Miksi maito maistuu pahemmalta lasissa kuin mukissa?
Kommentit (26)
Mä oon huomannut saman. Lasissa on jotenkin vetisemmän makuista, onko se joku mielikuva sitten.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 18:55"]Mä oon huomannut saman. Lasissa on jotenkin vetisemmän makuista, onko se joku mielikuva sitten.
[/quote]
Niin. En tosiaan tiedä mistä johtuu.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:01"]Likanen lasi
[/quote]
No ei se ainakaan siitä johdu...
Maito on herkkä valolle, mutta en tiedä voiko se oikeasti tapahtua noin nopeasti eli juomisen aikana, joissain minuuteissa. Maito on toisaalta myös todella herkkä vetämään itseensä sivumakuja, eli tavallaan kuutosen "likainen lasi" voi olla sillä lailla selitys, jos lasien pinta jotenkin eri tavalla on mukien lasitteeseen verrattuna imenyt "likaa" vuosien aikana.
En tiedä, en ole koskaan juonut lasissa tai mukissa. Yleensä juon keittiössä.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:12"]En tiedä, en ole koskaan juonut lasissa tai mukissa. Yleensä juon keittiössä.
[/quote]
Ootpas hassu.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:13"]Muisto lapsuudesta?
[/quote]
Häh?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:09"]Jos mukista on juotu mehua?
[/quote]
Miten se mehun juonti saisi maidon maistumaan paremmalta? :o
En juo maitoa niin en osaa sanoa, mutta mä tykkään vedestä myös enemmän muovimukista kuin lasista. En tiedä miksi.
Mulla toiste päi, lasista parempi. Cokis on kans samalaine
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:12"]En tiedä, en ole koskaan juonut lasissa tai mukissa. Yleensä juon keittiössä.
[/quote]
Ootpas hassu.
[/quote]
En minä vaan nuo lasissa juovat. Tai mukissa.
Jotta voisi tehdä vertailun, tulisi molempien astioiden suuaukkojen ja tilavuuksien olla samat. Pienempisuisesta tuoksu tulee voimakkaampana.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:12"]En tiedä, en ole koskaan juonut lasissa tai mukissa. Yleensä juon keittiössä.
[/quote]
Ootpas hassu.
[/quote]
En minä vaan nuo lasissa juovat. Tai mukissa.
[/quote]
En ole sanonut juovani lasissa vaan että maito maistuu pahemmalta lasissa....siellä lasissahan se maito on...huoh
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 19:13"]Muisto lapsuudesta?
[/quote]
Häh?
[/quote]
Siis jos maitomukista tulee alitajuinen positiivinen assosiaatio lapsuuteen, äitiin, turvallisuuteen (lapset juovat usein maitoa mukista). On ihan tunnettu juttu, että ruoan maistuvuuteen vaikuttaa siihen liitetyt mielikuvat.
?