AMK-opiskelijat, saako teidän tunneilla neuloa?
Aloitin juuri opinnot, mutta meillä on heti alusta asti etäkoulua nyt hetken aikaa ainakin. Kotona etätunneilla neuloa ihan huoletta kun harvemmin tarvitsee olla kamera päällä.
Mietin, että kuinka lähitunneilla asia on. Onko se opettajille ok? Ehkä koulukohtaista? Neulon pääasiassa sukkia eikä perussukassa tarvitse mitään ohjetta seurata. Neulon bambu- tai koivupuikoilla joten puikoista ei kuulu kilinää. Pystyn paremmin seuraamaan kun teen samalla käsillä jotakin. Kun neulon niin keskityn paremmin kuunteluun eikä ala ajatus harhailla tai ala väsyttämään. Keskeytän myös neulomisen jos pitää tehdä muistiinpanoja, ryhmätöitä tms.
Sillä vain mietin, että joitakin vuosia sitten amiksessa yksi opettaja kielsi multa neulomisen ja se kielto tuli hänen pyynnöstään koko kouluun. Vaikka mä kuuntelin tunneilla, osallistuin keskusteluun, tein muistiinpanot jne. Moni muu nuokkui tunnilla, räpläsi kännykkää, rapisteli karkkipussia ja harvemmin osallistui keskusteluun tms. Olimme siis aikuisopiskelijoita tuolloin.
On jäänyt ”pelko” asiasta ja pelkään, että teen kamalan väärin jos otan neuletyön kouluun mukaan. Toki jos se ei ole sallittua, niin sitten neule jää ensimmäisellä kerralla laukkuun ja muilla kerroilla ei tule mukaan.
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Olen amk-ope. Kyllä minä olen antanut.
Kiitos sulle vastauksesta ja siitä, että annat opiskelijoiden neuloa tunneilla! ❤️ Unohtui aloituksesta mainita, että olen siis sairaanhoitaja-opiskelija ja meillä on totta kai hoitoluokassa harjoitteluja joten silloin ei tietenkään voi neuloa.
Ei meillä kukaan neulonut. Aika usein pitää olla kynä kädessä jos haluaa oikeasti seurata luentoja. Toki, moni pelasi jotain Candy Crushia, että siinä mielessä voit kyllä perustella neuloosisi. Neulojasta tosin tullee helposti sellainen mielikuva, että ei kuuntele, ottaa löysin rantein. Itse osaan neuloa, mutta en kyllä osaisi keskittyä neulomiseen ja opiskeluun samaan aikaan. Mutta tietty joku voi hillitä sillä ADHD:taan.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä kukaan neulonut. Aika usein pitää olla kynä kädessä jos haluaa oikeasti seurata luentoja. Toki, moni pelasi jotain Candy Crushia, että siinä mielessä voit kyllä perustella neuloosisi. Neulojasta tosin tullee helposti sellainen mielikuva, että ei kuuntele, ottaa löysin rantein. Itse osaan neuloa, mutta en kyllä osaisi keskittyä neulomiseen ja opiskeluun samaan aikaan. Mutta tietty joku voi hillitä sillä ADHD:taan.
Niin totta kai mä seuraan opintoja ja kirjoitan heti jos jotakin tulee. Mä todellakin kuuntelen vaikka neulon. Mä katson monesti telkkariakin vaikka neulon tai virkkaan ja silti pysyn kärryillä siitä mitä telkkarissa tapahtuu. Mitään ADHD:ta tms., mulla ei ole.
Saa neuloa. Ei siellä kukaan muutenkaan seuraa opetusta vaan on läppärillä tai kännyllä, joten tuskin opettaja suhun kiinnittää erityisemmin huomiota.
Ei meillä ehdi neuloa. Koko ajan saa kynä/näppis savuten tehdä muistiinpanoja, vääntää jotain kollaboraatiotauluja tai keskustella. Ehtispä. Tuntuu että saa opintopisteiden eteen tehdä ihan hirveästi töitä, toisin kuin opiskellessani englantilaista filologiaa, jolloin tuntui, että normilukemisella pääsee. AMKssa varmaan niin kovat tuskat ylittää tiedeyliopistojen taso, että väännetään opiskelijoista kaikki tehot ja vähän lisää. En jaksa.
Kyllä meillä oli nohevia opiskelijoita luokassa, jotka neuloivat samalla. Terveydenhoitaja AMK.
Olen amk-ope. Kyllä minä olen antanut.