Mitä on suomi?
Pakolaisia,sääntöjä,kieltoja,turhia lakeja,kylmyyttä,pimeyttä,ahdistusta,köyhyyttä,itsemurhia,kouluampujia,aivottomia päättäjiä,direktiivejä,alkoholisteja,työttömyyttä,lamaa,ankeaa betoniviidakkoa,rumia rakennuksia ja kaikkea muuta paskaa.Ja tätäkö te kuvittelette kaikkien innoissaan puolustavan hengellään jos esim.venäjä hyökkää?Tuskin.
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:11"]Mä taas luulin, että puhutaan kielestä nimeltä suomi. Jos puheenaiheena oli maa nimeltä Suomi, niin se kirjoitetaan ISOLLA alkukirjaimella!!
[/quote]
Kinosti..
Jaa. Kävin muuten just kakalla ja tuli iso pökäle. Nyt popparia ja kokista ->
Kiva juttu.
Täällä on kuin Neuvostoliitossa. Suomi on ainoa entisen Neuvostoliiton vaikutuspiirissä ollut maa jossa on vielä vallalla sosialismi. EU:ssa kokoomustakin pidettiin pääosin sosialistisena aatteeltaan.
Ai. Minä kun luulin, että nyt puhutaan suomia-verbistä kun kerran oli kirjoitettu pienellä alkukirjaimella.
Onko siellä teillä edesmenneen Neuvostoliiton alueella vähemmän sääntöjä,kieltoja,turhia lakeja,kylmyyttä,pimeyttä,ahdistusta,köyhyyttä,itsemurhia,kouluampujia,aivottomia päättäjiä,direktiivejä,alkoholisteja,työttömyyttä,lamaa,ankeaa betoniviidakkoa,rumia rakennuksia ja kaikkea muuta paskaa kuin meillä täällä Suomessa?
Taidamme sittenkin pitää mieluummin nykyiset pakolaiset kuin ottaa tilalle ryssät. Täällä on vieläkin elossa niitä, jotka muistavat Venäjänvallan aikaa ennen vallankumousta. En usko, että meillä olisi nykyistä vähemmän aivottomia päättäjiä, jos jättäisimme puolustautumatta Putinin joukkojen hyökätessä?
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 07:53"]Ai. Minä kun luulin, että nyt puhutaan suomia-verbistä kun kerran oli kirjoitettu pienellä alkukirjaimella.
[/quote]
Putin trolleilla on tuo kielioppi hieman hakusessa.
Muutaman ruotsinkielisen aatelisherran 1800-luvulla keksimä fiktio, kun halusivat leikkiä rahvasta.
Mä taas luulin, että puhutaan kielestä nimeltä suomi. Jos puheenaiheena oli maa nimeltä Suomi, niin se kirjoitetaan ISOLLA alkukirjaimella!!
Hahaa