Harrastatko liikuntaa flunssaisena?
Vähän kutkuttelisi päästä salille tai lenkkipolulle, mutta edelleen maailmanlopun yskä ja räkäinen korina. Missä vaiheessa olette uskaltautuneet liikkumaan?
Kommentit (18)
En suosittele. Pahimmassa tapauksessa sydänlihastulehdus. Anna kroppasi levätä, kun kerran sillä on ihan tarpeeksi töitä pöpöjen kanssa.
Hoida ittesi ensin kuntoon, on vaarallista lähteä rasittamaan itteä puolikuntosena. Se on jopa vaarallista.
En todellakaan. Ei mitään järkeä. Muuten treenaan 6 kertas viikossa. Kävelylenkki ok, mutta mikään sykettä nostava ei. Pitkittää vasn turhaan, kun kroppa ei saa toipua taudista, vaan pitää toipua treenistä.
Tee vaikka kotona ihan kevyttä jumppaa ja hengästymättä. Tosin aika kipeältä kuulostat.
Itse lenkkeilen joka päivä, terveenä tai kipeänä, satoi tai paistoi. Koirien takia on pakko. Kipeenä kylläkin vaan pieni lenkki. :)
Musta tuntuu että paranen ku treenaan jos on pikkusen nuhaa et sieraimet aukee ja näin
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:17"]Itse lenkkeilen joka päivä, terveenä tai kipeänä, satoi tai paistoi. Koirien takia on pakko. Kipeenä kylläkin vaan pieni lenkki. :)
[/quote]
Et varmaan juokse?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:17"]
Musta tuntuu että paranen ku treenaan jos on pikkusen nuhaa et sieraimet aukee ja näin
[/quote] eikä se yön aikana oo sit pahentunu ollenkaa
En. Itselläni kestää flunssasta palautuminen ja toipuminen tosi pitkään. Siksi on parasta ottaa iisisti ja antaa itselle aikaa.
Ajattelin kokeilla jotain kevyitä pilatesliikkeitä telkkaria katsoessa -AP
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:17"]Itse lenkkeilen joka päivä, terveenä tai kipeänä, satoi tai paistoi. Koirien takia on pakko. Kipeenä kylläkin vaan pieni lenkki. :)
[/quote]
Et varmaan juokse?
[/quote]
Hölkkään.
En todellakaan. Sairaana urheilu ei millään tavalla kasvata kuntoa, mutta se sen sijaan hidastaa parantumista. Ihan kevyellä kävelyllä saatan käydä, jos kaipaan ulkoilmaa.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:17"]Itse lenkkeilen joka päivä, terveenä tai kipeänä, satoi tai paistoi. Koirien takia on pakko. Kipeenä kylläkin vaan pieni lenkki. :)
[/quote]
Et varmaan juokse?
[/quote]
Hölkkään.
[/quote]
No ei kyllä kuulosta lainkaan järkevältä.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:17"]Itse lenkkeilen joka päivä, terveenä tai kipeänä, satoi tai paistoi. Koirien takia on pakko. Kipeenä kylläkin vaan pieni lenkki. :) [/quote] Et varmaan juokse? [/quote] Hölkkään.
[/quote]
Mun yks tuttu sairasti juuri tässä sydänlihastulehduksen, kun oli harrastanut liikuntaa sairaana. Sydänlihastulehduksen syy on juuri se, että rehkitään kipeänä. Se ei ole mikään pikku tauti, toipuminen kestää ainakin puoli vuotta. Kannattaa pitää tämä mielessä.
Jos olo ei ole aivan kamala eikä kuumetta niin lähden ulos, liikunta toisinaan tuntuu jopa parantavan. Maailmanlopun yskässä jäisin kyllä kotiin parantumaan.
Ei hyvänen aika... Koiran lenkityksen ja hapen haukkauksen ymmärrän. Mutta ei missään nimessä saa harrastaa extra liikuntaa/sykettä kohottavaa kun on sairas! Suositus on, että on ollut täysin terveenä noin viikon. Keholla on tarpeeksi työtä itsensä parantamisessa ja sairaus pitkittyy jos kehoon kohdistaa lisää stressiä. Tai aiheuttaa pahimmillaan pahemman sairastumisen ja sairaalahoidon. Järki päähän nyt. Liikunta voi odottaa sen aikaa. On tullut nähtyä monta tapausta, joissa potilas on sairastunut pahemmin harrastettuaan liikuntaa sairaana. Pahin tapaus, jota on hoitanut, oli sydänlihastulehdus. Oli lenkkeilty normaaliin tapaan todella huonokuntoisena, kunnes tuuperruttiin lenkkipolulle. Tilanne oli vaarallinen. En suosittele kenellekään. Älkää leikkikö terveydellä.
T. Sh
En todellakaan. Terve, nuori kaverini kuoli aikanaan kun lähti toipilaana urheilutreeneihin. Sydän petti. Itse sain sydänlihastulehduksen kun menin liian aikaisin fyysiseen työhön. Onneks pääsin vähällä, mutta kyllä se opetti.
Sitten kun olo on hyvä ja energiatasot palautuneet. Yleensä vasta siinä vaiheessa tuo toteutuu kun yskää ei ole.