Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teette tofusta maistuvaa?

Vierailija
13.05.2015 |

Olen syönyt tofua kiinalaisessa ravintolassa, ja innostuin. Miten teette tofua kotona, onko olemassa valmiskastike kuten kanalle joka kävisi sen kanssa, mitä tofua ostatte yms vinkkejä aloittelijalle:)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 23:45"]

Paistan pekonin kanssa pannulla.

[/quote]

Lopuksi vielä kippaa ne tofut vittuun siitä pannulta ja syö peksut, niin ihan jees 5/5. 

Vierailija
2/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hetken asiaa, tofuhan on mauttominta mössöä "4 eva", mutta imee ihan kohtalaisesti makuja. Marinointi tai savustaminen toimii, mutta mielummin syön kyllä näistä vegejen huonoista lihan korvikkeista seitania. Tosin sekin on nyt varmaan ihan vitun myrkkyä, koska vehnä ja gluteeni. Paremman makuista se ainakin on kuin tofu. Tai siis, siinä on makua, tofussa ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ap ehkä hakenut ihan tätä, mutta marjasmoothien sekaan kun laittaa tofua niin on todella hyvää.

Vierailija
4/13 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan pannulla valmiiksi maustettua tofua. Se on sellanen 250 g muistaakseni noin kaksi euroa maksava tomaatti-basilika -mausteinen. Valkoinen pahvipaketti. Nimi taisi olla SoFine tai vastaavaa. Löytyy usein juustohyllyltä.

Vierailija
5/13 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:50"]

Heittäisin roskiin ja ostaisin kunnon pihvit tilalle. 

[/quote]

Ihmettelen sitä että juuri tällaisia kommentteja saa todella usein kun yrittää ihan rauhassa syödä kasvisruokaansa tai pyytää reseptejä, ja sitten sekasyöjät valittavat siitä että kasvissyöjät puuttuvat toisten ruokavalioon.

Minä olin 18 vuotta sekasyöjä ja sain kerran kysymyksen että miksi syöt lihaa, sekin oli kaverin kanssa jutellessa syvällisiä eikä ruokalassa. 

Sen sijaan jo parin ekan kuukauden aikana laskin että 8 erillistä henkilöä oli tullut yökkimään, pilkkaamaan ja marisemaan siitä että minun pitäisi syödä niin kuin heidän.
[/quote]
Niinpä. Ja miksi oletetaan, että tofu, pavut ja linssit on vain kasvissyöjien ruokaa? Se on hyvää ja ravitsevaa. Tuo vaihtelevuutta ruokavalioon. -sekasyöjä

Vierailija
6/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinoin, sitten esim. pannulle tai uuniin. Vegaaniliitolla on hyviä reseptejä.

Vierailija
8/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa marinoida ensin, mielellään yön yli. Laitan marinadiin usein sitruunamehua, valkosipulia, öljyä, soijakastiketta ja chiliä. Maistuu hyvältä vaikka wokvihannesten kanssa :)

Vierailija
9/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan marinoiminen yön yli on tärkeää. 

Vierailija
10/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:50"]

[/quote]

Ihmettelen sitä että juuri tällaisia kommentteja saa todella usein kun yrittää ihan rauhassa syödä kasvisruokaansa tai pyytää reseptejä, ja sitten sekasyöjät valittavat siitä että kasvissyöjät puuttuvat toisten ruokavalioon.

Minä olin 18 vuotta sekasyöjä ja sain kerran kysymyksen että miksi syöt lihaa, sekin oli kaverin kanssa jutellessa syvällisiä eikä ruokalassa. 

Sen sijaan jo parin ekan kuukauden aikana laskin että 8 erillistä henkilöä oli tullut yökkimään, pilkkaamaan ja marisemaan siitä että minun pitäisi syödä niin kuin heidän.

Vierailija
11/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun wokkiin tulee wokkivihannesten lisäksi tofua, vihreää currytahnaa, kookosmaitoa ja loraus siirappia.

Vierailija
12/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:50"]Heittäisin roskiin ja ostaisin kunnon pihvit tilalle. 
[/quote]

Joo.. mene sinä jyrsimään vaikka tienvarresta eläimen raatoa :D

Vierailija
13/13 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistan pekonin kanssa pannulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi