Logopedian pääsykokeet 2015
Oliko kukaan eilen logopedian pääsykokeissa? Miten meni? Itse olin eilen Helsingissä ja kaipailisin juttuseuraa kokeesta yms :-)
Kommentit (46)
Hahah niinpä, miten jaksan jännittää viikon niitä tuloksia... :-D Tää oli mun eka hakukerta! Mutta mulla oli välivuosi tässä, niin pari kk enemmän oli aikaa lukea kuin tän vuoden abeilla, kun joskus helmikuun alussa keksin että 'hei mähän haluun lähtä opiskeleen logopediaa' :-D Olitko sää hakenut jo aiemmin? Paljon Helsinkiin otetaan tänä vuonna sisään? Ja tosiaan toivotaan että päästään toiseen vaiheeseen! :-) Varmojen kysymysten jälkeen mulla jäi 9 kohtaa, joita piti miettiä sitten ihan kunnolla, ja niistä nyt näytti 4 menneen väärin. Tosin voihan se olla, että niistä "varmoistakin" on osa mennyt väärin, oli noita kysymyksiä sen verran paljon... :-D Nyt tuntuu niin oudolta, kun ei tarvitse enää lukea!
Mä hain toista kertaa, mutta viime vuonna en lukenut kyllä kovin paljoa tähän vuoteen verrattuna, kun olin samaan aikaan myös paljon töissä. Helsingissä otetaan 27 tänä vuonna, entä siellä? Toivottavasti pääsis siihen ylioppilastodistus + pääsykoekiintiöön.. Mulla meni 2 aivan varmasti väärin, mutta voi tietty olla, ja on todennäköstäkin että meni myös muita väärin ja etten huomannu jotain kompakysymyksiä. Ja sama juttu, ihan outoa että sai laittaa kirjat kaappiin eikä tarvii enää stressata lukemista :-D
Ouluun otetaan tänä vuonna 35 sisään, ois vaan ollu kiva nähä jostain paljonko sinne haki tänä vuonna. Mutta tuolta Oulun yliopiston sivulta ei kyllä löydy yhtään mitään, ärsyttävää :-( Oulussa yo-todistuksesta voi saada max 30p ja ainakin omien laskujen mukaan oisin saamassa 24,5.. Eli tuntuu että ei ainakaan kovin helpolla sitä kautta pääse kakkosvaiheeseen. :-/ Millanen 2.vaihe Helsingissä muuten on? Ja paljon sinne otetaan porukkaa? :-)
Helsingissä kakkosvaiheeseen otetaan muistaakseni 34 kokeessa parhaiten menestynyttä eli lähtöpisteillä ei käsittääkseni siinä vaiheessa merkitystä. Viime vuonna täällä vissiin ollut tiivistelmän kirjoittamista/sen ääneen lukemista ja esitietolomakkeeseen perustuva yksilöhaastattelu.
Määkin sain Oulun yliopistolta kutsun toiseen vaiheeseen! :-) Viisi pistettä oli lopulta mennyt väärin.
Oliko sinulla muuten mennyt viisi pistettä vai viisi kysymystä väärin? :-)
Onko Turusta tullut kenellekään kutsua kakkosvaiheeseen?
Viitsisitkö kertoa missä kaupungissa asut? Koska esim. Oulussa asuville kirje tuleee nopeammin perille kuin muille.
tarkoitan siis sitä henkilöä, joka kertoi saaneensa kutsun Ouluun toiseen vaiheeseen :-)
Minä muuten asun Keski-Suomessa ja sain jo kutsun Oulun toiseen vaiheeseen, en siis ole se edellinen henkilö :-)
ja vielä! saitteko kutsun myös sähköpostitse?
Sain sekä sähköpostilla (tuli jo tiistaina) ja kirje tuli tänään. -Edellinen Keski-Suomesta
onko kukaan muuten saanut vielä hylkäävää sähköpostia Oulusta?
Oli kyllä logopedia ensimmäinen (ja ainoa) vaihtoehto
Minulle ei ole ainakaan tullut vielä kirjettä. Luulisi, että kirjeet saapuisivat viimeistään huomenna, koska niidenhän piti saapua viimeistään tämän viikon alussa...
Tietääkö joku, ilmoitetaanko Turussa jollain tavalla jotain niillekin, joita ei ole valittu kakkosvaiheeseen?
onko turkuun hakijoille tullut vielä kirjettä?
Ainakin täällä Helsingissä lähetetään 20. tai 21. päivä kirjeellä tieto! Katsoin sen nopeasti jännittyneenä ennen koetta salin ovesta ja en muistanut enää tarkistaa kokeen jälkeen, siksi en muista tarkkaa päivä.. Meni ihan hyvin, mutta tuli yllätyksenä, että olikin 80 kysymystä. En jaksaisi jännätä ja odottaa vastauksia. Haitko ensimmäistä kertaa vai oletko hakenut jo aikasemmin? Toivottavasti tulisi sullekin kutsu toiseen vaiheeseen! :-) viime vuonna, kun oli 40 kysymystä, piti saada muistaakseni 24 pistettä. Eli 16 molemmista kirjoista, koska yhdestä menetti kokonaisen pisteen.