Ex pyysi apua asioidensa järjestelyyn - lupasin auttaa. Epäilyttää silti, kannattaako minun mennä..
Meillä on ihan ok välit mutta en oikein välittäisi nähdä vaikka ei minua haittaa kuulumisia vaihdella.
Soitteli ja pyysi apua käytännön hommissa kotonaan, jotka osaan hoitaa tehokkaasti ja järjestelmällisemmin kuin tuo ex. Huonoon taloustilanteeseen, ei olisi haitaksi palkkiokaan, minkä lupasi.
Kuitenkin tämä työ on tehtävä hänen kotonaan ja se ei yhdessä hetkessä, edes päivässä mitenkään onnistu. Vaatii useamman päivän työn. Lupauduin koska tiedän. että minusta on apua ja itsellä on vapaata aika paljon.
Mielessäni on kuitenkin kauhukuvia, jos alkaakin vonkaamaan tai muuten lähentelmään, kertomaan tunteistaan tms. En halua mitään sellaista. Vain työtä ja ihan kaverillista suhdetta, jutellaan arkisista asioista.
Hänellä ei tietääkseni ole uutta mutta toivottavasti on. Voisi viettää siellä aikaansa sillä välin kun itse olen työn touhussa. Yritän ratkoa mielessäni mahdollisia epämiellyttäviä tilanteita.
Ehkä pelisäännöt, ettei minkäänlaista - ei edes vihjausta mistään seksuaalisesta tai tunteista, voisi olla paikallaan. Tai sitten jos sellaista vihjailee, niin pyydän lopettamaan tai jätän homman sikseen ja lähden kotiini.
Tai perun koko jutun ennen kun edes aloitan.
Kommentit (23)
Onko noi jotain siivoamista vai remppahommia?
En lähtis exän likaista kämppää luuttuamaan, jos siitä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan ex vaimoa pyytäisi mihinkään yhteiseen projektiin. En halua nähdä koko ihmistä. Tietysti siihen voi vaikuttaa eron syytkin, millaiset välit ovat. Mulla ex vaimo petti salasuhteellaan ja hajotti perheemme. Oksettava akka.
No joo, ei tuossa tilanteessa tietenkään. En minäkään auttaisi. Olen pahoillani tuosta, tuo on valitettavan yleistä ja jättää haavat petettyyn. Toivoittavasti kuitenkin voit mahdollisimman hyvin.
Tässä pohdin, että kyllä tuo ex on minua loukannut, sellaisilla tavoilla, että en kyllä mielelläni liian lähelle halua. Turvallinen etäisyys ja topakka asenne on kohdillaan jos menen auttamaan. Kuitenkin nyt mieleeni tulvii taas paljon suhteen loppuaikoja ja voi olla, että ystävällisesti perun.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko noi jotain siivoamista vai remppahommia?
En lähtis exän likaista kämppää luuttuamaan, jos siitä on kyse.
Joo, sen tyylistä hommaa tarjosi hyvällä palkkiolla,
Nyt kun ajattelen taas tarkemmin, niin kyllähän se ehkä hieman nöyryyttävää olisi, että pistän hänen asioitaan järjestykseen, hänen kodissaan. Jos vielä alkaisi vonkaamaan niin, ei ei. Olisi nöyryyttävämpää.
En taida nyt luottaa tähän ollenkaan ja asioiden vilpittömyyteen. Jokin vastuuntunto ja auttamisen halu sieltä nousi pintaan kun kysyi ystävällisesti mutta mielessä kaihertaa, intuito kai varoittelee.
Taitaa olla parempi nyt kuunnella itseään.
-ap
Ja mitäs sinun nyxä siihen suhtautui?
Ei todellakaan kannata mennä. Harmi, ettet kieltäytynyt heti kättelyssä.
Exää on ihan ok auttaa siinä missä muitakin ihmisiä. Mutta jos se ei itsestä tunnu hyvältä ajatukselta niin silloin se ei ole ok
olkoonkin kyseessä exä, ystävä, kummin kaiman naapuri etc.
Itsestään saa ja pitää pitää hyvää huolta. Exä kyllä pärjää ja jos ei pärjääkään niin se ei ole sinun syytäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitäs sinun nyxä siihen suhtautui?
En kaipaa miehiä elämääni ollenkaan, joten pysyn autuaasti sinkkuna.
Olihan tuo kiva ajatus sinällään aluksi, että ok, käyn auttamassa ja saan helppoa rahaa. Siinä kun keskustelimme niin ei häirinnyt, oli ihan ok ajatus kun tiedän, miten hankalaa hänellä itsellä on hoitaa tällaisia asioita sairaana.
Nyt lähinnä mietin, että tässä on jotain vikaa. Ehkä mieleeni jäi kytemään se lause, että " Tämä sitten kestää useamman päivän, että hommat on valmiina." Ehkä jos se olisi parin tunnin juttu ja kun on hän on itse töissä, niin ei olisi ongelmaa mutta se, että vietän siellä pari kolmekin päivää ajastani hiki hatussa, on vähintääkin kyseenalaista. Tietysti välissä menisin kotiini iltaisin mutta siitä huolimatta.
-ap
Älä mene kun epäilyttää. Pyytäköön vaikka äidiltään ja isältään apua, ei ole sinun murheesi vaikka tietäisitkin miten miestä pitäisi auttaa. Käytä aikasi mieluummin sellaisessa seurassa, joka ei lähtökohtaisesti epäilytä sinua.
Vierailija kirjoitti:
Älä mene kun epäilyttää. Pyytäköön vaikka äidiltään ja isältään apua, ei ole sinun murheesi vaikka tietäisitkin miten miestä pitäisi auttaa. Käytä aikasi mieluummin sellaisessa seurassa, joka ei lähtökohtaisesti epäilytä sinua.
Olet aivan oikeassa.
Vanhempiaan hän ei pyydä apuun, enkä kyllä keksi kenet pyytäisi. Voi toki olla, että hänellä on joitakin naisia, jolta voisi pyytää apua mutta ei kehtaa ylpeytensä puolesta kun itse olen jo nähnyt kuinka huonosti talostaan pitää huolta. Minähän sitä sitten yhdessä oltuamme yritin laittaa järjestykseen mutta lopetin senkin kun vastapuoli ei ollut mukana eikä edes viitsinyt hommata pyytämiäni kuljetusvälineitä, jotta saisin raivattua suurimman krääsän pois.
Nyt minut palkkaisi siihen ja pistäisin hommat rullaamaan. Pohdin kuitenkin tarkkaan vielä ja jos nyt menen, en tiedä, niin sovin pelisäännöistä tarkkaan ja jos ei kelpaa, niin jätän tekemättä.
-ap
Älä mene. Yrittää säälillä manipuloitua sinut takaisin. Apua voi ostaa , varsinkin siivous sellaista. Anna hänelle siivousammattilaisten numeroita ja katso miten suhtautuu.
Unohda koko juttu. Testaa vaan, kuinka paljon vielä hyppäät, kun hän sanoo. Ehkä maksaa, ehkä ei, varmastikin tekisit enemmän kuin sen palkan eteen tarvitsisi. Ja seuraava keikka olisikin jo ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ainakaan ex vaimoa pyytäisi mihinkään yhteiseen projektiin. En halua nähdä koko ihmistä. Tietysti siihen voi vaikuttaa eron syytkin, millaiset välit ovat. Mulla ex vaimo petti salasuhteellaan ja hajotti perheemme. Oksettava akka.
Sama täällä, en koskisi edes pitkällä tikullakaan ja exän puhnro on estolistalla ja pysyy.
Vierailija kirjoitti:
En menisi EX luo autaaman.Oli kyse mies tai nainen. Ero on tulut sillä selvä.Naurettava puhua hyvät välit. Nitä ei ole koskan kuin mielikuvitus jutut. Muodoliset vvälit on rehelinen sana. Anna olla jatka elämäsi!
Mielestäni intuitiota kannattaa useimmiten kuunnella. Jos sinulla on rahalle kovaa tarvetta, niin neuvottelet sinulle parhaiten sopivat pesisäännöt, esim. hänen oltava muualla tuon ajan ja ilmoitat kun lähdet/saa tulla.
Koska exällä on rahaa, hänen kannattaa satsata ammattiorganisoijan apuun, koska elämänhallinta on noin heikko. Sinun avusta ei todellisuudesssa olisi hänelle edes pitkäaikaista, ainoastaan väliaikaista hyötyä.
Etkä ymmärrä ap? Yrittää pitää sinua vieläkin v:mäisen eron jälkeen PIIKANA, koska sitähän se on ,kun haluaa saada halvemalla sinut siivousrätiksi ,kun maailma on täynnä siivousfirmoja. Siis, miksi olisit kynnysmatto?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni intuitiota kannattaa useimmiten kuunnella. Jos sinulla on rahalle kovaa tarvetta, niin neuvottelet sinulle parhaiten sopivat pesisäännöt, esim. hänen oltava muualla tuon ajan ja ilmoitat kun lähdet/saa tulla.
Tämä olisikin ihanteellisin tilanne. Tekisin työn ja saisin rahan, josta olisi todella apua tuleville viikoille.
Samalla ex hyötyisi ja saisi asiansa eteenpäin. Täytyy tosiaan keskustella ja pyytää, jos toteutusi niin, ettemme ole saman katon alla samaan aikaan kovinkaan paljoa, vain välttämättömän ajan. Luulisi, että jos nyt apua todella tarvitsee niin pystyy kunnioittamaan ja pysymään sopimuksessa.
Kun soitti ja pyysi apua. niin en osannut kyseenalaistaa kun siinä kertoi millaisesta asiasta kyse. Sen verran sanoin, että "Ok, voin tulla mutta tulen tosiaan sitten vain tekemään asian x." ja puhelu oli lähinnä siinä. Ilmoittelee lähempänä kun tilanne on ajankohtainen ja sitten rupean touhuamaan - mikäli tämä onnistuu. Varovainen olen enkä anna merkkiäkään siitä, että tarjoaisin mtään yhtään enempää itsestäni.
-ap
Onpas täältä poistunut paljon kommentteja.
Onneksi ten tämän keskustelun, on helpompi jäsennellä ajatuksiaan. Eilen ex laittoi viestiä ja olisi ollut halukas kanssani kaikenlaiseen mitä kaverit nyt voivatkn tehdä. Ei onneksi mitään vonkaamista mutta ilmeisesti haluaisi viettää aikaa kanssani muutenkin kun vain tällaisen työn merkeissä. On ehkä yksinäinen vaikka hänellä laaja ystäväpiiri onkin.
Olin tiukka ja pyysin, että pysyttäisiin vain oleellisissa asioissa. Täytyy nyt katsoa mitä teen.
-ap
Et todellakaan mene auttamaan, ei ole järkevää eikä edes turvallista.