Mikä ihme minulla on alapäässä? :(
Olen käynyt sukupuolitautitesteissä ja papa-kokeessa eikä tauteja löytynyt. Minulle on myös tehty ainakin kaksi kertaa sisätutkimus, enkä ole raskaana. Mahdolliseen emätintulehdukseen olen saanut parin kuukauden aikana jo kaksi kertaa puikkohoidon ja Diflucania olen syönyt monen monta kertaa siltä varalta että olisi hiivaa. Olen lopettanut muutama kuukausi sitten e-pillerit siltä varalta että ne ovat kuivattaneet limakalvoni, käytän kondomia silloin harvoin kun yhdynnässä olen. Huomenna aion jälleen kerran soittaa lääkäriin vaikka tiedän, että sieltä ehdotetaan taas vaan jotain puikkoa ja bepanthenia.
Oireina minulla on siis kausittaista vihlovaa tunnetta, tiheentynyttä virtsaamisen tarvetta ja kutinaa emättimen suulla. Koko tavara tuntuu tosi aralta, kutisevalta, kuivalta ja siltä että alapää olisi "tulessa". Kohdunnapukka on tosi alhaalla ja vihlonta tuntuu jossain kohdun tuntumilla, välillä myös säteilee(?) alavatsaan ja muualle. Ei kuitenkaan kokkareista valkovuotoa tai pahaa hajua, kuten yleensä esim. hiivassa on. Ja tämä vaan aina uusiutuu ja uusiutuu vaan. Välillä tulee parin viikon tauko ja kaikki on normaalisti, kunnes kutina ja tukala olo alkaa.
Äsken rasvatessani tunsin myös outoja näppylöiden/"lerpakkeiden" tapaisia ihomöllyköitä aivan emättimen suulla, jotka ovat todella kipeitä. Epäilen itse kondyloomaa mutta lääkärin mielestä näppylät eivät näytä syyliltä eikä siksi ole kirjoittanut niihin mitään lääkkeitä. En kuitenkaan enää kestä tätä oloa ja kipua, haluaisin vain tietää mikä minua vaivaa. :( Voiko olla virtatietulehdus? Tai outo emätintulehdus joka aina vain uusiutuu ja uusiutuu? Minulla ei ole aktiivista seksielämää eli en usko että oireet olisivat saaneet alkuunsa esim. hankauksesta tai siitä että kumppani tartuttaisi minulle aina uudestaan jotain, seksilelutkin heitin roskiin siltä varalta että niissä on voinut muhia jotain bakteereja. Turhattaa ja ärsyttää tämä ainainen lääkärissä juokseminen ja turhaan lääkkeiden vetäminen.
Onko täällä kellään mitään vinkkejä tai hajua mikä tämä VOISI olla? Voiko kondyloomassa ylipäätään olla oireina kipua ja jatkuvaa pissahätää yms? Olen ikuisesti kiitollinen jos joku keksii helpotuksen olooni.
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 01:52"]
En ole lääkäri
[/quote]
Siksi kysynkin täältä mahdollisilta kohtalotovereilta, kun lääkäreistäkään ei tunnu olevan mitään apua :( Joskus kuitenkin netistä saa hyviä vinkkejä kun jollain on sattunut olemana samanlaisia oireita, eikä tarvitse turhaan syödä kalliita antibiootteja sun muita.
Minulla tuon kaltaisia oireita ollut viime kesästå, ku aloitin uuden suhteen ja jätettiin miehen kanssa kondoomit pois. Syön pillereitä. Nyt helmikuussa todettiin "todennäköinen" kondylooma. Juurikin "epämääräisestä lerpakkeesta". Ei mennyt kauaa kun sitten tuli muutamat "kunnon" syylät, joista sitten tunnistettiin. Ja joihin syylävoide tehosi.
Mutta edelleen tauti tietenkin piilevänä kropassa. "Hiivamaisiin" oireisiin olen huomannut auttavan päivittäisen maitohappobakteerien syömisen, sekä keinokuituisten alushousujen käytön lopettamisen. Pitsiset yms. Saavat alapään voimaan paremmin.
En tieteenkään voi tietää sinun vaivastasi, mutta jaoin tämän, jos tästä olisi edes vähän lohtua tai hyötyä. Anteeksi sekava puhelimella kirjoitettu teksti!
Jos sulla on vulvodynia? Herpes voi olla myös yksi.
Jatkan vielä, että voit tietenkin vaivan pitkittymisen takia pyytää lääkäriltäsi lähete, että alapään "lerpakkeista" otetaan koepalat. Niistä viimeistään selviää, jos kondylooma kyseessä. Minullakin on ollut tämän koko ajan papat puhtaat.
5
No jos se värkki on nii perinpohjaisesti tutkittu nii kannattaisko sitä syytä ettii vaikka ruokavaliosta tai ympäriltä, ehkä olet allerginen jollekin ym? Joillakin limakalvot ärtyvät herkästi
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 01:56"]
Minulla tuon kaltaisia oireita ollut viime kesästå, ku aloitin uuden suhteen ja jätettiin miehen kanssa kondoomit pois. Syön pillereitä. Nyt helmikuussa todettiin "todennäköinen" kondylooma. Juurikin "epämääräisestä lerpakkeesta". Ei mennyt kauaa kun sitten tuli muutamat "kunnon" syylät, joista sitten tunnistettiin. Ja joihin syylävoide tehosi. Mutta edelleen tauti tietenkin piilevänä kropassa. "Hiivamaisiin" oireisiin olen huomannut auttavan päivittäisen maitohappobakteerien syömisen, sekä keinokuituisten alushousujen käytön lopettamisen. Pitsiset yms. Saavat alapään voimaan paremmin. En tieteenkään voi tietää sinun vaivastasi, mutta jaoin tämän, jos tästä olisi edes vähän lohtua tai hyötyä. Anteeksi sekava puhelimella kirjoitettu teksti!
[/quote]
Kannattiko jakaa? Kondyn siitä sitten saa :D Se voi uusiutua koska vaan elämäsi aikana ja äityä jopa syöväksi.
Olen lähes varma että vulvodynia. Jos sulla on ollut elämäsi aikana paljon hiivatulehduksia niin riski on suuri.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 02:00"]
No jos se värkki on nii perinpohjaisesti tutkittu nii kannattaisko sitä syytä ettii vaikka ruokavaliosta tai ympäriltä, ehkä olet allerginen jollekin ym? Joillakin limakalvot ärtyvät herkästi
[/quote]
Tätäkin olen miettinyt, syön kyllä varmasti liikaa sokeria. Mutta toisaalta sokeri tai allergiatkaan tuskin aiheuttaisivat noita lerpakkeita yms, hankalaa lähteä kokeilemaan minkä nyt sitten jättäisi pois. Kiitos kaikille vastauksista!!
Minulla tuon kaltaisia oireita ollut viime kesästå, ku aloitin uuden suhteen ja jätettiin miehen kanssa kondoomit pois. Syön pillereitä. Nyt helmikuussa todettiin "todennäköinen" kondylooma. Juurikin "epämääräisestä lerpakkeesta". Ei mennyt kauaa kun sitten tuli muutamat "kunnon" syylät, joista sitten tunnistettiin. Ja joihin syylävoide tehosi. Mutta edelleen tauti tietenkin piilevänä kropassa. "Hiivamaisiin" oireisiin olen huomannut auttavan päivittäisen maitohappobakteerien syömisen, sekä keinokuituisten alushousujen käytön lopettamisen. Pitsiset yms. Saavat alapään voimaan paremmin. En tieteenkään voi tietää sinun vaivastasi, mutta jaoin tämän, jos tästä olisi edes vähän lohtua tai hyötyä. Anteeksi sekava puhelimella kirjoitettu teksti!
[/quote]
Kipua ja jatkuvaa pissahätää kondyloomista?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 02:03"]
[/quote]
Kannattiko jakaa? Kondyn siitä sitten saa :D Se voi uusiutua koska vaan elämäsi aikana ja äityä jopa syöväksi.
[/quote]
Kondylooman saadakseen ei tarvitse edes "jakaa" itseään, voit sen saada vaikka olisit elämäsi aikana vain ja ainoastaan sen yhden aviomiehen kanssa ja se voi tarttua irtosuhteissakin kondomista huolimatta... En ymmärrä näitä turhia syyllistämiskommentteja, mikä tämänkin pointti oli? Toivotko että kirjoittajalle tulee nyt huono omatunto siitä että on lopulta "sortunut" ja "antanut" miehellensä ja on näin ollen saastainen ihmisarvoton luuska? Sinäkin voit kyseistä virusta kantaa elimistössäsi mutta se vain ei ole sinulla hyvän tuurin ansiosta oireillut kondyloomaksi asti. Hohhoijjaa...
Voisiko olla, että nuo kaikki riesat ei liity toisiinsa? Lääkäri varmasti niistä ns. lerpakkeista huolestuisi, jos olisi syytä. Taidat olla niin huolissas asiasta, että liität nyt kaikki samaks ongelmaks - mikä on kyl tosi ymmärrettävää. Älä nyt ainakaan noista ulkoisista "merkeistä" siis oo huolissas, vaan luota lääkäriin.
Sitten tuo kutina, vihlonta ja polttelu taas. Oon 24-vuotias ja kuvailit just mua piinanneet oireet. Lääkäri ei löytäny musta mitään vikaa, niin epäili, et oireet vois johtua siitä, kun juon paljon vettä ja kahvia eli ramppaan kusella koko ajan, niin rakko supistelee jatkuvasti ja on ärtyny. Olin ehkä viikon ilman kahvia ja join vettä tasasemmin enkä mitään litraa kerralla. Jaaaaa kappas, oireet katos. :D Helpotti kyl tosi paljon fyysisesti, mut ennen kaikkee henkisesti. Oon joskus lukenu täältä, et jollaki muullaki ollu samaa ongelmaa?
Mä muuten nykyään rasvaan limakalvoja kookosöljyllä heti jos kutisee, niin se menee nopsaa ohi.
Tsemii AP ja pahottelut kappalejakojen puutteesta jo etukäteen. :D
En ole lääkäri