Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ruokaa talkooporukalle

Vierailija
11.05.2015 |

Lähinnä miesväkeä purku- ja pihatalkoissa. Pyritään syömään pihalla, sillä sisälle ei oikein mahdu ja kelikin näyttää suosivan. Kuitenkin jotain muuta kuin grillimakkaraa; kun en viitsi tuon porukan takia isoa grilliä hommata. Pallogrilli on käytössä. Porukkaa on 7 henkilöä, joista osa on kovia syömään. Jälkiruokaa ei tarvita, iltapäivällä on sitten pullakahvit tai lettukahvit, kenties pannariam mietin sitä vielä. Hernekeitto on tyypillinen, mutta se on pitkäveteistä tehdä.  

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee nakkisoppaa. Paljon leipää tarjolle. 

Älä erehdy tekemään siskonmakkarasoppaa, vaikka se onkin herkullisempaa. Kaikki makkarat kelluvat pintaan ja ensimmäisenä syövät miehet saavat nämä sattumat lautaselleen. Tämä on ammatti-ihmisen ohje, kun kysyin talkooruoasta.

Toinen varma ja helppo ruoka on joku kiusaus. 

Vierailija
2/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiseen kotiin ei mahdu 7 ihmistä sisälle?

Vierailija
4/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza toimii ainakin meidän äijäporukassa, monet talkoot tehny ja tilaa tai tekee pizzaa, niin ei kyllä valitusta ole kuulunut. Kyllä mulle toimisi muutkin pöperöt, mutta taitaa pizza olla sellainen varma homma näissä jutuissa.

Vierailija
5/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan myös jotain keittoa esim jauhelihakeitto tai nakkikeitto on nopeita tehdä eikä hintakaan ole hirmuinen. Lisäksi leipää, levitettä ja juustoa + ruokajuomat.

Vierailija
6/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime talkoissa pari pellillistä pizzaa ja iso kulhollinen salaattia. Porukkaa oli 8, viisi miestä ja kolme naista, hyvin riitti sapuskat.

Vierailija
7/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:24"]

Millaiseen kotiin ei mahdu 7 ihmistä sisälle?

[/quote]

Sellaiseen, missä osa talosta on pois käytöstä ja keittiö on tosi pieni. 

Vierailija
8/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee iso pytäri vaikka wokkipannulla.

Vierailija
9/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No taidanpa tehdä sitä pizzaa ja salaattia, se on ehkä paras. Onko paha, jos teen etukäteen kotona ja vien paikan päälle lämmitettäväksi? Luulen, että kolme pellillistä pitää olla. Itseni unohdin laskea mukaan hölmöläisten tyyliin. OT;na, jos joku haluaa tietää: minä en ole purkuhommissa, koska tervessyistä en voi ja siksi kokin osa on minun. 

Vierailija
10/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pihi kun olet,pyydä että ottaa omat eväät ja kaljat. Talkoot on kyllä piheyden huippu eikä edes kunnon ruokaa tarjota.

Vierailija
11/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:42"]

No taidanpa tehdä sitä pizzaa ja salaattia, se on ehkä paras. Onko paha, jos teen etukäteen kotona ja vien paikan päälle lämmitettäväksi? Luulen, että kolme pellillistä pitää olla. Itseni unohdin laskea mukaan hölmöläisten tyyliin. OT;na, jos joku haluaa tietää: minä en ole purkuhommissa, koska tervessyistä en voi ja siksi kokin osa on minun. 

[/quote]Eiköhän ne purkuhommat ole äijien hommaa muutenkin, raavas mies saa kuitenkin enemmän tuhoa aikaan ja tulee tehtyä ne nopeammin :)

Vierailija
12/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Friteeraa koiranpaskaa, asettele ne nätteihin kippoihin ja ripottele päälle vaikka kurpitsansiemeniä. Halpaa ja herkullista.

Vierailija
13/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:45"]

No pihi kun olet,pyydä että ottaa omat eväät ja kaljat. Talkoot on kyllä piheyden huippu eikä edes kunnon ruokaa tarjota.

[/quote]

Luitko viestin, onko paha jos tekee kotona ja lämmittää paikan päällä? Tarkoittaa sitä, että ei ole minun talkoot, vaan sukulaisporukkaa ml minä menee lapsuudenkotiini hommiin, jota asustaa vanha isäni, tekemään alustavia hommia ennen varsinaista remonttia. No omistan siitä talosta 1/4, koska se on kuolinpesän osuus. 2 osakasta on mukana ja loput muita sukulaisia, lisänä on palkattu remonttimies, joka saa palkan myös purkuajalta. Mikä sai sinut ylipäätään päättelemään, että olisi minun omistastani hommasta kyse? 

Vierailija
14/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 17:45"]

[/quote]Nolouden huippu, joku joka ei tarjoa edes sapuskoja talkooporukalle. Ihan helvetin noloa, jos minulta kysytään.

Vierailija
15/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein just pari viikkoo sit makaroonilaatikkoa ison satsin ja sit illalla vielä pitsaa ja ruokaisa tonnikalasalaatti.

Vierailija
16/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään että mitään alkoholia ei ole tarjolla. Isä ei sitä hyväksy. ap. 

Vierailija
17/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakoita ja kananmunia

Vierailija
18/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grillaisin makkaraa ja juomaksi limsaa

Vierailija
19/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza kelpaa aina. Ja helpolla pääsee kun tilaa vaikka kotipizzaa ym.

Vierailija
20/45 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpaisti suht perinteinen ja helppo. Tosin aikaa vievä.