Siis onko yleistäkin ettei kandin aihetta saa päättää?
Tuttava on just aloittanut kandiprosessinsa ja kuulemma kandiohjaaja oli vaan jakanut listan valmiista mahdollisista aiheista! Eivät siis olleet mitään ehdotuksia vaan aihe pitää kuulemma niistä valita ja kuulemma ei saisi muusta tehdä.
Mitä ihmettä? Oon kuullut että aiheita voidaan ehdottaa, mutta että jaetaan kaikille pakolla valmiit aiheet! Tehdäänkö noin muuallakin?
Kommentit (10)
En ole koskaan kuullut, että valmiilta listalta pitäisi valita.
Vierailija kirjoitti:
Mun alalla (tekniikka) ei todellakaan saanut kukaan päättää itse. Ilmeisesti jossain sitten saa?
Määrättiinkö teille aiheet vai saiko jostain listasta valita vai miten? Kuulostaa todella oudolta. Enpä kyllä itse jaksaisi vääntää kandia jonkun toisen antamasta aiheesta jos se ei itseä kiinnostaisi paskaakaan…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun alalla (tekniikka) ei todellakaan saanut kukaan päättää itse. Ilmeisesti jossain sitten saa?
Määrättiinkö teille aiheet vai saiko jostain listasta valita vai miten? Kuulostaa todella oudolta. Enpä kyllä itse jaksaisi vääntää kandia jonkun toisen antamasta aiheesta jos se ei itseä kiinnostaisi paskaakaan…
Listalta sai valita, nopeat syö hitaat. Aiheita oli ylimääräisiäkin. Minusta siellä oli paljon mielenkiintoisia vaihtoehtoja, en kai olisi sitä opintosuuntaa valinnut jos se ei kiinnosta.
Enpä ole ennen kuullut ettei aihetta saisi itse valita. Älytön ajatus. Kandi on melkoinen työmaa ja vielä jos ei saa itseään kiinnostavaa aihetta valita niin huh...
Meillä (tekniikka) oli lista, jolta sai valita, mutta olisi toki myös saanut itse ehdottaa aihetta.
Meilläkin oli lista vaihtoehdoista, mutta se oli lähinnä apuna niille jotka eivät keksineet itse aihetta. Totta kai omaa aihetta saa ehdottaa jos sellaisen keksii.
Ei jumalauta olis kyllä jäänyt opinnot kesken jos ohjaaja olis valmiit aiheet lyönyt pöytään ja sanonut että niistä valittava :D
En ole kuullut tuollaisesta. Mielestäni se on osa työtä että itse päättää ja rajaa järkevän ja toteuttamiskelpoisen aiheen. Kertoo enemmän osaamisesta kuin jos saisi aiheensa valmiina proffalta.