Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain pari krt vko suihkussa käynti on perushygienian laiminlyöntiä!

Vierailija
11.05.2015 |

Voisi melkein sanoa, että joka toinen päivä suihkussa käyminen on ehdoton minimi. Ja ennen kuin alkaa "mutta minä en pyöri paskassa!11" -nillitys, ei herrajumala ole siitä kysymys! Vaan oikeasti se eltaantunut rasva päänahassa ja muualla kehossa HAISEE. Ja jokainen meistä hikoilee, ainakin vähän, niistäkin paikoista mihin ei antiperspiranttia tungeta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä ennenkin eletty. Ja silloin käytiin saunassa pesulla kerran viikossa.

Vierailija
2/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:56"]Älä puhu paskaa. Riippuu täysin siitä, mitä teet työksesi. Jos olet rakennuksilla, palomiehenä yms. fyysisissä töissä, tottakai peseydyt päivittäin. Mutta mihin helvettiin valtion/kunnan perseellään istuva virkamies tarvitsee päivittäistä suihkua? Korkeintaan läskiensä hikoilun huuhtomiseen.
[/quote]

Jaa, ainakin mun työkaveri toimistossa haisee niin helvetilliseltä. Ja syynä on nimenomaan se, että ei viitsi peseytyä kuin kerran viikossa kun on saunavuoro

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:48"]Rakastan näitä puhtausaloituksia! Olen samaa mieltä! Ja tutkimuksen mukaan alapään limakalvotkaan eivät saippuapesusta kärsi, ph palautuu ennalleen muutamassa minuuteissa. Kyllä puhtaan ja raikkaan ihmisen erottaa.

Suihkua ja saippuaa!

Niin ja usein vedotaan atooppiseen ihottumaan ja ihon kuivuuteen. Siitäkin ollaan jo toista mieltä kuin aiemmin: kuiva tykkää vedestä. Itselläni on ollut paha atopia: kaula täysin ruvella ja niiiin kutiseva. Mutta kun kostealle iholle heti suihkun jälkeen laittaa kosteusvoidetta, se tekee iholle hyvää.
Perusvoide on minulla kylppärissä pumppupullossa ja laitan voidetta ennen kuin kuivaan ihon pyyhkeellä. Tällä menetelmällä ihottuma on ollut vuoden monien kärsimysten jälkeen poissa!

Puhtaus ja raikkaus on ihanaa!
[/quote]

Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Minulla on myös ollut atooppinen iho, samaten lapsella. Iho pysyi juuri näillä toimenpiteillä kunnossa. Lääkäritkin ovat aina suositelleet atopian hoitoon päivittäistä pesua ja kosteana rasvausta.

Ihmettelen saamiasi alapeukkuja. En keksi muuta syytä kuin että kanssamme palstailee saastaisia mammoja. Totuus tekee kipeää kun sen lyö päin kasvoja. Jotkut eivät ilmeisesti vain tykkää peseytyä. Jännä juttu.

Vierailija
4/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöän lihavia, toimistoissa lihavia perseitään kasvattavia rumia rasvanaamaisia äijiä. Salkut kädessään, isoine mahoineen, kävelevät kuin euroopan omistajat, luullen omistavan maailman.

Vierailija
5/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, ei paljon kiinnosta muiden mielipiteet. Ei ole ihmiset vielä juossut karkuun, vaikka käynkin suihkussa vain kahdesti viikossa. Jos pesisin esim. hiukset päivittäin, niin ne rasvottuisivat vielä nopeammin. Kainalot ja alapään toki pesen ja huuhtelen päivittäin. Ei dödökään kaikelta pelasta. Niin ja vaatteet vaihdan päivittäin, muuten haisisin ihan hirveälle, vaikka kävisinkin joka päivä suihkussa.

Vierailija
6/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toimistolla sellainen kukkaistuoksujen sekamelska, että astmaatikko saisi luultavasti jo ovella kohtauksen. Kukaan ei varmaan haistaisi siinä hajumaailmassa, vaikka olisi työtoverilla lusikallinen sitä itseään housussa.

Vierailija
7/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit kunnan tai toimistojen persettään lihottavat virkamiehet/naisethan ne eniten hieltä haisevat. Läskien on vaikeampi pysyä raikkaana. Ihrakerroksien alla hiki haisee ja sienet kukkii.

Vierailija
8/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:34"]

Vain pari krt vko suihkussa käynti on perushygienian laiminlyöntiä!

[/quote]

Ja ylläoleva on jonkin muun laiminlyöntiä.

Vierailija
9/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriittiset paikat ja hiukset voi pestä käymättä suihkussa. Minulla talvella kuivuu iho niin paljon, etten edes voi käydä joka päivä kokopesulla, mutta se ei vielä kerro hygienian tasostani juuri mitään.

Vierailija
10/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:37"]

[/quote]

Älä helvetissä?! Sehän tarkoittaa, että ennen vanhaan haistiin vitun pahalle, koska olosuhteiden pakosta täytyi olla ällöttävä. Sama homma ei ole ok enää tänä päivänä... Jeesus sentään, että joku voi olla tyhmä!

Vierailija
11/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella britillä on vain kylpyamme. Nekö ei siis ole siistejä ja puhtaita?

Vierailija
12/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskon housuuni kerran päivässä ja illalla sitten käännän kalsarit. Kukkahattu täti kun eksyy liian lähelle pieräisen, kaivan nenää suihkaitan hilseet rinnuksille.

Vierailija
13/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:37"]

[/quote]

Älä helvetissä?! Sehän tarkoittaa, että ennen vanhaan haistiin vitun pahalle, koska olosuhteiden pakosta täytyi olla ällöttävä. Sama homma ei ole ok enää tänä päivänä... Jeesus sentään, että joku voi olla tyhmä!
[/quote]

Juu englannin kuningattarella kun ei ollut mahdollisuutta kylpeä useammin kuin kerran vuodessa? Olis se peseytyminen ennen ollut mahdollista useamminkin.

Vierailija
14/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan näitä puhtausaloituksia! Olen samaa mieltä! Ja tutkimuksen mukaan alapään limakalvotkaan eivät saippuapesusta kärsi, ph palautuu ennalleen muutamassa minuuteissa. Kyllä puhtaan ja raikkaan ihmisen erottaa.

Suihkua ja saippuaa!

Niin ja usein vedotaan atooppiseen ihottumaan ja ihon kuivuuteen. Siitäkin ollaan jo toista mieltä kuin aiemmin: kuiva tykkää vedestä. Itselläni on ollut paha atopia: kaula täysin ruvella ja niiiin kutiseva. Mutta kun kostealle iholle heti suihkun jälkeen laittaa kosteusvoidetta, se tekee iholle hyvää.
Perusvoide on minulla kylppärissä pumppupullossa ja laitan voidetta ennen kuin kuivaan ihon pyyhkeellä. Tällä menetelmällä ihottuma on ollut vuoden monien kärsimysten jälkeen poissa!

Vierailija
15/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis perusteellisen suihkun ja pesemättömyyden väliin ei mahdu mitään muuta?

Vierailija
16/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on atooppinen iho, käyn suihkussa 1-2 kertaa päivässä. Ihoni on hyvässä kunnossa, rasvaan tietysti pesun jälkeen.

Vierailija
17/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu paskaa. Riippuu täysin siitä, mitä teet työksesi. Jos olet rakennuksilla, palomiehenä yms. fyysisissä töissä, tottakai peseydyt päivittäin. Mutta mihin helvettiin valtion/kunnan perseellään istuva virkamies tarvitsee päivittäistä suihkua? Korkeintaan läskiensä hikoilun huuhtomiseen.

Vierailija
18/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 19:48"]Rakastan näitä puhtausaloituksia! Olen samaa mieltä! Ja tutkimuksen mukaan alapään limakalvotkaan eivät saippuapesusta kärsi, ph palautuu ennalleen muutamassa minuuteissa. Kyllä puhtaan ja raikkaan ihmisen erottaa.

Suihkua ja saippuaa!

[/quote]

Ja vielä jatkan tuosta atopiasta: atooppinen iho on "allerginen" hielle. Kannattaa peseytyä usein. Itselläni oli jossain vaiheessa ihottuma niin pahana, että vain kylmä kostea pyyhe auttoi siihen tuskaan, olisin voinut raastaa itseni verille. Siitä oikeastaan tajusin, että vesi siis auttaa! Turha säästellä vettä atopiassa. Ja perusvoide heti suihkun jälkeen märälle iholle! Se leviääkin hyvin. Itse käytän decubalia, se tuntuu tönköltä, mutta kostealle iholle se leviää helposti. Rasvailuun menee puoli minuuttia.

Vierailija
19/19 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teitä ei kiinnosta se mille muiden nokkaan haisette, niin mikäs siinä. Älkää peseytykö päivittäin, älkää vaihtako edes vaatteita joka päivä.

Miksi ihmeessä näitä luotaantyöntäviä haisunäätiä edes pitäisi yrittää käännyyttää muuksi kuin ovat, lemutkoon mielihyvikseen :D :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan