Millainen asuinalue on Helsingin Kontula?
Harkitsen miehen kanssa asunnon ostoa, kun on ensimmäinen lapsi syntymässä ja pk-seudulle pitäisi muuttaa, kun mies on saamassa sieltä työpaikkaan. Kontulasta saisi edullisesti neliöitä verrattuna keskustaan, mutta metrolla pääsee silti nopeasti asioille. Osaako joku kertoa jotain asuinalueesta, kun en tunne ollenkaan Helsinkiä.
Kommentit (20)
Mainettaan parempi.
Älä usko kakkosta, hänen tiedot perustuu 70-luvun lehtiuutisiin 😁
https://www.uuttahelsinkia.fi/fi/mellunkyla/asuminen/monisarmainen-kont…
Yleinen näkemys, oma mielikuva parin vierailukerran jälkeen sekä yhden 10v takaisen yksittäisen kassavuoron jälkeen sanoisin: ei kannata muuttaa. Nistejä ja muuta häiriökäyttäytymistä suht paljon. Koulujen taso kaiketi melko huono (ainakin lukio). Ei ole turvallinen olo siellä eikä ole ympäristöltään erityisen viihtyisä.
Ei se nyt mikään hienostoalue ole, mutta menettelee kunhan ei piittaa juopoista ja välttelee ostarin seutua viikonloppuiltoina.
Hienoa ja lapsiystävällistä aluetta. Kaikki palvelut löytyy ja koulut on huipputasoa. Suosittelen lämpimästi.
Värikästä aluetta, ainakin ihmisten puolesta
Älä. Kamalin paikka luultavasti, minne voit mennä. Myllypuro ja Vesala kyllä aika lähellä.
Sanoisin jopa etteivät ole asuinalueita, vaan ongelmia.
Siellä oli aikoinaan suosittu ravintola...Olikohan jonkun kerrostalon pohjankerroksessa. En muista nyt nimeä. Muistan vain komean portsari:)
Liikaa persuja en suosittele lapsiperheille.
Kävin viimeksi 2000-luvun alussa roskapankkivuosinani. En liikkunut muualla kuin ostarin tienoilla. Oli melko rouhee meininki. Olin aivan sekaisin viinasta jo mennessäni mutta missään ei edes epäröity tarjoilun kanssa vaan kaikki oli että hyvä meininki. Alkoholin suurkuluttajalle ihanteellinen ympäristö, ei millään tavalla erotu muista niin kuin sillä nyt todellisuudessa olisi jotain väliä.
Koko Suomen huumekaupan keskus, alue työllistää valtavasti sekä sosiaaliviranomaisia että poliisia, erittäin turvatonta etenkin iltaisin.
Viikonloppuisin puolet porukasta humalassa ja lopuilla tupakka suussa. Tämä on karu totuus.
Suurin osa väestöstä elää kelan tuilla. Ja siellä missä köyhyys, siellä sosiaaliset ongelmat. Näin se on aina mennyt.
Kyllä se nyt ainakin mainettaan parempi on, suurin osa haukkujista ei ole koskaan edes käynyt Kontulassa.
Pelkkä roskalähiö, jonne tungetaan yhteiskunnan pohjasakkaa.
Suomen suurin osuus maksuhäiriömerkintäisiä (12,9%), suurin osa elää sosiaalituilla, valtava määrä pahoinpitelyjä vuodessa, paha huumeongelma, jengirikollisuuden pesäke, suurin osa nuorista syrjäytyy jne,
Suosittelen lapsiperheitä pysymään niin kaukana Kontulasta kuin vain mahdollista.
Huomaa että suurin osa kommentoijista ei ole käynyt lähelläkään Kontulaa.
Mä luulen, että sama koskee Jakomäkeä, Malmia, Myllikää, Vuosaarta, Länsimäkeä, Hakunilaa, yms LÄHIÖITÄ....
Ps. Lukekaa MITEN ja miksi Kontula on rakennettu. Suurin osa rakennuskannasta on OMISTUSasuntoja....
Kontulahan on paljon muuta kuin ostari, niitä alueita ei vaan mielletä Kontulaksi vaan lähinnä se ostarin ympäristö. Siellä sivussa on ihan siisti omakotialue, toki myös kaupungin joitain vuokrataloja lähettyvillä sielläkin. Mutta jos palveluita haluaa käyttää, niin ne on siinä ostarilla ja siellä nyt saa kamaa niin päivällä kuin yölläkin ja aika usein siellä myös puukotetaan jotain ostarilla ja toisinaan myös ammutaan, mutta ne on lähinnä mustalaisten juttuja eikä sitä muiden silmissä juuri harrasteta. Uhkailevia sekakäyttäjiä on kyllä todella paljon ja vartijoita ja poliiseja siinä ostarilla pyöriikin jatkuvasti. Itse olen vihaisen ja kovan näköinen mies, joten saan olla rauhassa toki.
Kaikkien kannattaa toki muuttaa muualle jos tuo ostarin seutu on lähettyvillä. Itse en haluaisi asua missään täällä, kenties tämä vuosi on se, jolloin täältä häivyn pois.
Riippuu missä päin Kontulaa asuu. Ostarin lähistölle en muuttaisi, samoin ostarilta Kurkimäkeen ja Kivikkoon päin melko värikästä meininkiä.. ainakin silloin kun itse siellä suunnalla asuin. Vähän kauempana ostarista sen kirkon takana sinne Vartiokylän suuntaan sitten onkin ihan mukavaa omakotitalo aluetta ja rauhallisempaa. Ulkoilumaastot ainakin oli Kontulan suunnalla tosi hyvät ja palveluita paljon lähellä. Luulen että kuitenkin mainettaan parempi asuinalue nykyään.
Kontula on huonoin mahdollinen paikka lapsiperheille. Älkää edes harkitko!