Te nuoret, jotka ette muista Tapiolan vanhaa keskustaa: käyttekö shoppailemassa Ainoassa ja Stockalla?
Eli onko nuori polvi ottanut tämän uuden Tapiolan keskustan omakseen? Sillä ne, jotka muistavat vanhan Tapiolan keskustan, inhoavat järjestään tätä uutta.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Käy sääliksi Kaisan kahvilaa. Se oli vanhassa Tapiolassa ihanassa, valoisassa nurkassa. Nyt se on maan alla epäviihtyisässä, levottomassa kolkassa.
Ei ole maan alla, sisätiloissa on, hissien kohdalla. Levoton tunnelma, ei enää viihtyisä.
Vierailija kirjoitti:
Ylös, minua kiinnostaa tämä. Koska oletukseni on, että uudessa keskustassa ei käy kukaan.
Onko Tapiolassa muka joku keskusta?
Mulla on kestänyt aikani oppia navigoimaan tuolla Ainoan uudella puolella. Mutta kyllä vanhanakin oppii!
Tapiolassa yli 30 vuotta asunut mummeli olen.
Heikintoria vastapäätä oli ihana lelukauppa 70-luvulla - Niksula (taisi olla vielä 80-luvullakin)
Niksula, todellakin! Siinä leikkipuiston takana, ne oli ne hepat ja liukumäki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylös, minua kiinnostaa tämä. Koska oletukseni on, että uudessa keskustassa ei käy kukaan.
Onko Tapiolassa muka joku keskusta?
Kai voidaan puhua kaupallisesta keskustasta.
Heikintorin yläkerrassa oli kangaskauppa, jossa oli Sini Rautavaaran (Sinikka Koivisto siihen aikaan) äiti myyjänä.
Mikä lastenvaatekauppa oli Hekarin yläkerrassa?
Kierreportaiden yläpäässä oli Musiikki Fazer
Mielestäni Ainoa on tosi nätti kauppakeskus. Tykkään kovasti. Siellä on myös muutamia liikkeitä, joita ei muualta löydä. Korona on kurittanut kovasti, harmi. Ravintoloitakin on sopivasti joka makuun, hyvää sushiakin :) ja tietty toinen Bistro o Mat (ensimmäinen Kirkkonummella).
Vierailija kirjoitti:
Minusta Heikintori oli ihan kulahtanut aikoinaan.
Mutta kun on Museoviraston suojelema. Osa yrittäjistä vuokralla (ne vähät mitä siellä on), osa yrittäjistä omistanut toimitilansa. Katkeraa vääntöä on ollut siitä, miten kiinteistöä lähdetään kehittämään.
Vaikka voisi saman tien räjäyttää pois.
Mutta on siellö nykyisin jotakin hyvääkin: Fidan kirpputori. Siisti, avara ja valoisa. Paikka mihin helppo lahjoittaa kotoa tarpeettomat hyväkuntoiset vaatteet ja tavarat, autonkin saa viereen. On siinä missä aikoinaan oli Alko.
Palahalli, siellä mutsin kanssa asiointiin useinkin 😍
Minusta se Ainoa on aika kauhia. Ja Stocka tietysti myös.