Pojan huoneessa kortsuja!
Poikani 15v on nyt seurustellut kohta vuoden kivan samanikäisen tytön kanssa. Olin laittamassa hänen vaatteitaan pesukoneeseen, kunnes jostain vaatteen välistä tippui avattu kortsupaperi. Hänellä on siis huoneessaan pyykkikori jonka täytyttyä tuo kaikki vaatteet kerralla pesuun, eli luultavasti tipahtanut jostain sinne koriin. Korin vietäessä kysäisin samalla että onhan ehkäisy varmasti kunnossa, ja että jos tarvitsevat rahaa ehkäisyyn, niin minulta voi pyytää. Poika sanoi että ehkäisy on kunnossa ja sanoo jos tarvitsee rahaa. Ymmärrän kyllä että jossain vaiheessa seksikin astuu kuvioon ja olen tyytyväinen että ehkäisyä käytetään, mutta en osannut arvata että jo nyt sitä harrastaisivat..Kai olen vain vähän shokissa :o
Pitäisikö tästä jutella vielä tytön ja pojan kanssa yhdessä vai onko tämä ihan tarpeeksi tietoa minulle? Kun eihän se heidän seksielämä minulle sen enempää kuulu..Ja turha sitten huudella provoa.
-Mamma 40v
Kommentit (51)
"Niin siis kysyin vaan, että onhan ehkäisy asiat ok. En maininnut löydöstäni mitään, etten nolaisi teinejä. -Ap" - Sinähän osasit olla tahdikkaampi kuin, mitä ensimmäisen viestisi perusteella annoit ymmärtää... Toisaalta tällainen kysymys yks-kaks saattaa kyllä hämmentää nuoret kuhertelevaiset, jotka saattaat mieluusti tuossa ikävaiheessa olla "vain" kavereita, vaikka ihastus saattaa olla molemmin puolista. Ja vanhempana varmaan -tai ainakin itse saattaisin miettiä, mitä osaisin vastatata oikein jos tulisi puheeksi yö-kyläily... Olsin varmaan iloinen siitä, että teini ukslatais asiaa suoraa kysyä, eikä valehtelisi menevnsä vanhalle kaverille, joka sitten paljastuisi tai ei paljastuisi, joskus myöhemmin.... Pitäsikö tällaisessa tilanteessa olla yhteydessä, myös toisen teinin vanhempiin, vai ei? (Jne).
Nykyisin käsittääkseni terveydenhuollossa suositellaan nuorille ns. tuplaehkäisyä, kortsujen lisäksi pitäisi olla muutakin. Varsinkin jos haluaa pelata varman päälle. Itse aion tästä lapsilleni aikoinaan puhua, sen verran sikiävää sukua ovat.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:20"]"Niin siis kysyin vaan, että onhan ehkäisy asiat ok. En maininnut löydöstäni mitään, etten nolaisi teinejä. -Ap" - Sinähän osasit olla tahdikkaampi kuin, mitä ensimmäisen viestisi perusteella annoit ymmärtää... Toisaalta tällainen kysymys yks-kaks saattaa kyllä hämmentää nuoret kuhertelevaiset, jotka saattaat mieluusti tuossa ikävaiheessa olla "vain" kavereita, vaikka ihastus saattaa olla molemmin puolista. Ja vanhempana varmaan -tai ainakin itse saattaisin miettiä, mitä osaisin vastatata oikein jos tulisi puheeksi yö-kyläily... Olsin varmaan iloinen siitä, että teini ukslatais asiaa suoraa kysyä, eikä valehtelisi menevnsä vanhalle kaverille, joka sitten paljastuisi tai ei paljastuisi, joskus myöhemmin.... Pitäsikö tällaisessa tilanteessa olla yhteydessä, myös toisen teinin vanhempiin, vai ei? (Jne).
[/quote]
Kyllä he ovat yö-kyläilleet toistensa luona :) Mutta tiedän että tuskin silloin ovat mitään tehneet. Voihan sen päivälläkin tehdä ;)
-Ap
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:21"]Nykyisin käsittääkseni terveydenhuollossa suositellaan nuorille ns. tuplaehkäisyä, kortsujen lisäksi pitäisi olla muutakin. Varsinkin jos haluaa pelata varman päälle. Itse aion tästä lapsilleni aikoinaan puhua, sen verran sikiävää sukua ovat.
[/quote]
Minusta tuntuu että tyttö ei käytä hormonaalista ehkäisyä. Ihan hyvä vaan tavallaan, eihän ne ikinä ole kovin terveellisiä. Tyttö ei vaikuta yhtään sille, että haluaisi mitään ylimääräistä kehoonsa :) Mutta se on heidän oma asiansa.
-Ap
Kuulostavat fiksuilta nuorilta :) Tuskin tarvitsee puhua sen enempää.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:30"]Kuulostavat fiksuilta nuorilta :) Tuskin tarvitsee puhua sen enempää.
[/quote]
Uskon että "pariskunta" osaa huolehtia kaiken :) Nyt minun pitää vaan itse tajuta että poikani ei olekkaan enää pikkupoika vaan 184 senttinen nuori mies :)
-Ap
Hyvällehän tuo kuulostaa :) En ymmärrä miksi aloitusviestissä on noin paljon alapeukkuja? Ap:n poikahan on toiminut vastuullisesti ja kaikki näyttäisi olevan hyvin.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:35"]Hyvällehän tuo kuulostaa :) En ymmärrä miksi aloitusviestissä on noin paljon alapeukkuja? Ap:n poikahan on toiminut vastuullisesti ja kaikki näyttäisi olevan hyvin.
[/quote]
Komppaan tätä! Nuoret osaavat kyllä hoitaa asian :)
Vaikuttavat söpöltä parilta! Kaikkea hyvää heille! :)
"Kyllä he ovat yö-kyläilleet toistensa luona :) Mutta tiedän että tuskin silloin ovat mitään tehneet. Voihan sen päivälläkin tehdä ;) -Ap"
- Kuullostavat teinit fiksuilta ja teineistä ainakin toisen (pojan) ymmärtäväiseltä vanhemmalta. Tulin maininneeksi tuon yö-kyläily jutun kun muistan omasta nuoruudestani,- josta ei kovin kauaa ole- asia nimeltä yö -kyläily tuli veljeni ja vanhempien välillä puheeksi; aivain kuin vasta tuolla sekunnilla vanhempiemme silmät olisivat auenneet ja he olisivat käsittäneet, että heidän poikansa taitaa oikeasti seurustella vakavasti tytön kanssa, joka oli tähän mennessä ollut kymmeniä, ellei jo satoja kertoja meillä päiväseltään kylässä, pian sen jälkeen kun tytön rippikoulu oli ohi ja he saattoivat aloittaa seurustelun tai tapailun avoimesti. - Veljeni oli isonen ja likka rippikoulussa kun he ensimmäisen kerran tapaisivat. En vieläkään ymmärrä, että mitä vanhemmat silloin säikähtivät, kun hän kysyi tai kertoi, että hän oli päättänyt viettää ensimmäisen koko viikonlopun likan luona kahdestaan, kun likan muu perhe olisi jossain. Muistaakseni silloin oli jotain vapun aikoja. Seuraavana kesän jälkeen kyyhkyläiset olivat olleet toistensa luona jo useammankin kerran yötä.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:48"]Vaikuttavat söpöltä parilta! Kaikkea hyvää heille! :)
[/quote]
Ovat söpöjä yhdessä! :) Molemmat ovat vähän tuollaisia "luonnonlapsi hippejä" joten näyttävät tosi söpöltä yhdessä. Molemmilla on pitkät rastat ja välillä näyttävät tarkoituksella laittaa esim. samanlaiset paidat päälleen :D En edes tiedä mistä netistä ja kirppareilta noita hienoja vaatteita löytävät.
-Ap
"Jos se äitiinsä on tullut, se pyytää, jos isäänsä, se vaatii." -Tuntematon Sotilas-
Terkkuja vaan a.p:lle
T: Kolmen komean pojan äiti
Puhu vaan sen pojan kanssa noista (jos nyt enää tarttee).Yhteiskeskustelu on vähän liian kuumottava juttu.
Perus vanhemmat :D
Ollaan ihan ihmeissään ja vihaisia siitä että nuori kantaa vastuuta, ja huolehtii asioistaan..
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:50"]"Kyllä he ovat yö-kyläilleet toistensa luona :) Mutta tiedän että tuskin silloin ovat mitään tehneet. Voihan sen päivälläkin tehdä ;) -Ap"
- Kuullostavat teinit fiksuilta ja teineistä ainakin toisen (pojan) ymmärtäväiseltä vanhemmalta. Tulin maininneeksi tuon yö-kyläily jutun kun muistan omasta nuoruudestani,- josta ei kovin kauaa ole- asia nimeltä yö -kyläily tuli veljeni ja vanhempien välillä puheeksi; aivain kuin vasta tuolla sekunnilla vanhempiemme silmät olisivat auenneet ja he olisivat käsittäneet, että heidän poikansa taitaa oikeasti seurustella vakavasti tytön kanssa, joka oli tähän mennessä ollut kymmeniä, ellei jo satoja kertoja meillä päiväseltään kylässä, pian sen jälkeen kun tytön rippikoulu oli ohi ja he saattoivat aloittaa seurustelun tai tapailun avoimesti. - Veljeni oli isonen ja likka rippikoulussa kun he ensimmäisen kerran tapaisivat. En vieläkään ymmärrä, että mitä vanhemmat silloin säikähtivät, kun hän kysyi tai kertoi, että hän oli päättänyt viettää ensimmäisen koko viikonlopun likan luona kahdestaan, kun likan muu perhe olisi jossain. Muistaakseni silloin oli jotain vapun aikoja. Seuraavana kesän jälkeen kyyhkyläiset olivat olleet toistensa luona jo useammankin kerran yötä.
[/quote]
Tytön vanhemmat ovat todella rentoja ja ovat laskeneet tytön meidän kanssa mm. Mökille mukaan ja nyt luultavasti nuoret menevät sinne kahdestaan kesällä muutamaksi päiväksi :)
-Ap
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:55"]Perus vanhemmat :D
Ollaan ihan ihmeissään ja vihaisia siitä että nuori kantaa vastuuta, ja huolehtii asioistaan..
[/quote]
Enhän minä missään vaiheessa ole vihainen ollut? :o Nimenomaan iloinen nuorten puolesta.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:55"]Puhu vaan sen pojan kanssa noista (jos nyt enää tarttee).Yhteiskeskustelu on vähän liian kuumottava juttu.
[/quote]
Niin, enköhän vaan anna olla :) Sanoin nimittäin pojalle että jos jotain tulee niin minä olen aina valmiina kuuntelemaan ja auttamaan tarvittaessa :)
-Ap
"Tytön vanhemmat ovat todella rentoja ja ovat laskeneet tytön meidän kanssa mm. Mökille mukaan ja nyt luultavasti nuoret menevät sinne kahdestaan kesällä muutamaksi päiväksi :) -Ap"
- Huokaus. Teineillä tuntuu olevan onni tällä kohtaa myötä, sillä luullakseni aika usein tällä kohtaa viimeistään tulee esiin mahd. kysymykset siitä, että mistäs se toine on kotoisin ja millainen perhetausta sillä on ja mitä hänen vanhempansa ajattelevat tilanteesta. Millaisia tulevaisuuden suunnitelmia heillä kyyhyläisillä, sitten on?
Vaikka usein puhutaan vain parista, niin väistämättä asian edetessä tulee kysymykset myös siitä, että tulevatko nuorten perheet keskenään toimeen. - Miten vastakkaisessa tilanteessa olisi tullut toimia? Ts. silloin jos olisit tietoinen, että toisen nuorista vanhemmat ovat sitä, mieltä että heidän teininsä "ei ole vielä valmis" menemään kenenkään pojan (,tai tytön) luokse yö-kylään... - Kumman puolelle silloin pitäisi asettua? - En kyllä ole varma onko tähän yhtä oikeaa vastausta.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:08"]Jotenkin surullista että lapsuus loppui jo tuon ikäisenä, varsinkin kun ottaa huomioon kuinka kypsymättömiä sen ikäiset tytöt saattavat olla. Periaatteessahan 15-kesäisillä ei olisi mitään aihetta seurustella. Siinä iässä pitäisi leikkiä korkeintaan barbie-nukeilla.
[/quote]
Se, että sinä ehkä olit 15-vuotiaana kypsymätön ja leikit vielä barbeilla, niin se ei tarkoita sitä, että kaikki muut olisivat myös. Itse olen seurustellut 13-vuotiaasta pojan kanssa, joka on nykyinen avopuolisoni.
N17
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 21:17"]Voihan se olla, että eivät harrasta seksiä, vaan poika on itsekseen kokeillut kondomia.
[/quote]
En usko että on noin. Ovat olleet paljon koulun jälkeen meillä kahdestaan kun olen ollut töissä, joten uskon että poika puhuu totta.
-Ap