Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä että yhdessä asuminen lisää stressiä?

Vierailija
15.01.2022 |

Asuttiin ex-kihlattuni kanssa 2v yksiössä ja rajoitusten takia kahdestaan kotona aikalailla kaikki vapaa-aika. Mun oli välillä vaikea rauhoittua nukkumaan toisen takia ja muutenkin mua välillä häiritsi mekastaminen mitä asuessa syntyy. Ehkä erillinen makkari olisi auttanut, en tiedä. Olen vatsavaivoista kärsinyt atoopikko jolle kaikki stressi on erittäin haitallista.

Eron jälkeen olen keskittynyt hyviin yöuniin, ulkoiluun, liikuntaan. Katselin vanhoja valokuvia yhdessäolon ajoilta ja näytän niissä aivan järkyttävältä. Stressaantuneelta ja väsyneeltä. Yksinolo, hyvinvointiin panostaminen ja stressittömyys on saanut minut loistamaan ulkoisesti. Näytän kuulemma 5v ikäistäni nuoremmalta kun aiemmin saman pystyi sanomaan toiseen suuntaan.

Kun fwb-kumppani oli istumassa sohvallani ja itse olin vessassa, huomasin heti stressitilan nousun. Eli pitäisikö suosiolla seukkailla jatkossa etänä, vai poistuisiko tämä vaiva 150 neliön kämpässä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et voinut hyvin suhteessa muutenkaam, seuraava voi olla erilainen. Älä hätiköi.

Vierailija
2/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, että tiedän toisen ihmisen olevan samassa huoneistossa niin koen jo stressiä. Ei tarvitse edes nähdä koko päivänä, tieto riittää. Ja tämä koskee jopa omia lapsia. Se stressi uuvuttaa aika nopeasti. Kun sinulla on tuota suolisto ja iho ongelmaa niin kehosihan on ihan suunniteltu stressaamaan asioita. Itselläni samat ongelmat ja en todellakaan ala enää ikinä asua kenenkään kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta maalle ja omakotitaloon. Näytät tosi nuorelle :D

Vierailija
4/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autistkirjoa.

Vierailija
5/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sottaisen, haisevan, metelöivän, varpaankynsiä leikkurilla naksuttelevan, partakarvoja pesualtaaseen jättävän, käsiään pesemättömän jääkaapin tyhjentäjäidioottimiehen läsnäolo lisää naisen stressiä.

Juuri tämän takia parisuhteessa miehen elinikä pitenee verrattuna sinkkumiehiin ja naisen elinikä lyhenee verrattuna sinkkunaisiin.

Ja tämän hyödyttömän stressin takia naiset jättävät miehensä, joiden mielestä "meillä" (=hänellä) meni NIIN hyvin.

Toimivan parisuhteen edellytys on omat asunnot.

Vierailija
6/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autistkirjoa.

Koeta itse asua sian kanssa niin huomaat itsekin olevasi "autisti".

Vierailija
7/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauksessani asui yhdessä samanlaiset vuorokausirytmit omaavat tyypit ja molemmilla yhtenevät siisteyskäsitykset joista ei ollut pienintäkään harmitusta. Alkoholia kului vähän ja musiikkia kuunneltiin vain töissä tai autossa. Telkkariohjelmien suhteen maku identtinen ja silti tuo stressin määrä aivan ilmeisen suurta. Ap

Vierailija
8/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinulle ei vain sovi parisuhde. Yritä etsiä joku vakipano ja tyydy siihen

Vierailija
9/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän voi liittyä siihenkin että olen läpeensä introvertti. Olin hiljattain yksillä treffeillä jotka kestivät 24 h sisältäen ulkoilua ja hänen luona olemista, mutta siis koko aika toisen kanssa. Olin aivan rättiväsynyt päästessäni kotiin. Ap

Vierailija
10/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin. Parisuhde miehen kanssa laskee naisen tyytyväisyyttä elämäänsä. Parisuhde naisen kanssa lisää miehen tyytyväisyyttä elämäänsä. Tutkittu fakta.

Vierailija
11/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua stressaa miehen läsnäolo. En saa keskityttyä kunnolla enkä pääse olosta, että minua tarkkaillaan.

Vierailija
12/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän voi liittyä siihenkin että olen läpeensä introvertti. Olin hiljattain yksillä treffeillä jotka kestivät 24 h sisältäen ulkoilua ja hänen luona olemista, mutta siis koko aika toisen kanssa. Olin aivan rättiväsynyt päästessäni kotiin. Ap

Kyllä sinun on parempi olla yksin.

Ei tarvi siivoilla miehen jälkiäkään.

Vierailija
13/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Olen ollut jo vuosia tyytyväinen sinkku, en halua elää stressaantuneena ja uupuneena parisuhteessa. Parisuhde on hehkutettua mainettaan huonompi vaihtoehto monille naisille. Miehelle toki se on aina se parempi vaihtoehto (saa seksiä, ruokaa, siivous- ja sairaanhoitopalvelut + lapsenhoitajan mikäli perheessä lapsia). Nainen saa heikot yöunet (toinen kuorsaa vieressä), enemmän siivottavaa, enemmän stressiä, enemmän kritiikkiä, enemmän vaatimuksia. Ihmettelen joskus miten naiset jaksavatkin katsoa ukkojaan vuosikymmenet. Toki hyviäkin miehiä on mutta sellaiset ovat harvassa, onnekkaita he joilla sellainen on.

Vierailija
14/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia, olet varmaan autisti.

Vierailija
15/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teette tästä jonkun ihmeen sukupuolikysymyksen kun tässä on kyse introvertistä luonteenpiirteestä. Menkää haukkumaan miehiä muualle!

Vierailija
16/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Olen ollut jo vuosia tyytyväinen sinkku, en halua elää stressaantuneena ja uupuneena parisuhteessa. Parisuhde on hehkutettua mainettaan huonompi vaihtoehto monille naisille. Miehelle toki se on aina se parempi vaihtoehto (saa seksiä, ruokaa, siivous- ja sairaanhoitopalvelut + lapsenhoitajan mikäli perheessä lapsia). Nainen saa heikot yöunet (toinen kuorsaa vieressä), enemmän siivottavaa, enemmän stressiä, enemmän kritiikkiä, enemmän vaatimuksia. Ihmettelen joskus miten naiset jaksavatkin katsoa ukkojaan vuosikymmenet. Toki hyviäkin miehiä on mutta sellaiset ovat harvassa, onnekkaita he joilla sellainen on.

Yli 20 vuotta naimisissa ja 30 vuotta yhdessä. Ehkä parasta on, kun löytää kumppanin nuorena? En voi allekirjoittaa ollenkaan. Tasavertaisesti kaikkea hoidetaan ja mies tekee todennäköisesti jopa enemmän.

Vierailija
17/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän on tosiaan tutkimuksiakin, että etenkin naisia yhdessä asuminen / parisuhde kuormittaa keskimäärin enemmän kuin miehiä. Miesten tyytyväisyyttä ja jopa elinikää lisää parisuhde, naisten tyytyväisyyttä sinkkuus tai yksin asuminen. 

Vierailija
18/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Traumatausta?

Vierailija
19/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu ihan ihmisestä. Siis sekä susta että sun kumppanista. Jos olet sellainen ettet oikein kestä mitään "ylimääräisiä" ärsykkeitä, tai jos se kumppani on epätavallisen häiritsevä. Vaikka kovaääninen, sotkuinen tms. Toiset viihtyy paremmin yksin ja toiset taas seurassa.

Itse olen taas toinen ääripää, inhoan yksinoloa. Siis stressaannun ja ahdistun aina, jos joudun olemaan pidempään kuin pari päivää yksin kotona. Nukunkin aina paljon paremmin, jos talossa on joku toinen ihminen. Ihan siis jo tieto siitä että en ole yksin tekee sen, uni tulee paljon nopeammin ja nukun levollisemmin. Kaikkein parhaiten nukun oman mieheni vieressä. Miehelläni on myös minuun hyvin rauhoittava vaikutus, hän on sellainen todella tasapainoinen ja rauhallinen ihminen muutenkin. Aina kun hän on luonani, niin hermostuneisuuteni vähenee huomattavasti ja osaan esim. suhtautua asioihin paljon järkevämmin. 

Vierailija
20/27 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole normaalia, olet varmaan autisti.

Tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän