Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa itsekkäämpää ihmistä kuin amatööripianisti kerrostalossa?

Vierailija
15.01.2022 |

Taas saadaan koko talo nauttia tästä pimputtelusta. Miten voi joku olla noin itsekäs, että pakottaa koko talon kuuntelemaan säälittävällä tasolla olevaa soittoaan? Itseäni hävettäisi.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pestäähän sitä pyykkiäkin pitkin päivää ja iltaa ja jotkut jopa yöllä.

Ja heikosti äänieristetyissä sen koneen jumputuksen kuulee tosi helposti, samoin linkouksen pyöriminen.

Ja paiskotaan ovia rappukäytävissä, kadulta kuuluu ääniä ja baareista ja ravintoiloista tulijoiden

mökellys pe-ja launtai-iltaisin, riippuen missä osaa kaupunkia asuu.

Ja autojen ja taksien surraus ja jarrujen kirkskunta samoin, bussit kulkee ympäri vuorokauden jne.jne.

Se on semmosta kun asuu kaupungissa ja kerrostalossa.

Vierailija
42/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yläkerran naapuri huutaa kurkkusuorana perheelleen ja kiroilee. Mieluummin kuuntelisin soittoa kuin tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole hiljaisuuden aika, niin kai sitä saa omassa kodissaan tehdä mitä haluaa. Eikä missään voi automaattisesti mestari olla.

Vierailija
44/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kerrostalossa, jonka rappukäytävässä soi usein klassinen musiikki pianolla soitettuna. Se oli ihanaa. Mun asuntoon soitto ei kuulunut, lähemmistä naapureista en tiedä.

Vierailija
45/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloon ei kuulu harrastustoiminta, eikä mikään pianon pimputus. Jos haluaa soittaa pianoa, muuttakoon omakotitaloon. Naapureita ei saa häiritä, tämä on ihan yksinkertainen asia, minkä kaikki joilla normaalit aivot ymmärtävät. Kerrostalo on sellainen asumismuoto joka ei sovi itsekkäille minä minä ihmisille, vaan sellaisille jotka ottavat muut huomioon. Ei turhia kolinoita eikä metelöintiä, näin oli ennen. Onko ihmiset nykyään juntimpia kuin ennen, siltä alkaa tuntua.

Jumalauta jos kotona ei saa elää. Vankilassakin on vapaanpaa kuin mielesi sopukoissa, mutta eri asia on sitten jos jotkin asiat menee liiallisuuksiin niin sitten taloyhtiön kokouksissa nuo asiat pitää ottaa puheeksi.

Tuli minunkin postilaatikosta kysely, että hyväksytkö tupakoinnin parvekkeella ja vastasin en ja vähemmistöön kun kuuluin niin toisten annetaan ihan vapaasti tupakoida parvekkeellansa. Mä saan nyt kärsiä tupakan hajuista, jos pidän parvekkeen ovea auki. Valitukset ei auta.

Vierailija
46/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvempi on mikään mestari aloittaessaan, joten taitotasoissa ei ole mitään mitä hävetä. Itse ostaisin kyllä kerrostaloon sähköpianon, mutta kyllä sitäkin saa päiväsaikaan soittaa ilman kuulokkeita. 

Jos ei kestä normaalin elämisen ääniä, niin kannattaa muuttaa maalle.

Pianon pimputtelu ei ole millään mittapuulla normaalin elämisen ääni. Normaaleja elämisen ääniä ovat mm. kodinkoneiden aiheuttamat äänet, puhuminen, satunnainen riitely kovemmalla äänellä, satunnaiset juhlat, joista kerrotaan talon ilmoitustaululla etukäteen ja jotka loppuvat viimeistään puolilta öin, suihkussa käyminen ja vessan vetäminen. Myös lemmikin satunnaiset haukahtelut tms. ja lasten satunnaiset kiljahtelut on normaalin elämisen ääniä.

Sotkua tai ääntä oman kodin ulkopuolelle aiheuttavat harrastukset ovat sinällään useimmiten normaaleja, mutta niitä varten on omat, erilliset tilat. Miten tätä on niin vaikeaa ymmärtää?! Kun lukee näitä keskusteluketjuja kerrostaloissa tapahtuvasta meluamisesta, joihin aina tulee kaltaisiasi pönttöjä kehottamaan muuttamaan maalle, tulee pakostikin mieleen, että suomalaiset ei keskimäärin taida olla kovin älykästä kansaa.

Tämä asia on ihan raastuvassa selvitetty. Pianon soitto harrastuksena on normaali elämisen ääni. Ammattina se (tai muunkaan soittimen ääni) ei ole. Ammattimaisen soiton raja lienee 2-3 tuntia päivässä.

Vierailija
47/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öisin soittava amatööripianisti kerrostalossa

Tuommoista voisi sanoa jo amatööri kerrostalo asukkaaksi.

Vierailija
48/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin päiväpianisti, kuin yönarkki, bilettäjä tai alkoholisti.

Vierailija
49/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvempi on mikään mestari aloittaessaan, joten taitotasoissa ei ole mitään mitä hävetä. Itse ostaisin kyllä kerrostaloon sähköpianon, mutta kyllä sitäkin saa päiväsaikaan soittaa ilman kuulokkeita. 

Jos ei kestä normaalin elämisen ääniä, niin kannattaa muuttaa maalle.

Pianon pimputtelu ei ole millään mittapuulla normaalin elämisen ääni. Normaaleja elämisen ääniä ovat mm. kodinkoneiden aiheuttamat äänet, puhuminen, satunnainen riitely kovemmalla äänellä, satunnaiset juhlat, joista kerrotaan talon ilmoitustaululla etukäteen ja jotka loppuvat viimeistään puolilta öin, suihkussa käyminen ja vessan vetäminen. Myös lemmikin satunnaiset haukahtelut tms. ja lasten satunnaiset kiljahtelut on normaalin elämisen ääniä.

Sotkua tai ääntä oman kodin ulkopuolelle aiheuttavat harrastukset ovat sinällään useimmiten normaaleja, mutta niitä varten on omat, erilliset tilat. Miten tätä on niin vaikeaa ymmärtää?! Kun lukee näitä keskusteluketjuja kerrostaloissa tapahtuvasta meluamisesta, joihin aina tulee kaltaisiasi pönttöjä kehottamaan muuttamaan maalle, tulee pakostikin mieleen, että suomalaiset ei keskimäärin taida olla kovin älykästä kansaa.

Mä luin joskus keskutelua kanojen hankkimisesta. Siinä jossain haja-asutusalueella tai vastaavalla joku perhe oli hankkinut kanoja. Heidän naapurit eivät olleet pitäneet kukon kieunnasta aamutuimaan, mutta nämä kanojen omistajat olivat sanoneet, että sopii muuttaa kaupunkiin, jos ei maaseudun ääniä kestä kuunnella. Eli ilmeisesti pitäisi muuttaa jonnekin metsään, jossa ei ole mitään ihmisiä tai rakennelmaa 10 kilometrin sisällä.

Olen kyllä samaa mieltä kanssasi tuosta äänekkäistä harrastuksista, mutta ei se maalle muuttaminen välttämättä mitään auta.

Vierailija
50/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta aikoinaan musiikin ammattiin opiskelijana huvitti vuokra-asunto ilmoitus, jossa nimenomaan etsittiin musiikinopiskelijaa :D Liekö vuokranantajalla ollut jotain hampaankolossa sijoitusasuntonsa naapureita kohtaan :D

Tosin suurin osa alan opiskelijoista harjoittelee koulun tiloissa, eikä kotona.

Vierailija
51/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuo tilanne ehkä edessä, kun olen pitänyt viulunsoitossa 30 vuoden tauon.  Nyt hain viuluni lapsuudenkodistani ja olen ajatellut ryhtyä verryttämään lyhentyneitä jänteitäni.  Soitin musiikinopiskelija-aikoinani eräässä maakuntakaupungin kaupunginorkesterissa ja olen suorittanut ykköstutkinnon.  Opiskelin ikävuodet 6-18.  Epäilemättä soittoni kuuluisi naapureihin mutta kuuntelen juuri heidän jokaviikonloppuistaan älämölyään juuri tällä hetkellä lauantai-iltana kello 22.07 ja tiedän tuon jatkuvan noin aamukahteen.  Minä olen ollut superhiljainen, kuuntelen rokkini kuulokkeilla.

Aloittajalle: miltäs kuulostaisi aloitteleva trumpetisti tai pasunisti naapurissa?

Vierailija
52/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin naapurissa asui selloa soittava poika. Hän opiskeli sellonsoittoa ja teki tuntien harjoituksia päivässä. Siis ei mitään kappaleita yleensä soittanu, vaan jotain sävelasteikkoja.

Kuului kadulle asti. Karsea mikä. Soittaa vissiin nyt kaupunginorkesterissa.

Vierailija
53/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöbasisti tai -rumpali on vielä pahempi.

Vierailija
54/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, nimittäin grynderit, jotka rakensivat niitä hataria elementtihirvityksiä, joissa kuuluu kaikki äänet läpi ja nauroivat matkalla pankkiin.

Vierailija
55/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausien ajan olen kuunnellut puolisoni kanssa kerrostalomme eräästä toisesta asunnosta kantautuvaa ja meluisaa amatöörimäistä remontin aiheuttamaa naputusta ja kolinaa. Kaiken huipuksi ilmeisesti lattian tai katon uusimisesta lähtevä naputteluääni on alkanut pyhäaamunakin varhain edesmenneen juhlapyhäkauden aikanakin. Vasaran pauke ja remppakolistelu vaan jatkuu edelleen, ja etenkin viikonloppuisin.

Vastapainoksi pianon soitto ei voi silloin olla mitenkään häiritsevää, ja etenkin kun en soita koskaan yhtä ja samaa kappaletta tuntitolkulla. En väitä olevani konserttipianisti, mutta youtubesta löytyy kyllä monta minun taitojani huonompi tasoista pianon pimputtajaa.

Vierailija
56/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amatööri kalunheiluttelija. Jonka puolisolla suuria remonttivisioita. Porataan, piikataan, naulataan, sahataan ja sitten paikkaillaan, korjataan, oikaistaan ja aloitetaan alusta. Visionääri itse ei tietenkään ole paikalla kuuntelemassa.

Asiaton, vastenmielinen

Vierailija
57/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitsijat.

Vierailija
58/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän harrastelijakitaristinaapuri vetää sähkökitaralla. Täysiä.

Vierailija
59/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen itseoppinut amatööripianisti ja asunut kerrostalossa pianoni kanssa vuosikymmeniä. Omassa osakehuoneistossani on lupa soittaa päiväaikaan ja iltaisinkin ennen iltakymmentä vaikka läpi kaikki Toivelaulukirjan nuotitetut kappaleet, jos haluan, ja kukaan ei ole tullut koskaan valittamaan vuosikymmenien aikana, ja en kylläkään jokaikinen päivä edes soitakkaan. Joskus saattaa olla soittotaukoa pitempäänkin.

Itseäni häiritsee naapuristosta kantautuva tupakan savustus, ja se on injottava kitkerä katku, jonka hajuun ei ole mukavaa herätä aamuisin, kun naapuri vetää myrkkykääröään etenkin pakkaskelillä makkarin ikkunansa äärellä, kun ei tarkene parvekkeelle mennä.

Vierailija
60/60 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sellainen. Nyt olen kyllä pitänyt taukoa kun en ole halunnut liikaa naapureita ärsyttää. Olen aina ajoittanut soitot arkipäiviin, klo 12-14 välille noin 1-2ket/vko etten ihan non stop soittele.

Mikset soita esim 18-20 välillä? Silloin ei vuoro työläisetkään nuku, teki sitten aamua, yötä tai iltaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän