Selittäkää koirattomalle: miksi pidätte koiraa?
Eikö siitä ole aika paljon vaivaa, se on tiellä kotona ja häntä viuhtoo joka paikassa ja koira haisee, eikä voi mennä ulkomaillekaan vapaasti eikä tehdä pitkää päivää, ellei palkkaa ulkoiluttajaa. En ymmärrä.
Kommentit (75)
Kuten useimmat koiran omistajat, pidän sitä alemmuudentuntoni seurauksena.
On joku jota "kouluttaa", kun töissä ja useimmiten kotonakin on itse se lauman ala-arvoisin jäsen, niin koirapa on vielä alempana.
Kun minä minä minä käsken, hän istuu ja kun minä minä minä käsken uudelleen, hän menee maahan makaamaan. Minä minä minä päätän koska hän pääsee ulos ja koska takaisin sisään.
Huomasitte varmaankin että kutsuin häntä häneksi. Se inhimillistää häntä ja tekee alistamisesta jotenkin tyydyttävämpää. Hän on uros ja häntä käskyttäessäni usein kuvittelen hänen tilalleen esimiestäni, isääni tai herra aviomiestäni.
Ruokin häntä teurasjätteillä ja kuvittelen hänet useimmiten rotikaksi tai saksan paimenkoiraksi.
Herra aviomieheni suostui ostamaan minulle vain valkoisen pienen puudelin, joten tähän on tyydyttävä.
Tämä on elämäntapa, en tiedä "paremmasta", koska elämääni on aina kuulunut koiria.
Saan liikuntaa, sosiaalisia kontakteja, harrastaa yhdessä koirani kanssa ja lukemattomia hauskoja hetkiä.
Toki koiraa täytyy hoitaa ja rahanmenoa koituu.
Mieluummin näin kulutan pennoseni kuin vaikkapa pubissa ördaamalla tai shoppailemassa turhuuksia,.
Ainoa tapa ostaa todellista rakkautta on hankkia koira ❤️
Vierailija kirjoitti:
Koiraihmiset ovat alinta kastia. Sotkevat normaali-ihmisten ympäristön paskalla ja kusella ja räksytyksellä.
Ah, tämä uutena vuotena aktivoitunut uusi palstahullukin on paikalla!
Pelastuskoiraharrastus. Raunioetsintää ja jälkeä. Mielenkiintoista, saa paljon liikuntaa ja raitista ilmaa, tutustuu mukaviin ihmisiin. Koiran ymmärtäminen auttaa ymmrtämään myös ihmisiä.
Olin ahdistunut, parisuhdetta etsivä ja sen johdosta hyvin ulkonäkötiedostava. Aivan kuin eksyksissä. Riittävästi huonoja kokemuksia ja päädyin hankkimaan koiran.
Nyt olen levollinen, metsissä kulkeva koiraihminen.
Ne lisävaivat, joista aloittaja mainitsi, ovat järjestelykysymyksiä, pieniä juttuja kaiken hyvän rinnalla.
Me pidettiin 12 vuotta. Oli todella rakas ystävä ja lenkkiseuralainen. Oli turvallista liikkua sen kanssa. Hienosti toimi, kun jouduin pari kertaa hyvin epämiellyttävään tilanteeseen. Miehellä myös omat kokemukset tästä.
Oli alusta saakka selvää, että koulutetaan hyvin, ja siksi ei ollut ikinä mitään ongelmia. Hälytyshaukkuminen saatiin pienellä vaivalla pois, ja koira kävi ovikellon soidessa vain kuonollaan tökkäämässä, että hei mene avaamaan ovi. Naapurit kävi kiittelemässä. Samassa rapussa räkytti koira, ja aluksi saimme syyt niskoillemme.
Samoin opetettin se olemaan yksin kotona, pitkiäkin aikoja, työpäivä. Ei rikkonut paikkoja, eikä tehnyt tarpeitaan sisälle. Ei räyhännyt muille koirille, koska alusta saakka tutustuttiin kaikenlaisiin koiriin.
Tämä oli kyllä ihan toiveiden täyttymys, menestyi jopa näyttelyissäkin. Terve, rauhallinen, tottelevainen ja hyväntuulinen otus. Huumoriakin löytyi, huomasin kun leikimme pallolla. Kyllä kaipaan vieläkin. Että siksi.
Miten koira estää ulkomaille menon?
Pelkkä aloitus oli jo sellainen ettei tuollaiselle ihmiselle jaksa vaivautua vastaamaan tämän paremmin. Kun ei ymmärrä niin ei ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Ällöä,se nuolee tavaraansa,jompaa kumpaa,sitte tulee ja nuolee ihmisen naamaa yöööökkkk
Mitäs sinä nuolet? Et edes omia vaan toisen vehkeitä.
Tuo rakkautta ja läheisyyttä elämään.
Tuo tunteen siitä että olen tarpeellinen ja tärkeä.
Tuotan olemassaolollani iloa, edes jollekin.
Koira vie minua kävelylle ja pitää huolta minun fyysisestä kunnostani.
Koiran avulla saan juttukavereita ja ystäviä kadulta.
Koira vähentää yksinäisyyttä.
Koira ymmärtää minua, ja kantaa huolta minusta.
Tuo säännölliset elämäntavat.
Vaellusharrastuksen osalta on kiva, kun matkakumppanilla on tarkat aistit. Koiralla nousee niskavillat pystyyn jos se aistii villieläimiä lähellä. On kiva saada ennakkovaroitus esim. hirvistä. Kerran se alkoi murista ja silloin mie vaihdoin suuntaa hemmetin liukkaasti. Myöhemmin sain tietää, että alueella liikkui karhu.
Koirasta on seuraa ja se on aina valmis lenkille. Olen tehnyt jo 10 vuotta etätöitä, joten koiran ei tarvitse olla juurikaan yksin.
Mulla on aina ollut koiria, ihan vauvasta asti olen asunut koiraperheessä ja nyt itselläni on koiria. Koirat on osa elämääni, ei niistä ole minulle ollut koskaan mitään vaivaa. Lähipiirini koostuu koiraihmisistä, joten helposti saa hoitoon tietyille vakkarityypeille jos on ulkomaanmatkoja tai muita juttuja. Ei ole koirat estänyt elämääni koskaan. Elän onnellista elämää koirien kanssa, en varmasti olisi yhtä onnellinen ilman koiria. Aina on ollut myös selvää, että kumppanin on oltava koiraihminen.
Vierailija kirjoitti:
Koiraihmiset ovat alinta kastia. Sotkevat normaali-ihmisten ympäristön paskalla ja kusella ja räksytyksellä.
Tupakoivat koiraihmiset ovat vielä alempaa kastia.
Siinä yhdistyy tupakkalika, roskat ja löyhkä + louskuttavat, leuhottavat rakit jätöksineen.
Ja, ziisus, muiden pitäisi vaan ymmärtää näitä vähäpäitä🙄
Vierailija kirjoitti:
Just kaikkia noita se on. Kadun että on otettu. Joskus ihan hauska, mutta miinuksia enemmän kuin plussia, reilusti.
Surullinen teksti :(
Kaikkien ihmisten ei pitäisi missään nimessä ottaa koiraa tai muutakaan eläintä. Tuokin koiraraukka ihan viaton siihen että otitte sen harkitsematta kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakoivat koiraihmiset ovat vielä alempaa kastia.
Siinä yhdistyy tupakkalika, roskat ja löyhkä + louskuttavat, leuhottavat rakit jätöksineen.
Ja, ziisus, muiden pitäisi vaan ymmärtää näitä vähäpäitä🙄
Tupakoiva koirallinen on todella epäreilu ja epämiellyttävä sille koiralleen. Koiran hajuaisti kun niin paljon herkempi kuin ihmisillä ja ihmisenkin nenään syöpäkääryleelliset haisee hirveälle. Koiraparat.
Vierailija kirjoitti:
Mä vähän luulen, että sun kaltaiset ihmiset on aika monille sitä alinta kastia.. 😆
Itseasiassa tässä maailmassa ei kovin montaa ihmistä ole jotka menevät koirani edelle. Sanotaan että ydinperhe ainoastaan. Näin se vaan on.