä jätin patjan.
Vaihda lukot kun on ryyppäämässä.
Viimeinen vaihtoehto on poliisi. Mikset itse muuta lapsen kanssa vai onko asunto sinun?
1) Oletteko naimisissa?
2) Kuka omistaa asunnon/kenen nimissä vuokrasopimus on?
Jos mies käyttää väkivaltaa, menkää aluksi vaikka turvakotiin. Sieltä saat apua ohjeita ja apua tilanteeseesi.