Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää suomalaisten suhtautuminen Euroviisuihin!

Vierailija
13.05.2015 |

Viimeksi äsken Tuulitunnelia katsoessani. Hetken aikaa olin jopa samaa mieltä Nikon kanssa siitä, että PKN:n viisumatka haiskahtaa kehitysvammaisten hyväksikäytöltä, kunnes alkoi se iänikuinen keskustelu siitä, miten Viisut on pelkkää homojen suosimaa sirkusta, jossa ei voi pärjätä oikeasti hyvällä kappaleella.

Ihan oikeasti, onko näistä "asiantuntijoista" kukaan katsonut yhtäkään viisufinaalia viimeisen viiden vuoden ajalta, kun raadit ovat olleet mukana? Mikä tekee esimerkiksi tämän vuoden Viron, Italian, Latvian ja Slovenian kappaleista sirkusta? Ärsyttää vain tällainen vähättely, kun itse kuitenkin löydän joka vuosi oikeasti hyviä artisteja Viisuista elämääni ja ihanaa vaihtelua perinteiseen radiomusiikkiin.

Niin ja se vielä, että Norja oli vielä vähän aikaa sitten ihan samanlainen luuseri Viisuissa kuin Suomikin. Mutta nyt ovat olleet jo kahtena vuonna peräkkäin kärkikymmenikössä oikeasti hyvällä musiikilla (viime vuoden edustajasta tuli muuten mieleen Mikael Saari, jota ei täällä osattu valita), ja sama meno jatkunee tänäkin vuonna. Ikävä sanoa, mutta olen alkanut todella toivoa PKN:n floppia, jotta tämä sirkuskupla puhkeaisi viimein Suomessakin.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset on niin pihalla siitä mitä viisuihin kannattaa lähettää ja aina matkitaan edellisvuosien biisejä. Ei mitään uutta tai oivaltavaa, tai no tänä vuonna yritetään menestyä vammaisilla, mutta ei tule toimimaan..

Vierailija
2/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkoon bliisuja euroviisuja ne ketä kiinnostaa. Minä kuuntelen motörheadia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin samaa mieltä ap'n kanssa. Tekevät itsestään lähinnä pellen ne, jotka huutelevat, ettei viisuissa ole kysymys musiikista. Se, että on katsonut viisut viimeksi vuonna 2006, ei tee kenestäkään asiantuntijaa.

Itsekään en tykännyt kamalasti viisuista vielä 2000-luvulla, mutta nyt viimeiset viisi vuotta on suunta ollut lupaava. Belgian, Norjan, Viron, Australian ja Italian kappaleet ovat ihan valioluokkaa noin muutamia mainitakseni. Tosi noloa, että kaikesta päätellen YLE:kin elää ihan menneessä, sellainen friikkisirkus toi UMK tänä vuonna oli.

Vierailija
4/56 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisuihin pitäisi lähettää kulttiyhtye deep shit junkies. Oiva valinta kisaan jonka kiinnostavuus on tylsän ja apatian välillä. Vieläkin vituttaa kun penskana joutui niitä katsomaan.

Vierailija
5/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 03:53"]Sama homma. En oo ikinä ymmärtäny et miksi Suomi ei voi oikeesti panostaa yhtään viisuihin. Oishan meillä hyviä artisteja ja lauluntekijöitä, mut ihme linjalle vaan lähteny tää.
[/quote] oon samaa mieltä! Miks ei panosteta?! Uuden musiikin kilpailun kautta valitaan raakile-esiintyjiä vaisuine kappaleineen sen sijaan että olis oikeasti hyviä säveltäjiä ja karismaattisia esiintyjiä mukana.

Vierailija
6/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 00:41"]

Ja siis minä tykkään PKN:n räkäpunkista. Sopii kehitysvammaisille tosi hyvin. Heidänhän pitääkin olla vähän anarkisteja ja erilaisia, että pärjäävät elämässä. En toki väitä sen olevan valtamusiikkia. Mutta mun mielestä Euroviisut on nykyään enemmän politiikkaa, kuin itse musiikkia. Sen takia PKN on vahva voittajamatsku.

[/quote]Euroviisut ovat AINA olleet politiikkaa. Taidat olla aika nuori?

Vierailija
7/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:51"]

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:45"]

Lordille kävi köpelösti viisujen jälkee eikä juuri muistakaan viisumenestyjistä kisojen jälkeen olla kuultu. Abba ja Cliff Richard lienevät ainoat joille on ollut viisuista hyötyä.

[/quote]

Olihan siellä Celine Dionkin v.1988.

[/quote]

Niin no se. Tosin hänelle se maailmanlaajuinen suosio tuli vasta 90-luvulla, sitä ennen hän oli tunnettu ja suosittu oikeastaan vain ranskankielisissä maissa ja Kanadassa.

Vierailija
8/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 03:50"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 00:39"]

Suomalaisten nykyasenne viisuja kohtaan juontaa juurensa menneiden vuosien aiheuttamasta kansallisesta viisutraumasta. Helppo haukkua kaikki vastustajat paskaksi, kun ei itse pärjää - eikä voi pärjätä, jos ei edes yritä. Suomalaiset eivät ole todellakaan mitään urheilu-, vaan menestyskansaa.

[/quote]

Minua vituttaa jääkiekon mm-kisojen merkitys Suomessa. Sitä taas ei ota tosissaan muut maat. Eniten ärsyttää se ajatus, että mm-kisoja seuraavat valtavasti sellaiset ihmiset, jotka muuten ei jääkiekkoa seuraa talven aikana mitenkään. Mutta sitten kun on menestyksen hajua ilmassa, niin taas ollaan niin kovin jääkiekkofania.

Minusta se haisee ennemminkin menestyshulluudelle, sillä jos ei kyse olisi menestyksen janosta, niin siinä tapauksessa näiden samojen ihmisten luulisi seuraavan myös talvella kansallisia sarjoja, sillä sen "jääkiekonhan vuoksi näitä mm-kisojakin seurataan", eiku?.....
[/quote]

Me seurataan jääkiekon mm kisoja tiiviisti. On just sopiva parin viikon mittainen mittelö viihdyttävää kiekkoilua tässä kesän korvalla.

Ei meillä ole talvella aikaa ja mahdollisuuksia seurata kenenkään joukkueen pelejä jatkuvasti. Ei siinä ole ideaa katsoa peli ja seuraava sit kahden kuukauden päästä.. Pitkä kausi ja paljon pelejä ja pelit aina iltaisin, ei sovi meidän elämän rytmiin seurata koko kautta.. Emmekä asu kaupungissa eli ei ole sitä "omaa" joukkuetta mitä kannustaa.

Ei me menestyksen perässä olla, katsotaan mielellään hyvää jääkiekkoa jossa näkee upeita suorituksia maailman huipulla olevilta pelaajilta. Olipa niiden kisojen merkitys maailamalla mikä tahansa, niin siellä pelaa niitä supertähtiä ja peliä on kiva seurata. En ymmärrä tuota asennetta että jääkiekon mm kisoja lykätään ja haukutaan ja myös katsojat haukutaan ja lytätään. Miksi ei saa nauttia viihdyttävästä kiekkoilusta vaikka ei seuraa sm liigaa intensiivisesti?

Vierailija
9/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Suomella ihan vakavastiotettaviakin ehdokkaita viime vuosina ollut. Esim. juuri tämä Mikael Saari v. 2013 ja tänä vuonna kansainvälisessä nosteessa oleva Satin Circus. Mutta molempina vuosina suomalaiset ovat tehneet valinnan ulkomusiikilliset tekijät edellä, kun on ajateltu, että sillä menestyy. Viime vuosi oli ihana poikkeus, ja olen varma, että vielä vähemmän geneerisellä biisillä olisi saatu helposti ne pari kympin kärkeen oikeuttanutta pistettä.

Vierailija
10/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 09:45"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:29"][quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 03:53"]

Sama homma. En oo ikinä ymmärtäny et miksi Suomi ei voi oikeesti panostaa yhtään viisuihin. Oishan meillä hyviä artisteja ja lauluntekijöitä, mut ihme linjalle vaan lähteny tää.

[/quote]

Ne eivät vain halua lähteä mukaan Euroviisuihin, muuta kautta pääsen paremmin nykyään eteenpäin. Euroviisujen kautta tulee mukana se Euroviisu-leima. Kaikki vakvasti itsensä ottavat artistit eivät halua sitä. Muuten tuolla olisi oikeasti hyviä artisteja esim. Englannista ja Ruotsista.
[/quote]
mä en ole koskaan tajunnut tuota viisuleimaa! Miksi sellainen pitää lätkäistä otsaan :D Mm. Lordille kävi köpelösti viisujen jälkee eikä juuri muistakaan viisumenestyjistä kisojen jälkeen olla kuultu. Abba ja Cliff Richard lienevät ainoat joille on ollut viisuista hyötyä.
[/quote]

Lordi kävi vastikään keikalla asuinkaupungissani Englannissa. Paikka tuli aivan tupaten täyteen ja englantilaiset fanit tanssivat ja lauloivat mukana koko setin läpi. Eli ei Lordin menestys viisuihin loppunut. Ja oli muuten helvetin hyvä show täälläkin :)

Vierailija
11/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punk ei ole minun makuuni, mutta suhtaudun tänä vuonna asiaan kantaaottavasti. Eli olen tyytyväinen, että vammaiset pääsevät näkyväksi osaksi kauneutta ihannoivaan pintapuoliseen kilpailuun. Olisi kiva, että heidät stailattaisiin sinne salonkikelpoisiksi, mutta se ei taas sovi punkkiin. Euroviisuissa on kokonaisuus aina ratkaissut. Nyt meiltä on mielestäni hyvä kokonaisuus vaikka biisi ei ole makuuni. Eli noita asioita pyörittelen päässäni, mutta kannustan bändiä ja biisia ihan sellaisena kuin se on. Kuin Lordiakin. Ei ollut ihan omaan makuuni, mutta mielestäni hyvä juttu Euroviisuihin kuitenkin. Sitten on näitä joita oikeasti sai hävetä, nimeltä mainitsematta. Juuri koskaan oma lempparini ei ole päässyt jatkoon. Osa biiseistä ja edustajista on ollut hyviä. Ai yksi lemppari pääsi sinne, mutta ei menestynyt. Riki Sorsan reggae ok. Se, reaggea oli silloin "outo juttu" minulle.

Vierailija
12/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisut ei ole koskaan jaksaneet kiinnostaa. Ne veisut mitä olen niistä vuosien saatossa kuullut ovat olleet mitään sanomatonta diipa daapaa. Lordi leluhevi bändi oli vähän massasta poikkeus mutta sekin sellaista lapsille tarkoitettua mukas raskasta rokkia.

Punkki on aina ollut musiikkia mitä tekee soittotaidottomat. Euroviisut on kuitenkin evvk.

Vierailija
13/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun niin, että menen nukkumaan, kun ne alkavat.

Vierailija
14/56 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja täällä terve! Halusin vain tulla ilmoittamaan, että aloitusviestissä mainitsemani Viro, Latvia, Italia ja Norja olivat tänä vuonna kaikki kymmenen parhaan joukossa ja Sloveniakin neljästoista. Suomi sen sijaan oli ensimmäistä kertaa historiansa aikana semifinaalin jumbo ja sai samalla 10. jumbosijansa.

Mitäs. Minä. Sanoin.

Vierailija
15/56 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:04"]

Joku kirjoitti toisessa ketjussa, että sinne pitää lähettää eläimiin sekaantuva mykkä kääpiö :D

Varma voitto.

[/quote]

NO mutta sehän olisi sitten Anna Abreu...

Vierailija
16/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse toivoa, eiköhän se floppaa, riippuu tietenkin kuinka poliittisesti korrekteja muut ovat. Parrakas nainen voitti, mutta onko vammaiset liikaa, parrakas nainen osasi kuitenkin laulaa ja biisikin oli sellainen joka miellytti joitakin. PKN kohdalla valitettavasti tämä esitys ja biisi puoli jää vaisuksi, aika harva tuollaista örinää ja epävireistä ja rytmistä meteliä kuuntelee tai siitä tykkää.

Vierailija
17/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

euro viisut on sen sortin pelleilyä että sama mitä saa niin siitä sitten saa!

Vierailija
18/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisut on kevyttä viihdettä, jota suurin osa muista maista ei ota tosissaan.

Vierailija
19/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 00:21"]Ei sitä tarvitse toivoa, eiköhän se floppaa, riippuu tietenkin kuinka poliittisesti korrekteja muut ovat. Parrakas nainen voitti, mutta onko vammaiset liikaa, parrakas nainen osasi kuitenkin laulaa ja biisikin oli sellainen joka miellytti joitakin. PKN kohdalla valitettavasti tämä esitys ja biisi puoli jää vaisuksi, aika harva tuollaista örinää ja epävireistä ja rytmistä meteliä kuuntelee tai siitä tykkää.
[/quote]

Se. Oli parrakas mies, tosin naisen näköinen

Vierailija
20/56 |
13.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä edes kiinnostaa jotkut hemmetin euroviisut?!