Onkojoku rokottamaton saanut koronan?
Kommentit (42)
Minna perusterve 52-vuotias vietti joulun hengityskoneessa. Väsymystä ja keuhkot huonona.
Minä. Lievät on oireet toistaiseksi. Tänään kolmas oireellinen päivä. Ei kuumetta, yskää, vähän nuhaa, pientä päänsärkyä. Yöllä oli joka paikan särkyä ja palelua, mutta ei silloinkaan kuumetta kun mittasin. Buranalla ja Panadolilla pärjää, nytkin olo on ihan hyvä. Kurkku on vähän karhea, haju- ja makuaisti tallella.
Positiivisen kotitestin tein eilen. Ja kuulun riskiryhmiin.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Lievät on oireet toistaiseksi. Tänään kolmas oireellinen päivä. Ei kuumetta, yskää, vähän nuhaa, pientä päänsärkyä. Yöllä oli joka paikan särkyä ja palelua, mutta ei silloinkaan kuumetta kun mittasin. Buranalla ja Panadolilla pärjää, nytkin olo on ihan hyvä. Kurkku on vähän karhea, haju- ja makuaisti tallella.
Positiivisen kotitestin tein eilen. Ja kuulun riskiryhmiin.
Yleensä viikon kohdalla on käänne huonompaan jos on ollakseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään. On vain ja ainoastaan rokotettujen ongelma. Rokote toimii virus imurina ja pahentaa oireita.
Rokottamattomalla on niin hyvä vastustuskyky, ettei naapurikaan sairastu.
Vierailija kirjoitti:
Minna perusterve 52-vuotias vietti joulun hengityskoneessa. Väsymystä ja keuhkot huonona.
"Ahonen ei silti halua syyttää itseään eikä edes kehottaa ketään ottamaan rokotuksia. Hänen mielestään terveyteen liittyvät valinnat ovat yksityisasioita.
Yksi viesti hänellä on:
– Tämä on saatanallinen tauti, ja toipuminen on ihan helvetin hidasta ja tuskastuttavaa."
Täti kuoli kotonaan ja yksi tuttu sairastui nyt toisen kerran kotonaan.
Olen rokottamaton. En ole koskaan ottanut muuta kuin rokoteohjelman mukaiset rokotukset, sekä hepatiitti-rokotukset.
Itselläni oli jo DELTA joulukuun alussa. Ikä 58v, 180cm, 92kg. Käyn joka viikko pari kertaa uimassa tai/ja hiihtämässä.
7.12 heräsin yöllä vilunväristyksiin ja oli seuraavana päivänä kipeä olo.
8.12 kotitesti näytti positiivista
9.12 aamulla virallinen testi, 10h myöhemmin positiivinen ilmoitus
Eka viikko:
- kuume 37-38 ja keposia 2-3h päiväunia + 8h yöunia.
- happisaturaatio Garminin mukaan kävi 88% pienimmillään, täysin terveenä käy 91-93%
- makuaistista ei jäänyt kuin suolan maistaminen, kahvikaan ei maistunut max. 3 mukia/vrk
- lievää päänsärkyä ja lihaskipua
- 3x400mg burana ja 2x500mg panadol
Toka viikko:
- ei kuumetta
- vetämätön olo ja 2x1h päikkärit. Loppuviikosta ulkoilua ja kävelylenkkiä
- pieni yskä
Kolmas viikko:
- töihin ja uimaan. Loppuviikosta vielä silloin tällöin muutama yskäisy.
Tälläinen oli siis pandemiakokemus. Jäi kyllä täysin kusetettu olo kun odotin kunnon tautia. Ainoa positiivinen asia oli tuo väsymys ja pitkät päikkärit. Oli vissiin vähän ylirasitusta ja stressiä töistä. Oli mukava levätä.
Omikron muunnos taitaa olla vielä pliisumpi, mutta varmaan siitäkin saa jonkinlaisen immuniteetin.
Sairastin vuoden lopussa oireettomana. Pieni yllätys oli kun testi olikin positiivinen, kävin siis virallisessa testissä.
Kaksi tiedän, toinen kuoli ja toinen parantui 3 viikon jälkeen
Veljeni rokottamattomana lähes kuoli. Kolmen viikon korkea kuume, keuhkoihin vakavat vauriot. Käy ottamassa rokotteen heti kun antavat.
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtäkään koronaan sairastunutta rokottamatonta.
Itse tiedän vain yhden. Ja ehkä itse myös sairastanut. Luulen, etteivät rokottamattomat käy yhtä paljoa testeissä, vaikka olisivatkin flunssassa (mahd. koronassa). Se on kuitenkin 80% oireeton tai lievä tauti.
Silloin ennen rokotuksia kyllä.
Rokotusten jälkeen yksi lapsi, yksi aikuinen. Kaikki muut rokotettuja ja tauti hassusti iskenyt lähes heti rokotuksen jälkeen. Pääosin lievää tautia. Muutama käynyt tehon kautta, toinen noista rokottamattomista ja muut rokotettuja.
Eli kuka voi sanoa, että juuri tuo rokottamaton olisi säästynyt teholta? Jos lopputulos onkin lopulta aina sama...
Onko kellään tutuissa niitä, jotka taas joutuneet rokotteesta sairaalaan? Täällä kun katsoin, ei missään lue mitään, eikä media kerro. Itsellä kuitenkin niitäkin tiedossa, yksi kuollut ja yksi tehon kautta. Muilla "lievempiä", jos halvausoireet ja neurologiset ongelmat niihin lasketaan.
Minä ja mieheni. Ajateltiin että ehditään seurata tilannetta ja ottaa rokote myöhemmin. No eipä ehditty. Itse olin 2 viikkoa sairaalassa hengitysvajauksen vuoksi ja mies yhteensä 7 viikkoa ja niistä 3 viikkoa teholla ja oli kuolla kahteen kertaan. Nyt kotona neljättä viikkoa ja kuntoutunut onneksi hyvin hyvän peruskuntonsa vuoksi. Ikuisesti kiitollinen tehon ammattitaitoiselle henkilökunnalle❤️
Ps. Mies perusterve nelikymppinen, liikunnallinen ja normaalipainoinen. Yleensä aina terve eikä sairastu edes flunssiin! Nyt iski kovemman kautta vastoin kaikkia odotuksia ja oma immuunipuolustus hyökkäsi virusta kohtaan niin voimakkaasti että tuhosi samalla myös tervettä keuhkokudosta. Ei ole leikin asia tämä tauti eikä sitä etukäteen tiedä mitkä kortit on saanut geenilotossa.
Perheessämme 2 alakoukulaista. Toisella paha flunssa toisellapieni flunssa.
Vierailija kirjoitti:
En tunne yhtäkään koronaan sairastunutta rokottamatonta.
Enkä minä rokotettuakaan. Eli kun me kaksi ei tunneta niin on vaan huuhaa uutisointia tartunnat.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti paraneminen kestää pitkään jotta tuo itsekäs olio ymmärtää että vapaamatkustajia tämä yhteiskunta ei vaan tarvitse. Kuinka tyhmä täytyy olla jos on itse töissä terveydenhoitoalalla eikä hanki rokotusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ahonen ei silti halua syyttää itseään eikä edes kehottaa ketään ottamaan rokotuksia. Hänen mielestään terveyteen liittyvät valinnat ovat yksityisasioita.
Yksi viesti hänellä on:
– Tämä on saatanallinen tauti, ja toipuminen on ihan helvetin hidasta ja tuskastuttavaa."
Tuo valopää varmaan löisi toistakymmentä kertaa omaan sormeensakin vasaralla eikä silti ymmärtäisi lopettaa lyömistä kun ei käsitämistä sormessa oleva kipu oikein voi johtua.
Vierailija kirjoitti:
Olen rokottamaton. En ole koskaan ottanut muuta kuin rokoteohjelman mukaiset rokotukset, sekä hepatiitti-rokotukset.
Itselläni oli jo DELTA joulukuun alussa. Ikä 58v, 180cm, 92kg. Käyn joka viikko pari kertaa uimassa tai/ja hiihtämässä.
7.12 heräsin yöllä vilunväristyksiin ja oli seuraavana päivänä kipeä olo.
8.12 kotitesti näytti positiivista
9.12 aamulla virallinen testi, 10h myöhemmin positiivinen ilmoitusEka viikko:
- kuume 37-38 ja keposia 2-3h päiväunia + 8h yöunia.
- happisaturaatio Garminin mukaan kävi 88% pienimmillään, täysin terveenä käy 91-93%
- makuaistista ei jäänyt kuin suolan maistaminen, kahvikaan ei maistunut max. 3 mukia/vrk
- lievää päänsärkyä ja lihaskipua
- 3x400mg burana ja 2x500mg panadolToka viikko:
- ei kuumetta
- vetämätön olo ja 2x1h päikkärit. Loppuviikosta ulkoilua ja kävelylenkkiä
- pieni yskäKolmas viikko:
- töihin ja uimaan. Loppuviikosta vielä silloin tällöin muutama yskäisy.Tälläinen oli siis pandemiakokemus. Jäi kyllä täysin kusetettu olo kun odotin kunnon tautia. Ainoa positiivinen asia oli tuo väsymys ja pitkät päikkärit. Oli vissiin vähän ylirasitusta ja stressiä töistä. Oli mukava levätä.
Omikron muunnos taitaa olla vielä pliisumpi, mutta varmaan siitäkin saa jonkinlaisen immuniteetin.
Joku on jopa kuollut tuohon tautiin. Sinulla kävi vain hyvä tuuri jos et ollut rokotettu.
Valitettavasti…
Nenä vuos päivän