Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa teinit pesemään kädet

Kakkakahvat
15.01.2022 |

Puolisollani on 3 teini-ikäistä lasta jotka ovat meillä osan ajasta. Minua inhottaa, kun he eivät pese käsiä vessakäynnin jälkeen. Olen sanonut, olen laittanut viestin, olen laputtanut vessan oven mutta ei auta. Jos asiasta sanoo, on vastaus ”joo joo”, mutta seuraavalla kerralla vessasta tullaan taas pesemättömin käsin.

Normaalistihan käsienpesu on rutiini, jota ei sen kummemmin edes ajattele. En ainakaan itse mitenkään pinnistele muistamaan, että nytpä pesen kädet vaan se on itsestäänselvyys ja pesemättömin käsin ei kävisi mielessäkään lähteä pois vessasta.

Oksettaa kun niillä kakkakäsillä sitten lähmitään jääkaappia ja syödään leikkeleitä suoraan paketista.

Olen yrittänyt vedota järkeen. Selittänyt että kukaan muukaan ei halua heidän paskaansa syödä. Olen yrittänyt vedota siihen, että tuo tapa täytyy opetella, koska eivät voi koulussa tai kaverin luonakaan olla niin välinpitämättömiä että jättävät bakteerit pesemättä.

Ei mene mikään perille. Mitä tekisin?

Teinien vanhemmalle olen sanonut. Hän ei ole niin tarkka eikä kiinnitä huomiota asiaan. Minä kuulen jokaisen vessan vedon ja sen kun ovi aukeaa heti eikä hanan ääntä kuulu. Olkoon teidän mielestä sairasta kyttäämistä, mutta kyllä kuuluu hyviin tapoihin ja aivan perusasioihin että kädet pestään AINA.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsien jatkuva peseminen heikentää vastustuskykyä, joten niin ei kannata tehdä.

Vierailija
22/22 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pese käsiäni vessassa käynnin jälkeen, enkä ole sairastanut yhtäkään tartuntatautia 20 vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän