Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄRSYTTI yksi ämmä leikkipuistossa! Olisimpa silloin keksinyt mitä sanoa!

Vierailija
11.05.2015 |

Kotona vasta tulee kaikki mieleen mitä olisi pitänyt sanoa.

Tilanne oli sellainen, että istuimme leikkipuistossa penkillä, minä, yksi toinen mamma ja yksi mummo.

Mummo alkoi lörpöttelemään leikkipuiston vieressä olevasta omakotitalosta että ompa kivan näköinen jne.

Sitten hän sanoi että "Mutta tuo iso kerrostalo tuossa takana! Ihan mahdotonta. Sieltä kuuluu varmasti hirveä meteli ja ajatelkaa kun ne grillaavat siellä parvekkeellaan, huh huh hirveää!"

Minä: "Ei me kyllä saada grillata parvekkeella. Se on kiellettyä"

Mummo: "Ai mitä? Asutko tuossa talossa?"

Minä: "Asun."

Mummo vaihtoi äkkiä puheenaihetta eikä puhunut enää taloista.

Minua jäi ärsyttämään nuo ennakkoluulot, että "suuresta kerrostalosta" tulee paljon meteliä ja että haisee ym kun ihmiset grillaavat. Ensinnäkin, tuossa omakotitalossa kerrostalomme vieressä kyllä grillataan usein ja se haju ja käry tulee meidän ikkunoistamme sisään. Heillä on myös koira joka haukkuu paljon.

Meidän kerrostalossamme on vain kolme kerrosta että ei se niin iso ole. Eikä täällä kukaan grillaa parvekkeella, kaikki noudattavat kieltoa. Eikä tässä asu edes meluisaa porukkaa. Melkein kaikki ovat eläkeläispareja ja kolme lapsiperhettä mistä minä olen yksi. Muissa on vielä isommatkin lapset joten eivät ole kovin meluisia, eikä minunkaan normaalia ääntä enempää pidä eikä se ainakaan ulos sinne omakotitaloon kuulu.

Jäi kyllä ärsyttämään! Ja tuo mummo oli tyttäreni luokalla olevan tytön mummo. Ei tapaamme kenties vielä koulun juhlissa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:45"]

Käyvätkö nykyään mummotkin koulun juhlissa?

[/quote]Mä ajattelin samaa. Omien lasten juhliin sai (tilanpuutteen) vuoksi tulla vain vanhemmat (huoltajat), ei mummit, kummit sun muut.

Vierailija
2/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasistimummo! Eksyn nyt vähän aiheesta, mut onks teillä ap vaatehuoneessa hamppua kasvamassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kamala. Vaikutat loukkaantuneen oikein sydänjuuriasi myöten... Luoja..! :'D

Vierailija
4/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tragedia.

Vierailija
5/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala. Ihan hirveä mummo, kun oli ennakkoluuloinen kerrostaloasi kohtaan. Kyllähän tuollainen ansaitsi kuulla kunniansa, niih.

Vierailija
6/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti, kun itse kehuskelin, miten hyvin lapseni syö kaikkea. Tai en mun tarkoitukseni ollut kehuskella, mutta siltäse varmaan kuulosti. Enkä tarkoittanut sillä mitään pahaa.

Vierailija
7/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun sinä niin mielesi pahoitit..

Vierailija
8/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

First world problem.

Vierailija
9/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkara on hyvää.

Vierailija
10/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä varmaan joku peräkylä, jossa "kaikki" asuu omakotitaloissa.

Vierailija
11/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen mummoissa huomannut myös sen, että ne tykkää valittaa ja koittaa etsiä vaikka minkä yhteisen aiheen valittaa... small talk niiden kanssa alkaa aina jostain muiden ihmisten ongelmista/huonoista tavoista :D tai vähintäänkin kääntyy siihen

Vierailija
12/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyynel.

Vierailija
13/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä mummo!
Itse alkaisin kostoksi levittämään huhua, että mummeli asuu itse kyseisessä kerrostalossa.

Vierailija
14/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 22:07"]Ärsyttävä mummo!
Itse alkaisin kostoksi levittämään huhua, että mummeli asuu itse kyseisessä kerrostalossa.
[/quote]
:-D

Vierailija
15/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisim samomut nunnolle, etta omko sulta pois hah nunno?

Vierailija
16/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa juu taas aloitus. Olisinpa ollut paikalla. ;)

Vierailija
17/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa juu taas aloitus. Olisinpa ollut paikalla. ;)

Vierailija
18/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa omgelmallinen tilanme.

Vierailija
19/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeella grillaaminen on sallittu vaikka taloyhtiö sen yrittäisikin kieltää. Laissa se on sallittu. Ainoastaan avotulta ei saa tehdä.

Suomessa ei voi kesällä liikkua sataa metriä ilman, että jossain tuoksuu grilli. Mua ei haittaa, olen grillikauden korkannut jo - ja ihan parvekkeella. Johan se Lidlin mainoskin sen sanoo, miksi tehdä muuta kun voi grillata?

mut miten voi noin paljon häiritä jonkun satunnaisen talon meteli tai grillaus?

Vierailija
20/22 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheellinen aloitus. Asuin omakotitalossa ja siellä oli aina jollain sauna lämpiämässä tai ruohonleikkuri meluamassa. Kerrostalossa on omat ongelmat, mutta grillaaminen ei kuulu niihin. Se tosiaan opn omakotitalojen ongelma. Varsinkin savustaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi