Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on Larmien Kärvisydämen kupeeseen tehdyt luxus mökit auki

Vierailija
16.01.2022 |

https://www.is.fi/viihde/art-2000008474896.html

1300 euroa 2 yötä kahdelta Menettekö kun tulee tarjouksia. Vuosi niin on seiskassa juttuja veloista ? 5-7 v niin myyvät järvisydämelle. Koska Sara Sirppu on siellä ? Ja muut missit ja Veitola?

Kommentit (1523)

Vierailija
1061/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rantasalmelle on lyhyempi matka Pietarista kuin Lappiin.

Tämä juuri. Ennen korona todella iso osa mökkivuokraajien asiakkaista oli Pietarista. Meilläkin Vakkariasiakkaat, jotka nyt korvaantunut oinneksi suomalaisilla. Tärkein turistiporukka ehdottomasti venäläiset alueella Savonlinna, Rantasalmi Sulkava.

Mutta tyytyykö ne noin pieniin koppeihin, joissa ei saa ruokaa ja juomaa illalla?

Onhan siinä lähellä se hotelli, jossa ravintola ja baari.

Koronarajoitukset koskee täällä kaikkia. Turha siitä on yrittäjiä haukkua aukioloajoista, kun eivät saa itse asiaa päättää.

Silloin olisi just hyvä, että mökeissä olisi jääkaappi ja ruokapöytä, kun joutuu kuitenkin säilömään ja syömään evästä huoneessaan, kun ravintolat menee kiinni.  Kyllä se vaan ruokailu kuuluu 1300 € luksuslomaan, vaikka kuinka vähäteltäisiin, että eikö muka pysty olemaan 12h syömättä, kun sentään voi katsoa ikkunasta pimeää metsää.

Tämä on varmaan ihan se ykkösasia mikä on pahasti pielessä. 

On aika yleinen sanonta "Me lähdetään lomalle, rentoudutaan ja SYÖDÄÄN hyvin, otetaan osaa aktiviteetteihin ja nautitaan". Jääkaappi huoneisiin ja etukäteistilaus varauksen yhteydessä ja listaus, mitä sinne toivotaan kahdeksi päiväksi, kun saavutaan. Ja oispa ainakin mahdollisuus viedä mukanaan omat eväät, niin jäisi aikaa siihen kutemiseenkin.

Vierailija
1062/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää suomalaisten luksukset on kyllä niin tätä…

Katsokaas Järvisydämestä tehty blogikirjotus.. mökkiin toimitettu alakartte ja muut maisemasviitin fasiliteetit ja todellisuus niistä:

https://www.rantapallo.fi/reissukuume/2021/04/06/pettymysten-jarvisydan…

Mulla on ollut just sellanen kutina, että Järvisydän on osa somekusetusta. Mielikuvamarkkinointi on onnistunut, oikein Keisarin uudet vaatteet. Ilmakuvat todistavat, että vain muutamat maisemasviitit ovat oikeasti maisemalla.

Jotenki näkisin että Larmien mökkikylässä vois olla sama rahastuksen meininki.

Tuo oli hyvä kirjoitus. Ja ne kuvat! Aivan hirveä hökkelikylä, mökki toisensa kyljessä. Ei näkymillä kyllä hurrata. Olen joskus laittanut Järvisydämen plakkariin, että pitääpä käydä. Ei pidä. Jos aamupalalle ei saa edes kokonaista hedelmää ja muutenkin on tasoa prinssinakki, niin ei pidä mennä. Ja jonotus saunaan… Argh.

Mun mielestä järkyttävintä tossa Järvisydämen touhussa on, että illallisastiat täytyy pestä itse mökissä tai saat 50 euron sakkomaksun…maksat eka melkee 50euroo menusta ilman juomia, sisältöön et voi ite vaikuttaa, ja sitte saat ite tiskata😀

Aivan käsittämätöntä…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ottaa vaikka yhden hoidon tai kaksi. Joku retki ja syömiset niin kyllä siihen menee käytettävissä oleva aika.

Vierailija
1064/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri. Ennen korona todella iso osa mökkivuokraajien asiakkaista oli Pietarista. Meilläkin Vakkariasiakkaat, jotka nyt korvaantunut oinneksi suomalaisilla. Tärkein turistiporukka ehdottomasti venäläiset alueella Savonlinna, Rantasalmi Sulkava.

Mutta tyytyykö ne noin pieniin koppeihin, joissa ei saa ruokaa ja juomaa illalla?

Koronarajoitukset koskee täällä kaikkia. Turha siitä on yrittäjiä haukkua aukioloajoista, kun eivät saa itse asiaa päättää.

Silloin olisi just hyvä, että mökeissä olisi jääkaappi ja ruokapöytä, kun joutuu kuitenkin säilömään ja syömään evästä huoneessaan, kun ravintolat menee kiinni.  Kyllä se vaan ruokailu kuuluu 1300 € luksuslomaan, vaikka kuinka vähäteltäisiin, että eikö muka pysty olemaan 12h syömättä, kun sentään voi katsoa ikkunasta pimeää metsää.

On aika yleinen sanonta "Me lähdetään lomalle, rentoudutaan ja SYÖDÄÄN hyvin, otetaan osaa aktiviteetteihin ja nautitaan". Jääkaappi huoneisiin ja etukäteistilaus varauksen yhteydessä ja listaus, mitä sinne toivotaan kahdeksi päiväksi, kun saavutaan. Ja oispa ainakin mahdollisuus viedä mukanaan omat eväät, niin jäisi aikaa siihen kutemiseenkin.

Mökeissä pitäis olla tuolla minibaari, jonka sisältö kuuluu hintaan.

Tallink Silja Serenaden deluxe hytissäkin oli ihana ylläri, kun juomat kuului siihen! Ja se ei edes ole luksushytti.

Ei taatusti olis kovin kallista järkätä tonne tervetuliaistuotteet pieneen jääkaappiin, tai joku herkkukori (vaikka sitten terveellisiä tuotteita, hedelmiä tms.), pientä snäkiä ja vaikka lähdevettä tms.

Heti sais luksuksen tuntua.

Vierailija
1065/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kukkapellossa kirjoitti:

Kohta varmaan näistä majoista instaavat ainakin martinat, nannat, jeret, sarasiepit ja muut korkeasti koulutetut ja tyylitietoiset "vaikuttajat" = white trash -"eliitti" 

Aika hyvin white trashiltä, kun on 240k vuositulot :D Kävisin itsekin tuolla kärvistelemässä ja naureskelisin matkalla pankkiin. 

Ei vuositulot asiaa muuta, kuka on wt ja kuka ei 🤣 eri

Ihan sama miten ketäkin haukut, mutta fiksu jättää halveksimansa tyypit omaan arvoonsa, eikä vedä "mielipiteitään" esiin väärissä paikoissa ja asiattomasti. Aika moukkamaista yleensäkin kutsua jotain tuolla nimikkeellä.

Tämä on juuri oikea paikka tuoda näkemykset esiin, mikäs sen parempi! Ovathan nuo turhia julkkiksia ja tyrkyttävät itseään tyylitietoisina jokapaikanhöylinä. Näille on hyvä nauraa täällä.

Vierailija
1066/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näissä kuruissa mökkeilijät mihinkään kansainväliseen luksukseen sovikaan, tuntevat siellä olonsa ulkopuolisiksi. Hyvä, että myös heille on joku paikka jonne päätyä.

Ainut vaan, että he eivät todellakaan ole valmiita maksamaan tuollaisia hintoja mökkeilystään. Heille mökkeilyn luvatussa maassa on läjäpäin vaihtoehtoja, mutta tuo Larmien överihinnoiteltu mökkikylä ei todellakaan ole heille minkään sortin vaihtoehto.

Vierailija
1067/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaas Järvisydämestä tehty blogikirjotus.. mökkiin toimitettu alakartte ja muut maisemasviitin fasiliteetit ja todellisuus niistä:

Mulla on ollut just sellanen kutina, että Järvisydän on osa somekusetusta. Mielikuvamarkkinointi on onnistunut, oikein Keisarin uudet vaatteet. Ilmakuvat todistavat, että vain muutamat maisemasviitit ovat oikeasti maisemalla.

Melkein 50 sivua mökkikylästä, jossa Larmit toimivat vain lähinnä mainoskasvoina 😂😂😂 Nauran koko av:n hölmöydelle ja kehotan keksimään jonkin rahaa tuovan työn 😀 Larmeilla monta osakeyhtiötä, joissa verotuspäätösten mukaan erittäin kannattavaa tulosta. Vaikka Kuru menisi konkkaan, niin Larmit eivät ole vastuussa henk.koht. omaisuudellaan. Mutta sitähän av:n tyyppisen porukan on niin vaikea ymmärtää. Jatkakaa toki kaakatusta, kun ette muuta osaa. 

Ja minä taas nauran sinulle, koska otat tämän keskustelun jotenkin aivan liian vakavasti, Kunhan analysoimme mikä on luksusta, ketkä sinne voisi mennä, miksi joku ei menisi ja miltä koko juttu vaikuttaa. Minua ei kiinnosta pätkääkään heidän rahansa, konkkansa, veroparatiisinsa, vastuunsa ym. Sinä olet ensimmäinen joka nuo asiat on edes maininnut koko ketjussa. Ketään ei ole vetänyt herneitä nenään, kenenkään verenpaine ei ole noussut, kukaan ei ole muuttunut vihreäksi kateudesta. Kunhan nyt mietitään ajankuluksi vaihteeksi tätä. Älä nyt viitsi olla ilonpilaaja ja mene sitten miettimään niitä taloudellisia tosiasioita muualle, heidän kanssa joita tuo aspekti asiassa kiinnostaa.

Tässä ketjussa puhutaan lähinnä kylpyammeen koosta, ravintolan aukioloajoista ja voisiko joku julkkis porukoineen vuokrata tuolta koko paikan ja matkustaako aasialaiset turistit Eurooppaan ja sieltä juuri tuonne.

Vierailija
1068/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitelmat ja piirustukset tehty ennen koronaa, jota ei kyllä kukaan arvannut tulevaksi. Missä on ettei siellä olisi jääkaappia.

On niissä minibaari/jääkaappi, niin mahtuu nakki- ja edamsiivupaketit.  Sämpyläpussi pöydälle ja kaljakontti terassille.  Kuohuviinipullo vessan lavuaariin, niin kuin muissakin hotellihuoneissa.

Vierailija
1069/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuolla saa aikansa kulumaan, jos järvelle katselu ei kiinnosta? Kotonakin on sauna, palju, kylpyamme ja järvenranta. Onkohan siellä Netflix ja HBO?

Et ole ehkä kohderyhmää jos et tekemistä keksi, mutta pyöräily (läskipyörät), hiihto, moottorikelkkailu. Kesällä tietysti saimaan norpparisteilyt ym kanoottiretket. Luonnossa liikkuminen, luistelu, Linnansaaren kansallispuisto, järvisydämessä saunamaailma ja pieni kylpylä.

Käsittääkseni heidän kohderyhmää on tämmöiset itsestään huolehtivat liikunnalliset ihmiset eikä niinkään ne jotka haluavat maata sohvalla.

Nuo kaikki mainitsemasi aktiviteetit löytyvät kotoakin. Tarkoitan, että useilla, joilla on rahaa maksaa tuo 1300€ per yö, löytyy nuo fasiliteetit omastakin takaa. Ulkomaalaiset harvoin eksyvät tuonne Savon sydämeen. Mietin, että mikä mahtaa olla kohderyhmä.

Vierailija
1070/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lake Villat sijaitsevat järveen laskevan rinteen reunalla ja niistä on lumoava, esteetön näkymä mäntymetsän yli järvelle."

"Nature Villat sijaitsevat Lake Villojen yläpuolella rinteessä ja niiden ikkunoista avautuu maisema Lake Villojen yli järvelle päin."

Kumman mökin ottaisi?

Vierailija
1071/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökeissä pitäis olla tuolla minibaari, jonka sisältö kuuluu hintaan.

Tallink Silja Serenaden deluxe hytissäkin oli ihana ylläri, kun juomat kuului siihen! Ja se ei edes ole luksushytti.

Ei taatusti olis kovin kallista järkätä tonne tervetuliaistuotteet pieneen jääkaappiin, tai joku herkkukori (vaikka sitten terveellisiä tuotteita, hedelmiä tms.), pientä snäkiä ja vaikka lähdevettä tms.

Heti sais luksuksen tuntua.

Nimenomaan!! Mä vaan lähinnä menin tuolla "askeettisella" linjalla, millä sitä nyt markkinoidaan, eli hiljaisuus ja rauha, ilman sen kummempia "nautintoja". Eli että ois nyt kuitenkin edes syömistä! 

Jos puhutaan kivasta ja luksuksesta, niin juuri näin, kuten totesit! Hintaa sitten tietty rutkasti lisää :D

Vierailija
1072/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuolla saa aikansa kulumaan, jos järvelle katselu ei kiinnosta? Kotonakin on sauna, palju, kylpyamme ja järvenranta. Onkohan siellä Netflix ja HBO?

Kesällä voisi mennäkin mutta talvella kun on se jokunen tunti päivällä kunnolla valoa ja muuten tuijotat pimeään.

Vierailija
1073/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kukkapellossa kirjoitti:

Kohta varmaan näistä majoista instaavat ainakin martinat, nannat, jeret, sarasiepit ja muut korkeasti koulutetut ja tyylitietoiset "vaikuttajat" = white trash -"eliitti" 

Aika hyvin white trashiltä, kun on 240k vuositulot :D Kävisin itsekin tuolla kärvistelemässä ja naureskelisin matkalla pankkiin. 

Ei vuositulot asiaa muuta, kuka on wt ja kuka ei 🤣 eri

Ihan sama miten ketäkin haukut, mutta fiksu jättää halveksimansa tyypit omaan arvoonsa, eikä vedä "mielipiteitään" esiin väärissä paikoissa ja asiattomasti. Aika moukkamaista yleensäkin kutsua jotain tuolla nimikkeellä.

Tämä on juuri oikea paikka tuoda näkemykset esiin, mikäs sen parempi! Ovathan nuo turhia julkkiksia ja tyrkyttävät itseään tyylitietoisina jokapaikanhöylinä. Näille on hyvä nauraa täällä.

Kuten sanoin, fiksu ignooraisi turhina ja halveksittuina pitämänsä ihmiset. Heille voit laittaa oman ketjusi. Olisi mielenkiintoista keskustella aiheesta, eikä lukea noita rääppimisiä, ja aina samoista tyypeistä, samalla sapluunalla. Mutta jos ei itseään hillitsemään pysty...

Vierailija
1074/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo oli hyvä kirjoitus. Ja ne kuvat! Aivan hirveä hökkelikylä, mökki toisensa kyljessä. Ei näkymillä kyllä hurrata. Olen joskus laittanut Järvisydämen plakkariin, että pitääpä käydä. Ei pidä. Jos aamupalalle ei saa edes kokonaista hedelmää ja muutenkin on tasoa prinssinakki, niin ei pidä mennä. Ja jonotus saunaan… Argh.

Mun mielestä järkyttävintä tossa Järvisydämen touhussa on, että illallisastiat täytyy pestä itse mökissä tai saat 50 euron sakkomaksun…maksat eka melkee 50euroo menusta ilman juomia, sisältöön et voi ite vaikuttaa, ja sitte saat ite tiskata😀

Aivan käsittämätöntä…[/quote

Monesti noi menut on vielä kalliimpia ja sisältöön ei voi vaikuttaa.

Minä tykkään kun monta pientä ateriaa ja eivät ole mitään tavis ruokaa.

Tosin nuo menut sopii huippuravintoloihin.

Vierailija
1075/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan käsittämätöntä…

No todellakin! Ja jos on huono sesonki, niin eiköhän siivouskin delegoida asiakkaalle tiskien oheen? ;D

Vierailija
1076/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan käsittämätöntä…[/quote

Monesti noi menut on vielä kalliimpia ja sisältöön ei voi vaikuttaa.

Minä tykkään kun monta pientä ateriaa ja eivät ole mitään tavis ruokaa.

Tosin nuo menut sopii huippuravintoloihin.

Täh? Pitää itse pestä mökissä, jossa ei ole edes keittiötä??? Senkö takia mökeissä on tuo kylpyamme🤣

Vierailija
1077/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesällä voisi mennäkin mutta talvella kun on se jokunen tunti päivällä kunnolla valoa ja muuten tuijotat pimeään.

Entäpäs syksyllä, kun ei ole vielä lunta?

Vierailija
1078/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suunnitelmat ja piirustukset tehty ennen koronaa, jota ei kyllä kukaan arvannut tulevaksi. Missä on ettei siellä olisi jääkaappia.

On niissä minibaari/jääkaappi, niin mahtuu nakki- ja edamsiivupaketit.  Sämpyläpussi pöydälle ja kaljakontti terassille.  Kuohuviinipullo vessan lavuaariin, niin kuin muissakin hotellihuoneissa.

Tuonne ei mene sellaiset ihmiset jotka tuota köyhälistö elämää harrastaa.

Vierailija
1079/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä veikkaan, että ulkomaan turisteja näihin ainakin tulee, luonnon rauhaan. Kuten Lappiinkin. Siellähän käy ulkomailta turisteja vaikka Euroopassa on suuret ja mahtavat alpitkin.

Vierailija
1080/1523 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa yllätys. Mä sain viime vuonna synttärilahjaksi vanhemmilta 2 yön lahjakortin tuonne. Mulla oli hyvä kokemus. Palvelu oli vähän kotikutoista välillä, mutta sekin ihan ystävälliistä ja yritystä oli. Ruoka oli keskinkertaista, mutta niin se Suomessa usein on ellei ole kyse huippukokin ravintolasta. Mutta metsäsviitti omalla ulkoporealtaalla, kylpylä, keskiaikatunnelma, norpparetki - ihanaa!

Täh? Ei noissa ole omaa ulkoporeallasta, se on vaan siinä päörakennuksessa. Soopaa siis puhut.

Sulla menee nyt Kuru resort ja järvisydän sekaisin. Ei ollut Kuru auki viime vuonna.

Sano tolle edelliselke, älä mulle ala. Kävin katsomassa noi sivut. Ei siellä puhuta tai näy mitään ulkoporealtaita noiden mökkien terasseilla...

Ketju on lukittu.