Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelen sairaanhoitajaksi ja en halua tätä

Vierailija
15.01.2022 |

Minusta ei ole mihinkään. En ole mitään ja en tule koskaan olemaan. En tule saamaan koskaan mitä haluan. En edes halua mitään enää. Elämäni on aina ollut vain tuskaa ja kärsimystä. Jotenkin aina vain odotin, että jotain tapahtuu. Asiat paranevat, mutta ei niin käynyt. Päinvastoin. Isäni kuoli. Äitini kanssa en ole väleissä. Säälittävää eikö? Aikuinen ihminen itkee isin ja äidin perään. Olen aina ollut kiusattu, syrjitty ja se luuseri. Kaikki vain vihaavat minua automaattisesti. Olen kai oikeasti todella kamala ihminen. Ja tämä koulutus... Kohtaamani ihmiset ovat todella ylimielisiä, ilkeitä ja mollaavat minua. Haluaisin vain liukua pois tästä kaikesta. Olen nuori. Joku saisi todella hyvät elimet minulta, jos kuolisin. Miksi jatkaisin omaa mitätöntä elämääni?

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta koulu jos se aiheuttaa pahaa mieltä.

Minulla kuoli 2 läheistä opiskeluaikana, en kertonut kouluun. Näyttötyöt meni vähän puihin ja sain skarpattua ja työskentelen nyt sairaalassa. Itkin se minäkin 2 vuotta itseni uneen, kunnes loppui. Nyt on hyvä mieli ja hyvä työpaikka.

Minulla tämä on jatkunut jo toistakymmentä vuotta ja pahenee vaan. Talot räjähtävät, ihmiset kuolevat, onnettomuuksia sattuu ja pahaa tapahtuu ilman taukoja, hengenvetoja tai välipäiviä. 

Ap

No sitten jos noin ajattelet, niin skarppaat itsesi kuntoon ja hoidat koulun loppuun. Siellä pääset sairaalassa auttamaan niitä uhreja ja muitakin, jotka joutuvat niihin kammottaviin onnettomuuksiin.

"Skarppaat itsesi kuntoon." Mikset heti sanonut? Olenpa ollut tyhmä! Sori hei tää avaus. Tähän oli näin yksinkertaista. 

Ap

Netti kiinni, älä lue huonoja uutisia. Ihmisiä kuolee, laivat uppoaa, talot räjähtää juu. Uutiset kiinni ja keskityt hyvään. Skarppaa!

Mutta hyvä, jos se oli noin yksinkertaista.

Odotatko täältä hetken pelastusta? 20 vuoteen et ole apua hakenut?

Vähän se on vaikeaa sulkeutua siltä kaikelta, kun poliisit tulevat sen kotiovellesi asti kertomaan. En odota pelastusta. Se ei ole mahdollista. Mistä hakisin apua itselleni? Tämä ei ole mikään satu vaan minun elämäni.

Ap

Vierailija
42/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kuoli 2 läheistä opiskeluaikana, en kertonut kouluun. Näyttötyöt meni vähän puihin ja sain skarpattua ja työskentelen nyt sairaalassa. Itkin se minäkin 2 vuotta itseni uneen, kunnes loppui. Nyt on hyvä mieli ja hyvä työpaikka.

Minulla tämä on jatkunut jo toistakymmentä vuotta ja pahenee vaan. Talot räjähtävät, ihmiset kuolevat, onnettomuuksia sattuu ja pahaa tapahtuu ilman taukoja, hengenvetoja tai välipäiviä. 

Ap

No sitten jos noin ajattelet, niin skarppaat itsesi kuntoon ja hoidat koulun loppuun. Siellä pääset sairaalassa auttamaan niitä uhreja ja muitakin, jotka joutuvat niihin kammottaviin onnettomuuksiin.

"Skarppaat itsesi kuntoon." Mikset heti sanonut? Olenpa ollut tyhmä! Sori hei tää avaus. Tähän oli näin yksinkertaista. 

Ap

Netti kiinni, älä lue huonoja uutisia. Ihmisiä kuolee, laivat uppoaa, talot räjähtää juu. Uutiset kiinni ja keskityt hyvään. Skarppaa!

Vähän se on vaikeaa sulkeutua siltä kaikelta, kun poliisit tulevat sen kotiovellesi asti kertomaan. En odota pelastusta. Se ei ole mahdollista. Mistä hakisin apua itselleni? Tämä ei ole mikään satu vaan minun elämäni.

Ap

20 vuotta joka päivä ilman taukoja joku räjähdys vienyt läheisen? Vielä odotat, että huomenna poliisi tuo uuden suru- uutisen ovelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

20 vuotta joka päivä ilman taukoja joku räjähdys vienyt läheisen? Vielä odotat, että huomenna poliisi tuo uuden suru- uutisen ovelle?

Sinä ehkä toivut päivässä, minulta se vie kauemmin ja kun ehkä olen päässyt jotenkin taas jaloilleni niin tapahtuu jotain uutta kauheaa. Enää en jaksa edes kammeta itseäni pystyyn. Täällä rymitään, kunnes joku vihdoin astuisi päälleni ja murkaisi kuin torakan.

Ap

Vierailija
44/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sairaanhoitajuus tuohon liittyy?

Se on aika iso osa elämääni tällä hetkellä ja merkittävä tekijä, mikä tätä epätoivoa aiheuttaa.

Ap

Sun tarttis nyt tehdä tuolle huonolle itsetunnolle jotain. Ei se ole kiinni alan valinnasta, koska tulet olemaan tyymätön alalla kuin alalla. Myös muilla aloilla kohtaat ihmisiä, jotka eivät kunnioita sinua: asiakaspalvelu on sellaista, ja itsetunnon sekä itsearvostuksen tulee lähteä itsestäsi.

Toki opiskelu on iso osa elämääsi, muttei se syy pahalle olollesi katoa maiseman vaihdollakaan. Ihan sydämellisesti koetan vain sanoa, että olet siinä mielessä oman onnesi seppä, mutta aina voi pyytää apua :) Ole yhteydessä opiskelijaterveydenhuoltoon, koska vaikutat hyvin masentuneelta. Tsemppua ja halauksia, aina ei tarvitse pärjätä yksin, vaikka itse työn itsetunnon kanssa joudut tekemäänkin (siihen viittasin aiemmin oman onnesi sepällä).

Ei ole kyse huonosta itsetunnosta vaan tosiasioiden myöntämisestä. Minä olen huono ihminen kaikin puolin. Jos vertaan itseäni tässä iässä siihen mitä muut ovat saavuttaneet niin en ole saavuttanut mitään. Olen niin mitätön.

Ap

No kyllä tuollainen ajatusmaailma on masentuneen ja sitä kautta huono itsdtuntoisen ihmisen maailmaa, jopa itsesääliä. Hae apua!

Vierailija
45/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot ilmiselvästi masentunu. Sun ei pidä tehdä seuraavaks mitään muuta kun soitat yhts:lle tai kävelet päivystykseen.

Vierailija
46/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaihtaa alaa ja vikkelään, kun vielä voit. Olet arvokas ja tärkeä ihminen, toivottavasti löydät oman alasi vielä!

En ole. Se on ihana ajatus, että kaikki olisivat arvokkaita. En minä ole. Olen vain yksi suuri virhe, jonka ei olisi pitänyt koskaan syntyä ja nyt on aika tehdä edes yksi asia oikein.

Ap

Tällaisella ruikutuksella ainoastaan pahennat oloasi. Otapa pieni tauko ihan kaikista velvollisuuksista, ja hakeudu sinä aikana juttelemaan psykiatriselle sairaanhoitajalle. Sinä tarvitset nyt apua, luultavasti lääkkeitäkin.

En minä ole hullu vain, koska sanon tosiasiat ääneen. Samanlaisena ruikuttajana minua sielläkin pidettäisiin.

Ap

Vertaatko siis masentuneita hulluiksi?

Kerropa, mitä siis oikein haluat. Et halua mennä hoitajalle koska sinua pidettäisiin ruikuttajana... mutta täällä ruikuttaminen kuitenkin on ok? Haluatko apua, vai etkö halua? Jos kaikki on niin perseestä ja kuolema vain vapauttaa, niin mene syville unille jonkun kuusen juureen sitten.

Vierailija
47/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Sinä ehkä toivut päivässä, minulta se vie kauemmin ja kun ehkä olen päässyt jotenkin taas jaloilleni niin tapahtuu jotain uutta kauheaa. Enää en jaksa edes kammeta itseäni pystyyn. Täällä rymitään, kunnes joku vihdoin astuisi päälleni ja murkaisi kuin torakan.

Ap

Oletko ollut terapiassa? Ehkä siellä osataan neuvoa keskittymällä hyvään elämässä.

Voitko antaa esimerkkejä, mitä pahaa on opiskeluaikana tapahtunut, ettet pysty keskittymään opiskeluunkaan?

Vierailija
48/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että jollain tavalla uskot ap itsekin, että asiat voivat vielä ottaa paremman suunnan. Jos ajattelisit, ettei mitään toivoa olisi, et täällä kirjoittaisi. Se riittää, se toivo riittää, mikä sinulla nyt on. Itsellänikin todella vaikea tilanne elämässä, ollut jo aivan liian pitkään. Yritän vain jaksaa, aina välillä helpottaa. Yritän tehdä asioita, jotka voivat parantaa oloa. Omien voimieni puitteissa. Itse kaipaan elämääni jotain isompaa merkitystä ja luulen, että joku päivä tämä tuskakin voi valjastua voimavaraksi. Itselläni moni asia hyvinkin, on katto pään päällä, lämmin asunto, turvallinen asunto: lukot ovissa, ruokaa jääkaapissa, peseytymismahdollisuus, vaatteita, joita pitää, internet-yhteys, mahdollisuus ulkoilla, mahdollisuus nukkua pehmeässä sängyssä, viihdettä loputtomasti elokuvien ja sarjojen muodossa, omia kirjoja, joita lukea, musiikkia, jota kuunnella, kädet, joilla kirjoittaa ja jalat, joilla kävellä jos tahdon. Herkästi sitä keskittyy siihen mitä ei ole ja unohtaa sen kaiken mitä on. Kyllä se siitä. Kyllä se helpottaa, uskoit siihen tai et. 

Vierailija
49/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vaihtaa alaa ja vikkelään, kun vielä voit. Olet arvokas ja tärkeä ihminen, toivottavasti löydät oman alasi vielä!

En ole. Se on ihana ajatus, että kaikki olisivat arvokkaita. En minä ole. Olen vain yksi suuri virhe, jonka ei olisi pitänyt koskaan syntyä ja nyt on aika tehdä edes yksi asia oikein.

Ap

Tällaisella ruikutuksella ainoastaan pahennat oloasi. Otapa pieni tauko ihan kaikista velvollisuuksista, ja hakeudu sinä aikana juttelemaan psykiatriselle sairaanhoitajalle. Sinä tarvitset nyt apua, luultavasti lääkkeitäkin.

En minä ole hullu vain, koska sanon tosiasiat ääneen. Samanlaisena ruikuttajana minua sielläkin pidettäisiin.

Ap

Vertaatko siis masentuneita hulluiksi?

Kerropa, mitä siis oikein haluat. Et halua mennä hoitajalle koska sinua pidettäisiin ruikuttajana... mutta täällä ruikuttaminen kuitenkin on ok? Haluatko apua, vai etkö halua? Jos kaikki on niin perseestä ja kuolema vain vapauttaa, niin mene syville unille jonkun kuusen juureen sitten.

Olen niin luuseri, että en pysty siihenkään.

Ap

Vierailija
50/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ap

Oletko ollut terapiassa? Ehkä siellä osataan neuvoa keskittymällä hyvään elämässä.

Voitko antaa esimerkkejä, mitä pahaa on opiskeluaikana tapahtunut, ettet pysty keskittymään opiskeluunkaan?

En ole sanonut, että en pysty keskittymään.

Ap

Vierailija
51/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sairaanhoitajuus tuohon liittyy?

Se on aika iso osa elämääni tällä hetkellä ja merkittävä tekijä, mikä tätä epätoivoa aiheuttaa.

Ap

Sun tarttis nyt tehdä tuolle huonolle itsetunnolle jotain. Ei se ole kiinni alan valinnasta, koska tulet olemaan tyymätön alalla kuin alalla. Myös muilla aloilla kohtaat ihmisiä, jotka eivät kunnioita sinua: asiakaspalvelu on sellaista, ja itsetunnon sekä itsearvostuksen tulee lähteä itsestäsi.

Toki opiskelu on iso osa elämääsi, muttei se syy pahalle olollesi katoa maiseman vaihdollakaan. Ihan sydämellisesti koetan vain sanoa, että olet siinä mielessä oman onnesi seppä, mutta aina voi pyytää apua :) Ole yhteydessä opiskelijaterveydenhuoltoon, koska vaikutat hyvin masentuneelta. Tsemppua ja halauksia, aina ei tarvitse pärjätä yksin, vaikka itse työn itsetunnon kanssa joudut tekemäänkin (siihen viittasin aiemmin oman onnesi sepällä).

Ei ole kyse huonosta itsetunnosta vaan tosiasioiden myöntämisestä. Minä olen huono ihminen kaikin puolin. Jos vertaan itseäni tässä iässä siihen mitä muut ovat saavuttaneet niin en ole saavuttanut mitään. Olen niin mitätön.

Ap

No kyllä tuollainen ajatusmaailma on masentuneen ja sitä kautta huono itsdtuntoisen ihmisen maailmaa, jopa itsesääliä. Hae apua!

En ole masentunut. Olen vain realistinen.

Ap

Vierailija
52/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ap

En ole sanonut, että en pysty keskittymään.

Ap

No tsemppiä sitten opiskeluun! Hyvä siitä tulee. Milloin koulu loppuu? Oletko miettinyt jo minne haluaisit töihin kun valmistut?

Vierailija
53/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jankuti jankuti. Ongelma, johon ei voi mitenkään vaikuttaa. Next!

Vierailija
54/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jankuti jankuti. Ongelma, johon ei voi mitenkään vaikuttaa. Next!

Voit tappaa minut muutenkin kuin henkisesti... ,

👉👈

Ap

Vierailija
55/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valmistut, perusta oma yritys. Sote palveluita tullaan satavarmasti yksityistämään aiempaa enemmän.

Jätä masentuneet ajatukset, ja lue sillä energiala vaikka yrittäjyyttä avoimessa yliopistossa.

Vierailija
56/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos tekisi juuri nyt yhden omaa vointia edistävän asian, esimerkiksi juo lasin vettä, käy ulkona tai kuuntelee jonkun hyvän kappaleen. Ja sitten tekee toisen asian, jos jaksaa. Sitten antaa näiden pienten hyvää tekevien toimien kasvaa ja elämä muuttuu pikku hiljaa. Juuri nyt voisi sen aloittaa. 

Vierailija
57/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan vahvasti epäillä, että kyseessä on tylsistynyt, huomiota haluava trolli. Mikään neuvo ei kelpaa, on vaan synkkää, ei kukaan osaa auttaa, ja vaikka osaiskin niin mitä sitä häiritsemään ongelmilla.... joopa joo. Tiedä, että leikit vakavalla aiheella, joten joku roti näille viikonlopun pelleilyillekin.

Vierailija
58/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos tekisi juuri nyt yhden omaa vointia edistävän asian, esimerkiksi juo lasin vettä, käy ulkona tai kuuntelee jonkun hyvän kappaleen. Ja sitten tekee toisen asian, jos jaksaa. Sitten antaa näiden pienten hyvää tekevien toimien kasvaa ja elämä muuttuu pikku hiljaa. Juuri nyt voisi sen aloittaa. 

Minulla ei ole mitään jaksamisongelmia, en ole masentunut!

Ap

Vierailija
59/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan vahvasti epäillä, että kyseessä on tylsistynyt, huomiota haluava trolli. Mikään neuvo ei kelpaa, on vaan synkkää, ei kukaan osaa auttaa, ja vaikka osaiskin niin mitä sitä häiritsemään ongelmilla.... joopa joo. Tiedä, että leikit vakavalla aiheella, joten joku roti näille viikonlopun pelleilyillekin.

Ja minä olen helvetin kyllästynyt, että kaikkea epäillään aina provoksi ja trollauksesi. Minun elämäni on oikeasti tällaista! Vaikeahan se on ymmärtää, jos itse joutuu kaivelemaan kultalusikoita perseestään kaksin käsin!

Ap

Vierailija
60/79 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole mitään jaksamisongelmia, en ole masentunut!

Ap

Suosittelen sitten toimintaan, konkreettinen tekeminen monesti auttaa kun tiettyjä asioita ei voi päässään ajattelemalla parantaa. Jos teet joka päivä omaa hyvinvointia edistäviä asioita niin silloin hyvinvointi lisääntyy. Jos jaksaminen ei ole ongelma, sinulla on loistavat lähtökohdat tähän. Voimia :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän