Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monella kaksikymppisellä alkaa naama kukkimaan finnejä?

Vierailija
13.05.2015 |

Oon huomannut useammankin, joilla on ollut aiemmin ihan kaunis iho, mutta kaksikymmpisenä onkin huomattava määrä finnejä kasvoissa. Eikö murrosikä pitäisi olla jo paljon aiemmin? Vai onko se sitä, kun alkaa kaljan kittaaminen? Ja muutenkin siirrytään pois äidin terveellisistä ruuista omaan kämppään mussuttamaan kaikenlaista mättöä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuo sama ongelma: noin 18-19-vuotiaana alkoi tulla kamalasti finnejä, vaikka nuorempana teini-iässä ei finnejä ollut lainkaan. En seurustellut enkä käyttänyt e-pillereitä. En myöskään tupakoinut tai käyttänyt alkoholia. Veikkaan syyksi kohdallani geenejä, tuolloin aloittamaani meikkaamista sekä stressiä.

Vierailija
2/21 |
14.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli just ero, niin lopetin ehkäisyrenkaan käytön. Hauska, että eron näkee päälle päin. Nyt saa kaikki surkutella mielessään. Jos olisi joku viehättävämpi ulkonäöllinen asia, mistä eron huomaisi, niin sinkut olisi varmaan heti käymässä kimppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän nyt vaikuttaa niin monet asiat, esim. hormonit. Monella alkaa naama kukkia kun jätetään pillerit pois (syystä tai toisesta, useimmiten kun halutaan lapsi).

Vierailija
4/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuli teininaama uudestaan näin kaksikymppisenä kun aloin käyttämään minipillereitä. Tätä näppyjen määrää, ei ollut samanlaista edes yläasteella....

Vierailija
5/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan törmännyt tuollaiseen, vaikka olen 22 ja suutin osa ystävistäni suurin piirtein samaa ikäluokkaa. Veikkaisin elintapoja, käyttääkö nämä henkilöt paljon alkoholia?

Vierailija
6/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaivaat nuppiasi tuollaisella asialla?

Vierailija
7/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin just pillerit pois ja siksi ainakin mulla tullut vähän näppyjä. Outo asia kiinnittää huomiota :D N20

Vierailija
8/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne käytti kovaa pakkelia teinihelvetin kourissa ja kun nuorena aikuisena itsetunto paranee niin sotamaalaus jää pois ja finnit sieltä alta paljastuu.

Vierailija
9/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:45"]Miksi vaivaat nuppiasi tuollaisella asialla?
[/quote]
Juu minä mietiskelen paljon outoja ja tyhjänpäiväisiä juttuja. Yleensä ihan oman pääni sisällä vain, mutta tämä nyt tuli julkaistua.

Pari viimeisintä nuorta: Toisen näin pitkästä aikaa, joten muutos pisti silmään. Voisi olla pillereistä, ainakaan en epäile yhtään etteikö seurustelisi. Toinen läheinen ja sen asiat aina mietityttää. Muuttanut hiljattain omilleen ja kalja kyllä maistuu. Voisi olla sitä.

ap

Vierailija
10/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vastata vain omalta kohdalta. Minulla pahin näppylöiden aiheuttaja on stressi. Ja sitä on aikuisella usein hemmetin paljon enemmän kuin teinillä.

Vierailija
11/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:42"]

Oon huomannut useammankin, joilla on ollut aiemmin ihan kaunis iho, mutta kaksikymmpisenä onkin huomattava määrä finnejä kasvoissa. Eikö murrosikä pitäisi olla jo paljon aiemmin? Vai onko se sitä, kun alkaa kaljan kittaaminen? Ja muutenkin siirrytään pois äidin terveellisistä ruuista omaan kämppään mussuttamaan kaikenlaista mättöä?

[/quote]

Rasvatonta maitoa on ainakin epäilty syylliseksi.

Vierailija
12/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 23v olen uudessa teini-iässä kuukausi sitten tapahtuneen synnytyksen jäljiltä.

Vierailija
13/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:45"]Miksi vaivaat nuppiasi tuollaisella asialla?
[/quote]
Juu minä mietiskelen paljon outoja ja tyhjänpäiväisiä juttuja. Yleensä ihan oman pääni sisällä vain, mutta tämä nyt tuli julkaistua.

Pari viimeisintä nuorta: Toisen näin pitkästä aikaa, joten muutos pisti silmään. Voisi olla pillereistä, ainakaan en epäile yhtään etteikö seurustelisi. Toinen läheinen ja sen asiat aina mietityttää. Muuttanut hiljattain omilleen ja kalja kyllä maistuu. Voisi olla sitä.

ap
[/quote]

Pillereitä käytetään moneen muuhunkin kuin ehkäisyyn. Nimim. 14-vuotiaasta pillerit runsaan ja 2 viikkoo liian lyhyen kuukautiskierron vuoksi.

Vierailija
14/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:01"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:45"]Miksi vaivaat nuppiasi tuollaisella asialla?
[/quote]

ap
[/quote]

Pillereitä käytetään moneen muuhunkin kuin ehkäisyyn. Nimim. 14-vuotiaasta pillerit runsaan ja 2 viikkoo liian lyhyen kuukautiskierron vuoksi.
[/quote]

Tätä meinasin itsekin. On typerää olettaa automaattisesti niiden olevan vain ehkäisyä varten. Itselläni tasattiin hormonitoimintaa pillereillä.

Vierailija
15/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli akne 18-vuotiaana. Yhdistän sen nuvaringin lopettamiseen ja masennukseen, johon minulla liittyy runsas makean syönti.

Vierailija
16/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 21:34"]

Minulle tuli akne 18-vuotiaana. Yhdistän sen nuvaringin lopettamiseen ja masennukseen, johon minulla liittyy runsas makean syönti.

[/quote]

Ja piti sanoa vielä että myös geeneillä voi olla oma vaikutuksensa.

Vierailija
17/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen ja epäterveelliset elintavat, monilla opiskelijoilla voi olla esim rankkoja ryyppyputkia ja unettomia öitä tenttien takia

Vierailija
18/21 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:42"]

[/quote]

Mulla syynä oli seurustelun aloittaminen ja helvetin E-PILLERIT!!! Kaikki paitsi Diane Nova aiheuttivat aknea ja DN aiheutti haluttomuutta, turvotusta, painonnousua ja gynen jälkikäteen mainitsemaa selluliittiä, on kuulemma täysin yleinen e-pillereiden aiheuttama sivuvaikutus, mutta vaiettu. 

Parisuhde loppui pillereiden vuoksi, mies ei suostunut käyttämään kortsua, eikä välittänyt mun saamista sivuoireista, siis edes haluttomuudesta. Suhde siis loppui, mutta onneksi loppui myös akne. 

Vierailija
19/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Aina ollut tosi hyvä iho, kaverit oli aina kateellisia kun ei ollu ikinä teininä näppyjä . Viime syksynä täytin 19-vuotta, ja kuukauden päästä naama alkoi täyttymään finneistä. En voi käsittää mistä johtuu.

Välillä menee parempaan suuntaan, mutta esim. tällä hetkellä naama näyttää siltä kuin olis vesirokko. Oon miettinyt voisko olla yhteyttä MSM-käyttöön. Aloin sitä siis syksyllä käyttämään, ja iho silottu entisestään. Jonkun ajan kuluttua unohin koko jauheen, ja sillon tämä kukkiminen alkoi. Toinen vaihtoehto vois olla myös ongelmat ruuansulatuksessa, joita mulla on alkanut esiintymään mahakipuna silloin tällöin. Tiedä häntä.

Vierailija
20/21 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosiaan pahentunut leuka-akne tässä viimeisen 1-2 vuoden aikana, olen 23v.

Teininä oli oikeastaan täydellinen iho, satunnaisia näppylöitä joskus. En ole koskaan käyttänyt e-pillereitä tms.