Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutuskysymys 40+ naisille...

Vierailija
12.05.2015 |

onko joku saanut "jenkkakahvat" vyötäröltä pois ja jos on, niin miten? 

olen muuten suht normaalipainoinen, mutta vyötärölle ja mahaan on kertynyt sitkeä läskikerros. miten hitpssa sen saa pois vai onko toivo jo menetetty?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei ne oikein lähde jollei laihduta itseään ihan tosi kuivan laihaksi, mikä ei välttämättä enää nelikymppisellä ole muuten kaunista. Itselläni vaatisi jonkun noin 50 kg painon että lähtisivät. Nyt painan 58 kg ja on jenkkikset, mutta pidän mieluummin nämä kuin laihdutan itseni enää 50-kiloiseksi rääpäleeksi. Normi vaatteiden alta ne ei edes näy kumminkaan ja kireämpien juhlavaatteiden alle muotoileva alusasu, niin ongelma on näkymättömissä.

Vierailija
2/8 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ne kyllä lähtee, kun laihduttaa. Vaikka olisikin normaalipainon puolella, niin sitä läskiä voi silti olla. Mulle sopiva painoindeksi on noin 22, jotta tuota ongelmaa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jatkaa: olen 170 cm/64 kg eli ihan normaalipainoinen, eikä läskiä ole missään muualla... jos laidutan, lähtee ekana se vähäkin rinnoista, ja mahamakkarat jää. tylsää:(

Vierailija
4/8 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:30"]

ap jatkaa: olen 170 cm/64 kg eli ihan normaalipainoinen, eikä läskiä ole missään muualla... jos laidutan, lähtee ekana se vähäkin rinnoista, ja mahamakkarat jää. tylsää:(

[/quote]

Mulla vähän samaa ongelmaa, olen 165 cm / 58 kg ja tosiaan jenkkakahvat löytyy, lisäksi läskiä naamasta ja kaulalta. Mutta jos alan lalihduttaa, se lähtee muutenkin ohuista käsistä ja jaloista vaan. Vasta normaalipainon alarajoilla alkaa lähteä lantiolta ja vatsalta, mutta silloin näytän jo kuivikkaalta kääkältä. Kokeilin toissavuonna laihduttaa nuoruudenpainooni 48 kg ja kyllä lähti jenkkakahvat, mutta näytin kyllä yleisesti sairaalta ja kamalalta.

t. 2

Vierailija
5/8 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken ylimääräisen turvotuksen ja pursuilun olen saanut pois satunnaisella 5:2 tai 6:1 kuurilla ja tiukalla jumpalla. Käyn vähintään kerran viikossa Method Putkisto Pilateksessa. Ei liian rankkaa mutta jumalattoman tehokasta. Tosin tuloksia tuli vasta n 9kk aloituksen jälkeen. Nahkahan ei enää kovin nopeasti kiinteydy mutta bikinikunnossa ollaan.

bmi 23 (aina normaalipainoinen)

Vierailija
6/8 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vhh-ruokavaliolla lähtee.

Vierailija
7/8 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntahan auttaa siihen, että rasva ainakin asettuu nätimmin kroppaan, vaikkei varsinaisesti laihduttaisikaan. Hölkkää, jumppaa, hiihtoa, sauvakävelyä, uintia. Pitkäkestoista liikuntaa matalalla sykkeellä useita kertoja viikossa, ja sitten vielä tietysti ruokailutottumukset syyniin (sokeri ja valkoinen vehnäjauho pois, samoin alkoholi).

Mä olen 158 cm / 57 kg eikä ole mitään kahvoja tai mahaa missään, vyötärö on kapea ja maha litteä. Läski asettuu tasaisesti ympäri kroppaa :-)

Niin ja olen 43-vuotias. Aina en ole ollut tässä kunnossa, mutta jo 3 kuukaudessa tuli näkyviä tuloksia, kun aloitin säännöllisen liikunnan muutama vuosi sitten.

Vierailija
8/8 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:44"]

Liikuntahan auttaa siihen, että rasva ainakin asettuu nätimmin kroppaan, vaikkei varsinaisesti laihduttaisikaan. Hölkkää, jumppaa, hiihtoa, sauvakävelyä, uintia. Pitkäkestoista liikuntaa matalalla sykkeellä useita kertoja viikossa, ja sitten vielä tietysti ruokailutottumukset syyniin (sokeri ja valkoinen vehnäjauho pois, samoin alkoholi).

Mä olen 158 cm / 57 kg eikä ole mitään kahvoja tai mahaa missään, vyötärö on kapea ja maha litteä. Läski asettuu tasaisesti ympäri kroppaa :-)

Niin ja olen 43-vuotias. Aina en ole ollut tässä kunnossa, mutta jo 3 kuukaudessa tuli näkyviä tuloksia, kun aloitin säännöllisen liikunnan muutama vuosi sitten.

[/quote]

Valitettavasti tämä ei oikein pidä paikkaansa. On totta, että isojen luustolihasten alueella lihakset voi saada isommankin määrän läskiä asettumaan nätisti. Esim. käsivarret tai jalat joissa on lihaksia ja jonkin verran rasvaa, voivat näyttää oikein hyviltä, parhaimmillaan rasvat pysyy niin kiinteän näköisinä että näyttää vaan todellisuuttakin lihaksikkaammalta. 

Mutta jenkkakahva-alueella ei oile mitään isoja lihaksia mitkä tukisivat. Vatsalihaksetkin on litteät, niin etteivät auta erityisemmin pitämään päällään olevaa rasvakerrosta muodossa. Päinvastoin, yleinen ongelma on että ihmiset treenaa kovin saadakseen six-packin ja ihmettelevät miksei sitä näy. Syy on se, että pitäisi laihduttaa pois rasva sen six-packin päältä, että se alkaisi erottua. 

Pääosin se on hormonitoiminnasta johtuvaa ja perinnöllistä, onko kropassa tuollaisia taipumuksia kerätä rasvaa yksittäisiin kohtiin kuten jenkkakahvoihin tai vaikka reisiin satulalaukuiksi. Näihin ei valitettavasti auta yleensä liikunta muuta kuin siinä määrin, kun se kuluttaa kaloreita ja auttaa laihtumaan.