Opiskelen sairaanhoitajaksi ja en halua tätä
Minusta ei ole mihinkään. En ole mitään ja en tule koskaan olemaan. En tule saamaan koskaan mitä haluan. En edes halua mitään enää. Elämäni on aina ollut vain tuskaa ja kärsimystä. Jotenkin aina vain odotin, että jotain tapahtuu. Asiat paranevat, mutta ei niin käynyt. Päinvastoin. Isäni kuoli. Äitini kanssa en ole väleissä. Säälittävää eikö? Aikuinen ihminen itkee isin ja äidin perään. Olen aina ollut kiusattu, syrjitty ja se luuseri. Kaikki vain vihaavat minua automaattisesti. Olen kai oikeasti todella kamala ihminen. Ja tämä koulutus... Kohtaamani ihmiset ovat todella ylimielisiä, ilkeitä ja mollaavat minua. Haluaisin vain liukua pois tästä kaikesta. Olen nuori. Joku saisi todella hyvät elimet minulta, jos kuolisin. Miksi jatkaisin omaa mitätöntä elämääni?
Kommentit (79)
Joo hei hoitoala ei ehkä sovi sitten sulle, mutta koita kitkuttaa se nyt loppuun jos on paljon opintopisteitä. Tee työksesi vaikka jotain muuta, pääset kuitenkin mihin vain helpommin töihin kun koulu on käyty. Mua ei oltu koskaan kiusattu paitsi sh-koulussa oli ihan hirveitä ihmisiä. Ent. lähihoitajia, joille oma kokemus oli noussut hattuun ja että olivat nyt korkeakoulussa. Ent. addi ktimiehet siellä jees ustelemassa olivat pahimpia kiusaajia kun oli kuitenkin tarve domi noida, vähätellä ja ali staa nuoria naisia. Mä en kestänyt sitä, jätin kesken. Varmaan jollakin parempi kokemus, mulla aivan pska. Töihin niiden kanssa niin ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sairaanhoitajuus tuohon liittyy?
Se on aika iso osa elämääni tällä hetkellä ja merkittävä tekijä, mikä tätä epätoivoa aiheuttaa.
Ap
No sitten se pitää lopettaa.
Ei se ole niin yksinkertaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lopeta koulu jos se aiheuttaa pahaa mieltä.
Minulla kuoli 2 läheistä opiskeluaikana, en kertonut kouluun. Näyttötyöt meni vähän puihin ja sain skarpattua ja työskentelen nyt sairaalassa. Itkin se minäkin 2 vuotta itseni uneen, kunnes loppui. Nyt on hyvä mieli ja hyvä työpaikka.
Minulla tämä on jatkunut jo toistakymmentä vuotta ja pahenee vaan. Talot räjähtävät, ihmiset kuolevat, onnettomuuksia sattuu ja pahaa tapahtuu ilman taukoja, hengenvetoja tai välipäiviä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on aika iso osa elämääni tällä hetkellä ja merkittävä tekijä, mikä tätä epätoivoa aiheuttaa.
Ap
No sitten se pitää lopettaa.
Ei se ole niin yksinkertaista.
Ap
Se on juuri niin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tuskin on järkevä paikka avautua. Ota koulusta breikki ja hakeudu terapiaan. En sano tätä pahalla, vaan niin on parempi.
En jotenkin usko terapiaan. Ihmiset haluavat pohjimmiltaan toisilleen vain pahaa. Tuntuisi jotenkin typerältä antaa särkemiseeni kulta-avain hopeatarjottimella.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Trollaatko sinä? Huono aihe.
En. Tämä on minun elämääni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kuoli 2 läheistä opiskeluaikana, en kertonut kouluun. Näyttötyöt meni vähän puihin ja sain skarpattua ja työskentelen nyt sairaalassa. Itkin se minäkin 2 vuotta itseni uneen, kunnes loppui. Nyt on hyvä mieli ja hyvä työpaikka.Minulla tämä on jatkunut jo toistakymmentä vuotta ja pahenee vaan. Talot räjähtävät, ihmiset kuolevat, onnettomuuksia sattuu ja pahaa tapahtuu ilman taukoja, hengenvetoja tai välipäiviä.
Ap
No sitten jos noin ajattelet, niin skarppaat itsesi kuntoon ja hoidat koulun loppuun. Siellä pääset sairaalassa auttamaan niitä uhreja ja muitakin, jotka joutuvat niihin kammottaviin onnettomuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kuoli 2 läheistä opiskeluaikana, en kertonut kouluun. Näyttötyöt meni vähän puihin ja sain skarpattua ja työskentelen nyt sairaalassa. Itkin se minäkin 2 vuotta itseni uneen, kunnes loppui. Nyt on hyvä mieli ja hyvä työpaikka.Minulla tämä on jatkunut jo toistakymmentä vuotta ja pahenee vaan. Talot räjähtävät, ihmiset kuolevat, onnettomuuksia sattuu ja pahaa tapahtuu ilman taukoja, hengenvetoja tai välipäiviä.
Ap
No sitten jos noin ajattelet, niin skarppaat itsesi kuntoon ja hoidat koulun loppuun. Siellä pääset sairaalassa auttamaan niitä uhreja ja muitakin, jotka joutuvat niihin kammottaviin onnettomuuksiin.
"Skarppaat itsesi kuntoon." Mikset heti sanonut? Olenpa ollut tyhmä! Sori hei tää avaus. Tähän oli näin yksinkertaista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaihtaa alaa ja vikkelään, kun vielä voit. Olet arvokas ja tärkeä ihminen, toivottavasti löydät oman alasi vielä!
En ole. Se on ihana ajatus, että kaikki olisivat arvokkaita. En minä ole. Olen vain yksi suuri virhe, jonka ei olisi pitänyt koskaan syntyä ja nyt on aika tehdä edes yksi asia oikein.
Ap
Joo, kyllä tuo aloituspostaus antaa vahvoja viitteitä siitä, ettei kannata sairaanhoitajaksi opiskelua jatkaa. Se on todella raskas tehtävä, ja vaikuttaa siltä ettei mielesi jaksaisi kantaa sitä. Se ei ole häpeä tunnustaa, jos on puraissut liian ison palan kakkua. On sitä muitakin aloja ja töitä, joista saa ammatillisen tyydytyksen ja elannon mutta vähemmän rankalla yhteiskunnallisella vastuulla. Ja sitä paitsi, koko ala on muutenkin hyvin aliarvostettu ja hoitajia kohdellaan robotteina ja tykinruokana, että teet itsellesi ihan vain palveluksen, jos keskeytät nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sun tarttis nyt tehdä tuolle huonolle itsetunnolle jotain. Ei se ole kiinni alan valinnasta, koska tulet olemaan tyymätön alalla kuin alalla. Myös muilla aloilla kohtaat ihmisiä, jotka eivät kunnioita sinua: asiakaspalvelu on sellaista, ja itsetunnon sekä itsearvostuksen tulee lähteä itsestäsi.
Toki opiskelu on iso osa elämääsi, muttei se syy pahalle olollesi katoa maiseman vaihdollakaan. Ihan sydämellisesti koetan vain sanoa, että olet siinä mielessä oman onnesi seppä, mutta aina voi pyytää apua :) Ole yhteydessä opiskelijaterveydenhuoltoon, koska vaikutat hyvin masentuneelta. Tsemppua ja halauksia, aina ei tarvitse pärjätä yksin, vaikka itse työn itsetunnon kanssa joudut tekemäänkin (siihen viittasin aiemmin oman onnesi sepällä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaihtaa alaa ja vikkelään, kun vielä voit. Olet arvokas ja tärkeä ihminen, toivottavasti löydät oman alasi vielä!
En ole. Se on ihana ajatus, että kaikki olisivat arvokkaita. En minä ole. Olen vain yksi suuri virhe, jonka ei olisi pitänyt koskaan syntyä ja nyt on aika tehdä edes yksi asia oikein.
Ap
Tällaisella ruikutuksella ainoastaan pahennat oloasi. Otapa pieni tauko ihan kaikista velvollisuuksista, ja hakeudu sinä aikana juttelemaan psykiatriselle sairaanhoitajalle. Sinä tarvitset nyt apua, luultavasti lääkkeitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sun tarttis nyt tehdä tuolle huonolle itsetunnolle jotain. Ei se ole kiinni alan valinnasta, koska tulet olemaan tyymätön alalla kuin alalla. Myös muilla aloilla kohtaat ihmisiä, jotka eivät kunnioita sinua: asiakaspalvelu on sellaista, ja itsetunnon sekä itsearvostuksen tulee lähteä itsestäsi.
Toki opiskelu on iso osa elämääsi, muttei se syy pahalle olollesi katoa maiseman vaihdollakaan. Ihan sydämellisesti koetan vain sanoa, että olet siinä mielessä oman onnesi seppä, mutta aina voi pyytää apua :) Ole yhteydessä opiskelijaterveydenhuoltoon, koska vaikutat hyvin masentuneelta. Tsemppua ja halauksia, aina ei tarvitse pärjätä yksin, vaikka itse työn itsetunnon kanssa joudut tekemäänkin (siihen viittasin aiemmin oman onnesi sepällä).
Ei ole kyse huonosta itsetunnosta vaan tosiasioiden myöntämisestä. Minä olen huono ihminen kaikin puolin. Jos vertaan itseäni tässä iässä siihen mitä muut ovat saavuttaneet niin en ole saavuttanut mitään. Olen niin mitätön.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tällaisella ruikutuksella ainoastaan pahennat oloasi. Otapa pieni tauko ihan kaikista velvollisuuksista, ja hakeudu sinä aikana juttelemaan psykiatriselle sairaanhoitajalle. Sinä tarvitset nyt apua, luultavasti lääkkeitäkin.
En minä ole hullu vain, koska sanon tosiasiat ääneen. Samanlaisena ruikuttajana minua sielläkin pidettäisiin.
Ap
Ei hitto äitihullu taas vauhdissa
Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä tuo aloituspostaus antaa vahvoja viitteitä siitä, ettei kannata sairaanhoitajaksi opiskelua jatkaa. Se on todella raskas tehtävä, ja vaikuttaa siltä ettei mielesi jaksaisi kantaa sitä. Se ei ole häpeä tunnustaa, jos on puraissut liian ison palan kakkua. On sitä muitakin aloja ja töitä, joista saa ammatillisen tyydytyksen ja elannon mutta vähemmän rankalla yhteiskunnallisella vastuulla. Ja sitä paitsi, koko ala on muutenkin hyvin aliarvostettu ja hoitajia kohdellaan robotteina ja tykinruokana, että teet itsellesi ihan vain palveluksen, jos keskeytät nyt.
En ole heikkomielinen, mutta et ole ainut, joka minuun ei usko.
Ap
-.- kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
"Skarppaat itsesi kuntoon." Mikset heti sanonut? Olenpa ollut tyhmä! Sori hei tää avaus. Tähän oli näin yksinkertaista.
Ap
Netti kiinni, älä lue huonoja uutisia. Ihmisiä kuolee, laivat uppoaa, talot räjähtää juu. Uutiset kiinni ja keskityt hyvään. Skarppaa!
Mutta hyvä, jos se oli noin yksinkertaista.
Odotatko täältä hetken pelastusta? 20 vuoteen et ole apua hakenut?
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto äitihullu taas vauhdissa
En ole. En tiennyt, että hänkin opiskelee sairaanhoitajaksi.
Ap
Ei kukaan usko, että minulla on asiat huonosti, kun näytän ulospäin niin hyvinvoivalta. Tai ei ketään varmaan edes kiinnosta. He haluavat omiin koteihinsa omien perheidensä ja läheistensä luokse eikä kuormittaa itseään minun asioillani. Miksi edes kuormittaisinkaan? Ei se auta kuitenkaan. Kuolleita ei saa henkiin.
Ap