Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua!! Pomon kanssa sukset ristissä ja nyt edessä vaihto toiseen työhön

Vierailija
13.05.2015 |

Sama ala mutta eri pulju. 

Pomoni mielestä olen läpeensä paska, aina poissa, väärässä paikassa, teen kaiken väärin ja muut tekevät paremmin. Sanoi ihan suoraan että hän ei voi hyviä suosituksia antaa.

olen kokenut asian työpaikkakiusaamisena jopa koska asiat ei ole niin huonosti kuin pomoni kaiken näkee. 

Nyt olisi haastattelu uuteen paikkaan ja työnantaja vaatii suosittelijan. Jäänkö nyt ikuisesti työt tömäksi yhden kusipää pomon takia ?! En voi antaa pomoni yhteystietoja kun tiedän mitä paskaa hän suoltaa minusta.

entäs sitten työtodistus, saanko itse valita tahdonko laajan vai suppean ? En todellakaan halua hänen arvostelevan minua siinäkin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko pomon sanoissa perää?

Vierailija
2/8 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä suppea työtodistus. Aina työpaikoissa ei tarvita suosittelijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin ok ja ymmärrettävää, että nykyistä pomoa ei pyydä suosittelijaksi (pomolle ei ole pakko kertoa, että etsii uusia töitä). Hanki joku toinen suosittelija, joko aiemmasta työstä tai sitten kollega/yhteistyökumppani nykyisestä. Virallisesti uusi työnantaja ei saa soittaa nykyiselle pomollesi, jos et ole siihen lupaa antanut (huonossa tapauksessa tuntevat muuta kautta toisensa ja uusi pomo tekee epävirallisia tiedusteluja).

Työtodistuksen suhteen saat itse päättää, haluatko arvion siihen mukaan. Pyydät siis ainoastaan todistuksen paikassa työskentelystä ja pomon pitää sellainen sinulle kirjoittaa. Lisäksi, ethän sinä saa työtodistusta kuin vasta töiden loppumisen jälkeen: sillä ei siis voi olla merkitystä uutta paikkaa haettaessa.

Älä kerro työpaikakkiusaamisesta ja muista huonoista kokemuksistasi haastattelussa, vaikka ne ovat totta niin ne antavat mielikuvan pontetiaalisesti vaikeasta henkilöstä. Mene rauhallisin mielin haastatteluun: sinulla on kaikki mahdollisuudet kyseinen työpaikka saada!

Vierailija
4/8 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko pyytää suosittelijaksi jotakin muuta?

Vierailija
5/8 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pyytäisi työtodistukset laajana eli arvioiden kera, sellaista jossa on negatiivisia asioita ei tarvitse hyväksyä. Voi pyytää uuden tilalle.

Vierailija
6/8 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinussa mättää

Vierailija
7/8 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6, onko näin ? Jostain luin että työnanataja voi arvioida myös numeroina.. Se olisi järkytys.

En usko että on muita ketkä voisi suositella. Olen työpaikkani musta lintu ja jokaista työntekijää n. 20vuotta nuorempi.. En ole pidetty enkä osaa mitään tehdä oikein. 

Onneksi määräaikainen työsopimus joka loppuu tässä kuussa, ei tarvitse enää kestää ja itkeä pahaa oloa. Mutta tuleva mahdollinen työttömyys huolettaa. Ei minua kukaan ota töihin jos kaikilla muilla hakijoilla on suosittelija. 

Vierailija
8/8 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se kehuakin jos haluaa susta eroon..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä