Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sokerirasituksesta

20.09.2006 |

Edellissä raskaudessa minulla oli raskausdiabetes, mistä syystä joudun taas sokerirasitukseen, mutta nyt jo näin alkuvaiheessa raskautta.

Minulla on kotona itselläni sokerimittari ja olen seuraillut arvoja ennen ja jälkeen ruokailun ja ovat olleet ihan hyviä. Mutta nyt rupesin miettimään, että kuinkahan suurta määrää sokeria se litku vastaa mikä siellä kokeessa juodaan. Onko verrattavissa esim ateriaan ??

Vai onko ihan älytön määrä sokeria ? Siis jos joku tietää niin kertokaa minulle.

Mathilda77 rv 11

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eiköhän se jotakuinkin samanlainen Suomessakin ole... Se oli aika vaikea urakka, kun veteen piti liuottaa pari desia tomusokerin kaltaista jauhetta ja juoda se! Tuli hiukan äklö olo... yökh!

Vierailija
2/3 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Epätietoisena kyselen, että miten tällainen raskausdiabetes todetaan tai miten sitä osataan epäillä? Minkälaisia oireita siinä on ja voiko sitä ilmetä jo ihan raskauden alku vaiheissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessani oli sokerit hieman koholla, ja kun suvussa on ollut diabetesta ja suuria lapsia niin tehtiiin rasitus. Keskimmäinen arvo oli vähän koholla, joten sitä seurattiin päivän prenalla, mutta ei mitään erityistä ollut. Toisen ja kolmannen aikana rasitus tehtiin vkoilla 26-28, toisella keskimmäinen 10,1 (pitäis olla alle 10,0) ja kolmannella paasto oli rajalla, ei kuitenkaan muita toimenpiteitä, kun ei päivittäisissä arvoissa ollut mitään heittoa. Diagnoosi seuraa kumminkin mukana, ja onhan se hyvä hoitohenkilökunnan tietää, että tämä äiti tekee 5 kiloisia vauveleita... =)