Pojan huoneessa kortsuja!
Poikani 15v on nyt seurustellut kohta vuoden kivan samanikäisen tytön kanssa. Olin laittamassa hänen vaatteitaan pesukoneeseen, kunnes jostain vaatteen välistä tippui avattu kortsupaperi. Hänellä on siis huoneessaan pyykkikori jonka täytyttyä tuo kaikki vaatteet kerralla pesuun, eli luultavasti tipahtanut jostain sinne koriin. Korin vietäessä kysäisin samalla että onhan ehkäisy varmasti kunnossa, ja että jos tarvitsevat rahaa ehkäisyyn, niin minulta voi pyytää. Poika sanoi että ehkäisy on kunnossa ja sanoo jos tarvitsee rahaa. Ymmärrän kyllä että jossain vaiheessa seksikin astuu kuvioon ja olen tyytyväinen että ehkäisyä käytetään, mutta en osannut arvata että jo nyt sitä harrastaisivat..Kai olen vain vähän shokissa :o
Pitäisikö tästä jutella vielä tytön ja pojan kanssa yhdessä vai onko tämä ihan tarpeeksi tietoa minulle? Kun eihän se heidän seksielämä minulle sen enempää kuulu..Ja turha sitten huudella provoa.
-Mamma 40v
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:08"]Jotenkin surullista että lapsuus loppui jo tuon ikäisenä, varsinkin kun ottaa huomioon kuinka kypsymättömiä sen ikäiset tytöt saattavat olla. Periaatteessahan 15-kesäisillä ei olisi mitään aihetta seurustella. Siinä iässä pitäisi leikkiä korkeintaan barbie-nukeilla.
[/quote]
Se, että sinä ehkä olit 15-vuotiaana kypsymätön ja leikit vielä barbeilla, niin se ei tarkoita sitä, että kaikki muut olisivat myös. Itse olen seurustellut 13-vuotiaasta pojan kanssa, joka on nykyinen avopuolisoni.
N17
[/quote]
Minä olen kohta 17v ja nyt ollaan muuttamassa yhteen poikaystäväni kanssa :) Aloitettiin seurustelu kun oltiin 15v. Harvoin 15-vuotiaat enää kovin lapsellisia on..
T. kohta 17v.
Minua oikeasti ärsyttää, rasittaa ja vituttaa tämän palstan äidit. ANTAKAA NYT VITTU NIIDEN TEINIEN OLLA JA HEILLÄKIN ON OIKEUS YKSITYISYYTEEN !!!
Tuossa iässä minä en enää kertonut omalle äitille yhtään mitään, varsinkaan yksityisasioita jotka hänelle ei kuulu pätkän vertaa. Koin kyselyt ja tuollaisen uteliaisuuden ahdistavana.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:28"]Minua oikeasti ärsyttää, rasittaa ja vituttaa tämän palstan äidit. ANTAKAA NYT VITTU NIIDEN TEINIEN OLLA JA HEILLÄKIN ON OIKEUS YKSITYISYYTEEN !!!
[/quote]
:o Kyllähän minä olen antanutkin olla. Nimenomaan olen tyytyväinen että käyttävät ehkäisyä, enkä minä aio heidän tekemisiin puuttua.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:32"]Tuossa iässä minä en enää kertonut omalle äitille yhtään mitään, varsinkaan yksityisasioita jotka hänelle ei kuulu pätkän vertaa. Koin kyselyt ja tuollaisen uteliaisuuden ahdistavana.
[/quote]
No halusin varmistaa että kaikki on ok. En minä muuta ole kysellyt enkä tule kyselemäänkään.
-Ap
Mitä jos tyttö tulee raskaaksi?? Ei tuon ikäisten kuulu leikkiä aikuisia!
Ite olin just täyttäny 13v ku harrastin ekan kerran seksiä poikaystävän kans. Siitä on jo 12 vuotta aikaa.. Nyky nuoret ilmeisesti harrastaa vielä aikaisemmin ku sillon
"Omassa nuoruudessa" . Että ei kyllä ihme jos 15v.. Itse kyllä nyt ajattelen että liian nuori sillon olin ja parempi jos ois odottanu kauemmin...
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:55"]
Perus vanhemmat :D Ollaan ihan ihmeissään ja vihaisia siitä että nuori kantaa vastuuta, ja huolehtii asioistaan..
[/quote]
Onks tän kirjottaja sit perusteini? ;) Heti ollaan ihan varmoja, et vanhemmat on vihasia, vaikka ne ei oo sitä mitenkään ilmaisseet ;)
"Kyllä minä ainakin yrittäisin saada siinä tilanteessa toisen vanhemman myöntymään, sillä estämällä yökyläilyn jne. ei aiheudu muuta kuin pahamieli ja kapinointia vastaan. Nimimerkillä. Kokemuksen rintaääni. Isäni ei millään meinannut hyväksyä yökyläilyjä, joka aiheutti välittömästi kapinointia ja valehtelua. En haluaisi sitä tapahtuvan. -Ap" - Kuullostaa minusta vastuuntoiselta vaihtoehdolta. Se, mitä en itse jaksa olla ihmettelemättä yleisemmin se, kuinka eri tahdissa tai kypsyysasteella nuoret tuossa vaiheessa ovat. - Itse en varmaan olisi vielä 15-vuotiaana suudellut tyttöä, ellei päättäväinen likka olisi ottanut tilannetta haltuun... Toinen, mikä hämmästyttää -myös yleisemmi- ja johon toivon, että en itse sorru on se, että kuinka me vanhemmat huomaamme, jos siis huomaamme kuinka nuori kasvaa. Esimerkiksi 15-vuotiaana pojan kloppina olin kyllä isäni mittainen mutta nolo ja hämmästynyt olin kun "jostain syystä" aamulla kun piti nousta ylös reippaana ja ajatus kirkkaana niin päässä raksutti, että mistä ihmeen nesteestä pyjamahousuni olivat yön aikana kastuneet... Kyllähän sitä jotain biologian tunnilla oli kai kuullut. Mutta illalla viimeiseksi oli kllä lukenut ak ankkaa eikä kattellut isojen poikien lehtiä. Joku tyttö ehkä kiinnosti ja se pussaamaan pakottanut kummeksutti, mitä se minusta halusi, miksi se teki niin kuin teki? Tai miksi vanhemat paasasivat kuinka tärkeää ja hyödyllistä olisi valita lukiossa pitkä matikka kun itseä kiinnosti enempi ranskan opiskelu...
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 23:25"]"Kyllä minä ainakin yrittäisin saada siinä tilanteessa toisen vanhemman myöntymään, sillä estämällä yökyläilyn jne. ei aiheudu muuta kuin pahamieli ja kapinointia vastaan. Nimimerkillä. Kokemuksen rintaääni. Isäni ei millään meinannut hyväksyä yökyläilyjä, joka aiheutti välittömästi kapinointia ja valehtelua. En haluaisi sitä tapahtuvan. -Ap" - Kuullostaa minusta vastuuntoiselta vaihtoehdolta. Se, mitä en itse jaksa olla ihmettelemättä yleisemmin se, kuinka eri tahdissa tai kypsyysasteella nuoret tuossa vaiheessa ovat. - Itse en varmaan olisi vielä 15-vuotiaana suudellut tyttöä, ellei päättäväinen likka olisi ottanut tilannetta haltuun... Toinen, mikä hämmästyttää -myös yleisemmi- ja johon toivon, että en itse sorru on se, että kuinka me vanhemmat huomaamme, jos siis huomaamme kuinka nuori kasvaa. Esimerkiksi 15-vuotiaana pojan kloppina olin kyllä isäni mittainen mutta nolo ja hämmästynyt olin kun "jostain syystä" aamulla kun piti nousta ylös reippaana ja ajatus kirkkaana niin päässä raksutti, että mistä ihmeen nesteestä pyjamahousuni olivat yön aikana kastuneet... Kyllähän sitä jotain biologian tunnilla oli kai kuullut. Mutta illalla viimeiseksi oli kllä lukenut ak ankkaa eikä kattellut isojen poikien lehtiä. Joku tyttö ehkä kiinnosti ja se pussaamaan pakottanut kummeksutti, mitä se minusta halusi, miksi se teki niin kuin teki? Tai miksi vanhemat paasasivat kuinka tärkeää ja hyödyllistä olisi valita lukiossa pitkä matikka kun itseä kiinnosti enempi ranskan opiskelu...
[/quote]
Tuo meidän poika on aina ollut tosi itsenäinen.
Nykyään tekee jo omat ruokansa, koska en kuulemma tee tarpeeksi terveellistä ja luomua ruokaa..:)
On myös sanonut että aikoo nyt uuteen kouluun lähtiessä muuttaa koulun lähelle asumaan. Minusta vähän tuntuu että aikovat muuttaa yhdessä :D
No mikäs siinä, samaan kouluunhan nuo on molemmat menossa :)
-Ap
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 22:12"]"Tytön vanhemmat ovat todella rentoja ja ovat laskeneet tytön meidän kanssa mm. Mökille mukaan ja nyt luultavasti nuoret menevät sinne kahdestaan kesällä muutamaksi päiväksi :) -Ap"
- Huokaus. Teineillä tuntuu olevan onni tällä kohtaa myötä, sillä luullakseni aika usein tällä kohtaa viimeistään tulee esiin mahd. kysymykset siitä, että mistäs se toine on kotoisin ja millainen perhetausta sillä on ja mitä hänen vanhempansa ajattelevat tilanteesta. Millaisia tulevaisuuden suunnitelmia heillä kyyhyläisillä, sitten on?
Vaikka usein puhutaan vain parista, niin väistämättä asian edetessä tulee kysymykset myös siitä, että tulevatko nuorten perheet keskenään toimeen. - Miten vastakkaisessa tilanteessa olisi tullut toimia? Ts. silloin jos olisit tietoinen, että toisen nuorista vanhemmat ovat sitä, mieltä että heidän teininsä "ei ole vielä valmis" menemään kenenkään pojan (,tai tytön) luokse yö-kylään... - Kumman puolelle silloin pitäisi asettua? - En kyllä ole varma onko tähän yhtä oikeaa vastausta.
[/quote]
Kyllä minä ainakin yrittäisin saada siinä tilanteessa toisen vanhemman myöntymään, sillä estämällä yökyläilyn jne. ei aiheudu muuta kuin pahamieli ja kapinointia vastaan. Nimimerkillä. Kokemuksen rintaääni. Isäni ei millään meinannut hyväksyä yökyläilyjä, joka aiheutti välittömästi kapinointia ja valehtelua. En haluaisi sitä tapahtuvan.
-Ap