Kumpi on hyvempää, poro vai lohivoileipäkakku
Kommentit (66)
Voi että, kunpi on hyvenpää...? Poro voi leipä kakku vai lohi. Sanoisin, että porosta väsätty kaakku on hyvenpi jopa hyvin!
Höh, kaipasin asiallisia vastauksia kun en osaa tehdä päätöstä :( Ihme saivartelua. Äidin mielestä lohivoileipäkakku on hyvempää ja isän mielestä porovoileipäkakku. Minä en osaa päättää.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:37"]
Höh, kaipasin asiallisia vastauksia kun en osaa tehdä päätöstä :( Ihme saivartelua. Äidin mielestä lohivoileipäkakku on hyvempää ja isän mielestä porovoileipäkakku. Minä en osaa päättää.
[/quote]
Ap siis taas
[/quote]
Pikku vinkki, laittakaa molempia niin kaikille tulee hyvempi mieli :)
[/quote]
Ap siis taas
[/quote]
Saitko approbaturin äidinkielestä? Vai pystyitkö lubenterin tasoisesti raapustamaan nimesi paperiin?
Miksette muuten tekisi kumpaakin? Aiotteko tehdä vain yhden voileipäkakun? Kai nyt pari ainakin, vaikka vieraita ei tulisi kauheita määriä.
Syökö naiset muka poroa ja lohta? Eikö siinä pitäisi olla soijarouhekakku tai tofukakku ja salaatinlehtiä + joku muodikas dippikastike. T. mies.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:42"]
[/quote]
Ap siis taas
[/quote]
Saitko approbaturin äidinkielestä? Vai pystyitkö lubenterin tasoisesti raapustamaan nimesi paperiin?
Miksette muuten tekisi kumpaakin? Aiotteko tehdä vain yhden voileipäkakun? Kai nyt pari ainakin, vaikka vieraita ei tulisi kauheita määriä.
[/quote]
Äidinkieli lähti C:nä. En nyt ymmärrä miten se liittyy tähän.
Tehdään 1 "liha" voileipäkakku ja toinen kasvissyöjille. Siihen tulee feta aurinkotomaatti tuorejuustotäyte. Elikkä pitäisi tehdä päätös onko tuo toinen lohikakku vai porokakku. ap
LOHI ♥
Ja voi jumanvittu se on "parempaa" eikä "hyvempää". :DD
"Hyvempää" ei nyt vain ole suomea... Mutta jokatapauksessa, jos teette lihavoileipäkakun niin toiseksi tekisin ehdottomasti lohikakun. Näin olisi sitten tarjolla lihaa ja kalaa, ja vielä se kasviskakkukin. :)
Osaatko derivoida ja integroida? Miten lähti matematiikka? Itse en juhlisi mitään, jos ylioppilaskirjoitusten arvosana on huono. T. mies.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 11:35"]
"Hyvempää" ei nyt vain ole suomea... Mutta jokatapauksessa, jos teette lihavoileipäkakun niin toiseksi tekisin ehdottomasti lohikakun. Näin olisi sitten tarjolla lihaa ja kalaa, ja vielä se kasviskakkukin. :)
[/quote]
Öö siis emme ole tekemässä 3:a kakkua vaan 2. Toinen kasvis ja toinen poro/lohi.
Olen hyvä matikassa ja kielissaä ja pitkästä matkiasta tulee luultavasti E. ap
Lohi on parempaa mutta toisilla on kala-allergia. Laita molempia.
P.S. Hyvempää ei tosiaan ole suomea. Hyvä - parempi - paras opetetaan jo ala-asteella.
Kyllä se mun mielestä on hyvempää kun puhutaan ruuasta. Siis hyvä-parempi-paras joo, mutta kun ruoka on hyvää niin silloin se on hyvää-hyvempää-hyvintä. ap
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 12:22"]Kyllä se mun mielestä on hyvempää kun puhutaan ruuasta. Siis hyvä-parempi-paras joo, mutta kun ruoka on hyvää niin silloin se on hyvää-hyvempää-hyvintä. ap
[/quote]
EIKÄ OLE!
Ihan sama kielellä, ymmärsin pointtisi ja lohi on paljon parempaa, hyvempää ja ehkä myös vähän ylsinkertaisempi tehdä. Mieheni on kaikkiin juhliin tehnyt aina lohikakun ja kaikkien mielestä on ollut pare
Tulisko se poro elävänä vai kuolleena paikalle?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 12:22"]Kyllä se mun mielestä on hyvempää kun puhutaan ruuasta. Siis hyvä-parempi-paras joo, mutta kun ruoka on hyvää niin silloin se on hyvää-hyvempää-hyvintä. ap
[/quote]
Mieli piteesi sotii faktaa vastaan. Teette siis 1 "liha" voi leipä kakku ja toinen kasvis syöjille. Siihen laitatte feta aurinko tomaatti tuore juusto täytettä. Elikkä teidän pitäisi tehdä päätös onko tuo toinen lohi kakku vai poro kakkua.
Miksi vertailla poroa ja voileipäkakkua? Vähän eri sarjaa.