Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pistelyä/hermosärkyä sormissa ja jaloissa

Vierailija
16.01.2022 |

Tallaisia oireita ollut jonkun aikaa, nyt parissa päivässä pahentuneet. Huolestuttaa, jos oire jostain vakavammasta taudista?

Mietin myös olisiko rokote (1pfizer) voinut laukaista nämä? Ei ole ollut ennen mitään ongelmia ja ajallinen yhteys rokotteeseen. Soitan huomenna lääkäriaikaa.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasjumi? Itsellä ainakin samasta rokotteesta tuli olkapää kipeäksi ja kipu levisi niskaan jumiuttaen kaikki lihakset siltä matkalta.

Vierailija
2/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteen sain jo viime kesänä. Lähinnä mietin voiko olla laukaisevana tekijänä taustalla, esim jollekin autoimmuunisairaudelle? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskias? Mulla on juuri iskiasvaivaa ja olen sairaslomalla sen takia. Olen itse epäillyt, että tämä voisi olla kakkosrokotteesta tullut haittavaikutus. Sain sen tosin 13.8. mutta ikinä ei ole ollut näin karmeaa kipua hermosta ja tämä vaivaa vain öisin, ei päivällä ja aamulla meni aluksi 45 minuuttia, että pystyin menemään vessaan, kun en voinut kivulta kertakaikkiaan istua. Vaan piti kävellä. Sekin sattui niin, että piti ottaa askel kerrallaan ensin ja levätä kivusta.

Nyt on onneksi jo paljon parempi, kohta 2 viikkoa olen sairas ollut. Ekan viikon olin töissäkin vielä, vaikka aamut olivat yhtä helvettiä, uuden vuoden jälkeen en enää voinut.

Ja siis mula oli kans sekä käsien puutumista öisin ja pistelyä ja sitten oikean jalan puutumista.

Se on se oikean puolen jalan hermo, kun on tässä kipeänä. :/

?

Vierailija
4/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi##u mikä pälli

Vierailija
5/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuropatia.

Vierailija
6/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteen sain jo viime kesänä. Lähinnä mietin voiko olla laukaisevana tekijänä taustalla, esim jollekin autoimmuunisairaudelle? Ap

Ennemminkin jollekin tulehdusjutulle. Minullahan epäiltiin selkärankareumaa, mutta sittemmin toinen lääkäri sanoi, että iskias. En koe, että tämä olisi normaali iskias, koska olen päivisin niin kivuton, että voisin sen puolesta vaikka lumitöitä tehdä. Miten moni iskiaspotilas kokisi niin?

En siksi usko autoimmuuniperäisyyteen, koska minä autoimmuunitaudin oiretta toi olisi?

Itselleni ainakin sanottiin, että selkärankareumassa ei nouse edes reumatekijät, vaan crp ja joku muu ja lisäksi se näkyy röntgenissä. No, nämä olivat puhtaat.

Mutta sen esiaste voi näkyä magneetissa, se oireilee jopa samoin, vaikka on esiaste.

Mutta en ole vielä sinne magneettiin halunnut mennä, koska pelkään kipua, paikoillaan oloa ja ahdasta paikkaa. Ts. kivuliaisuus on vienyt voimani kestäähenkisesti putken ahtaus ja paikoillaan olo.

3

Vierailija
7/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hermopinne oli minullakin, niin käsissä kuin jaloissakin vielä 2 kk sitten. Kävin naprapaatilla, joka asiaa aukoi ja neuvoi hyvät kotona tehtävät liikkeet. 

Nyt on sekä kädet että jalat paremmassa kunnossa kuin moneen vuoteen. Aiemmin en saanut mehukannua yhdellä kädellä jääkaapista, nyt menee kuin joskus nuorena, kaikki jäykkyys ja ilkeä vetäminen on sormista pois. Luojan kiitos, että menin ko. naprapaatille, asiansa osaava.Käy koko eteläsuomen alueella eri päivinä eri paikoissa.

Vierailija
8/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi minulle valitti töissä eräs iäkäs naisasiakas, että hänelle on tullut sellainen kipu lantioon, ettei se anna aamulla varata jalalle vaan jalka on kamalan kipeä.

Mulla on siis tässä se sama oire, plus noi muut.

3

Vierailija
9/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuropatia.

Täsmennän: polyneuropatia https://www.duodecimlehti.fi/duo70413

Vierailija
10/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis ei voi varmaksi sanoa mutta kokeellinen rokote niin you know. Kaikki on mahdollista.

Ei ole kokeellinen rokote, vaan ihan normaali. Toki siinä käytetään ensimmäisen kerran mrna-tekniikkaa, mutta ei kokeellisesti, vaan rokote läpäisi kaikki normaalin myyntiluvan vaatimukset ennen käyttöön ottoa.

3

Vierailija
11/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iskias? Mulla on juuri iskiasvaivaa ja olen sairaslomalla sen takia. Olen itse epäillyt, että tämä voisi olla kakkosrokotteesta tullut haittavaikutus. Sain sen tosin 13.8. mutta ikinä ei ole ollut näin karmeaa kipua hermosta ja tämä vaivaa vain öisin, ei päivällä ja aamulla meni aluksi 45 minuuttia, että pystyin menemään vessaan, kun en voinut kivulta kertakaikkiaan istua. Vaan piti kävellä. Sekin sattui niin, että piti ottaa askel kerrallaan ensin ja levätä kivusta.

Nyt on onneksi jo paljon parempi, kohta 2 viikkoa olen sairas ollut. Ekan viikon olin töissäkin vielä, vaikka aamut olivat yhtä helvettiä, uuden vuoden jälkeen en enää voinut.

Ja siis mula oli kans sekä käsien puutumista öisin ja pistelyä ja sitten oikean jalan puutumista.

?

Jos nyt et vaan provoa rokotehaittaa, niin sinuna menisin hyvälle naprapaatille, apu on yhtä lähellä kuin on lähin naprapaatti.

Vierailija
12/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuropatia.

"Pelkkä polyneuropatian diagnoosi ei saa tyydyttää hoitavaa lääkäriä, vaan taudin syy on pyrittävä selvittämään."

Vierailija
13/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hermopinne oli minullakin, niin käsissä kuin jaloissakin vielä 2 kk sitten. Kävin naprapaatilla, joka asiaa aukoi ja neuvoi hyvät kotona tehtävät liikkeet. 

Nyt on sekä kädet että jalat paremmassa kunnossa kuin moneen vuoteen. Aiemmin en saanut mehukannua yhdellä kädellä jääkaapista, nyt menee kuin joskus nuorena, kaikki jäykkyys ja ilkeä vetäminen on sormista pois. Luojan kiitos, että menin ko. naprapaatille, asiansa osaava.Käy koko eteläsuomen alueella eri päivinä eri paikoissa.

Minkä niminen? Itse kävin naprapaatilla. Nyt pitäisi uskaltaa mennä toisen kerran. Ekan käsittelyn jälkeisenä aamuna en päässyt sängystä enää lainkaan ylös. Soitin päivystykseen, että pitääkö mun tilata ambulanssi, koska jossain vaiheessa täytyisi päästä vessaan? He sanoivat, että ota Sirdaludia ja katsele, jos ei auta, tilaa ambulanssi.

No, pystyin sitten sen Sitdaludin avulla laskeutumaan sängystä alas sen viereen, mutta seisomaan nousemisesta ei mitään puhetta. Onneksi kykenin konttaamaan. Niinpä sitten konttasin vessaan. Ajattelin jo, että pystynpä ainakin pissimään lattiakaivoon, mutta pääsin onneksi pytyllekin! Siitä noin 3 tunnin päästä pystyin nousemaan seisomaan. Eli konttasin vessareissun lisäksi hakemaan vettä (en ekalla reissullani tajunnut), tein sängyssä oikein listan siitä, mitä tarvitsen, että sain hoidettua ne yhdellä konttauksella. Voin sanoa, että polvet kestävät tässä iässä (49) aika huonosti konttaamista! Vaikka sain polvien alle paksut islantilaisvillalangasta tehdyt villasukat pehmusteiksi.

Eli en tiedä oisko naprapaatti mullekin parempi?

Vierailija
14/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kävin osteopaatilla, sori!

15

Vierailija
15/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukkelilta kysyen esim. kipuklinikka- haulla, sieltä kun aukoo eri vetolaatikoita niin saattaa osua kohdalle juurikin itsellen sopivat oireen kuvaukset ja näillä eväillä lähteä hakemaan apua oman alueensa hoitopaikoista. APUA on saatavilla, on itsestä kiinni haluaako.

Vierailija
16/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuropatia.

"Pelkkä polyneuropatian diagnoosi ei saa tyydyttää hoitavaa lääkäriä, vaan taudin syy on pyrittävä selvittämään."

Tämä

Vierailija
17/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ergonomia kunnossa ja kroppa kans?

Liikut riittävästi yms.?

Vierailija
18/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Jos nyt et vaan provoa rokotehaittaa, niin sinuna menisin hyvälle naprapaatille, apu on yhtä lähellä kuin on lähin naprapaatti.

En provoa. Ihmettelen tätä taudinkuvaa. Mikä iskias on päivällä kivuton ja ok ja yöllä et pysty kivuilta nukkumaan (aamuyö klo 3 ->) ja mikään määrä Tramadolia ei auttanut!

Ja siis kävin tosiaan osteopaatilla, mietinkin, että oisko naprapaatti parempi…?

Vierailija
19/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ergonomia kunnossa ja kroppa kans?

Liikut riittävästi yms.?

Eihän niistä pitäisi tuommoisia ongelmia tulla! Ei ainakaan itselle ole aikaisemmin tullut.

3

Vierailija
20/64 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin missä se ajallinen yhteys on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi