Olen shoppailuriippuvainen. Onko muita?
Laskeskelin tuossa, paljonko olen laittanut rahaa vaatteisiin ja asusteisiin tänä vuonna. Summa on järkyttävä 1500 ja shoppailen vähintään jotain joka viikko, joskus käyn kaupoilla useita kertoja viikossa. Shoppailen myös Huutonetissä. Uutta roinaa on tullut kaappeihin jo yli 40 kappaletta. Sairasta. Välillä pääsin jo eroon tuosta shoppailuvimmasta mutta nyt se on taas lähtenyt käsistä. On niin ihana ostella ja siitä tulee hyvä mieli. Kuitenkin oma tyyli ja osaaminen on ihan hukassa.
Miten pääsen irti tästä? Himoitsen koko ajan jotain enkä osaa olla tyytyväinen siihen mitä mulla jo on. Apua!
Kommentit (26)
En voi ymmärtää shopppailua. Inhoan kaupassakäyntiä ja kaupassa pyörimistä.
terv.kaupan täti
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:05"]Miten joku voi saada porttikiellon kauppaan siksi, että on jotain palauttanut? Täh?
[/quote]
Kai voi saada jos käy jatkuvasti, ostaa ison kasan ja palauttaa kaikki taas myöhemmin. Kuulostaa aika typerältä.
Tiedän siis tyypin joka tekee tätä, vakavasti shoppailuriippuvainen ja saa hetken kiksit siitä että saa ostettua jotain tyhjiön täytteeksi, sitten pitää palauttaa koska morkkis
Olen nettishoppailuriippuvainen vähän omituisella tavalla: ajattelen vähän väliä että tarvitsen muka jotain vaikken oikeasti tarvitse ja kulutan tunteja verkkokauppojen selailuun, ja sitten en kuitenkaan osta mitään kun valinnanvaraa on niin paljon etten osaa päättää. Ja jos oikeasti tarvitsen jotain, esim. tarvitsin sellaisen virallisen mekon toimistoon niin en saanut ostettua kun jahtasin koko ajan jotain täydellistä mekkoa ja mikään ei kelvannut. Eli taidan siis olla verkkokauppariippuvainen enemmänkin.
Mulla auttaa kun teen listaa mitä mä tarvitsen niin ei tuu osteltua ylimäärästä.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 20:25"]
Ap sanoo: olen kokeillut tuota suoraan kotiin menemistä mutta jonain päivänä himot yltyvät niin suuriksi, että on pakko päästä kaupoille. Tänään kävin, nipistin ylityövapaista pari tuntia että pääsin ostamaan riepuja. Ihan kamalaa. Teen pitkää päivää, jotta saan tuhlata aikaa ja rahaa vaatteisiin. Ostin sitten kesävaatteita henkkamaukasta 200 eurolla, ties mitä mekkoa ja shortsia. Perkele.
[/quote]
Yök, henkkamaukasta. Ei ihme ettet ole ikinä mielestäsi tarpeeksi tyylikäs. Ne vaatteet venyy, kiertyy ja nyppyyntyy välittömästi tyylittömän näköiseksi, vaikka ne kaupan rekissä roikkuessaan ovat vielä prässättynä muotoon ja kohtuu siistejä. Olisit laittanut vaikka sen 200 e sivuun odottamaan täydellisen takin ostoa. Katso se dokkari noista kaukoidän hikipajoista, missä ihmiset tekee sulle rättejä paskapalkalla. Käy kaatopaikalla katsomassa sitä läjää, mitä sinunkin kulutustottumuksesi kasvattaa. Ota järki käteen ja harkitse. Siirry shoppaamaan harkitummin ja kalliimmin. Luulen että saat niistä räteistä vielä enemmän iloa niin.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:37"]
Mä olen. Mutta mä palautan usein ja joudun sen takia pitämään taukoa jostain liikkeistä. Mulla on myös porttikielto sen ja riitelyiden takia. Muut on joutuneet palauttamaan mun tyhmiä ostoksia ja ne raivoaa mulle siitä.
[/quote]
täh? Voiko tuollaistakin olla...