Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertookoo lääkäri jo ultrassa jos löytyy kasvain?

Vierailija
11.05.2015 |

Vai päteekö silloinkin sama soitto pvm?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin on aina kertonut. Ja kertoo samalla jatkotoimenpiteet ja aikataulun milloin ja mitä tullaan tekemään. On sitten soittanut kasvaimen poistamisen jälkeen kun on tullut patologilta tulokset, jotka joko kertonut puhelimitse tai sitten on tullut kutsu vastaanotolle tuloksia kuuntelemaan.

Vierailija
2/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistetaan vielä verikokeilla? Niissä voi kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä EI kerro. Tosin esim jos on kyse munasarja kystista tms niin voi kertoa mutta jos kyse varsinaisesta kasvaimesta (epäillään syöpää tms) niin silloin ei kerro.

Vierailija
4/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo jos on lääkäri, mutta hoitaja ei.

Vierailija
5/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän mitä epäillään, mutta yleensä lääkäri joka ottaa ultran ja sitten taas lääkäri joka "päätträä mitä tehdään" ovat eri henkilö joten eivät kerro. Ihmettelen nro 2 vastausta...tai oikeastaan sitä missä häntä on ultrattu ja miksi. Itse sanoisin että yleensä eivät kerro. Itselle ei ainkaan ole kerrottu.

Vierailija
6/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä aina kysyn lääkäriltä ja toistaiseksi kukaan ei ole mitään pimittänyt. Ivat vastailleet asiallisesti.

Vierailija
7/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kerrottiin heti ja tietysti sekin että pitää ottaa näyte, joten osasin odottaa lähetettä. Omalääkäri soitti vielä seuraavana päivänä ja kertoi tarkemmin.

Vierailija
8/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 16:53"]

Kyllä kerrottiin heti ja tietysti sekin että pitää ottaa näyte, joten osasin odottaa lähetettä. Omalääkäri soitti vielä seuraavana päivänä ja kertoi tarkemmin.

[/quote]

ja siis syöpää epäiltiin vahvasti alusta asti, ja sellaiseksi se myös varmistui.

Vierailija
9/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on aina kertonut gyne munasarjakystista samalla kuin ultraa. Myös myoomista on kertonut, mutta nämähän on hyvänlaatuisia kasvaimia.
Rinnasta löytyi kerran kipeä patti, nännistä myös erittyi veristä nestettä.
Rinta ultrattiin jat otettin mammografia, samalla röntgenlääkäri otti siitä paksuneulanäytteen. Sanoi, että näyttää hyvänlaatuiselta ja lääkärin vastaanotolle kuulemaan tulos kun se tulee.
Paksuneulanäyte ei kuitenkaan antanut varmaa tulosta, joten otettiin magneettikuvat, siitäkään ei saatu täyttä varmuutta onko hyvän - vai pahanlaatuinen muutos kyseessä, joten jouduin leikkaukseen. Lopulta oli kuitenkin hyvänlaatuisesta muutoksesta kyse.

Vierailija
10/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 16:56"]

mulle on aina kertonut gyne munasarjakystista samalla kuin ultraa. Myös myoomista on kertonut, mutta nämähän on hyvänlaatuisia kasvaimia. Rinnasta löytyi kerran kipeä patti, nännistä myös erittyi veristä nestettä. Rinta ultrattiin jat otettin mammografia, samalla röntgenlääkäri otti siitä paksuneulanäytteen. Sanoi, että näyttää hyvänlaatuiselta ja lääkärin vastaanotolle kuulemaan tulos kun se tulee. Paksuneulanäyte ei kuitenkaan antanut varmaa tulosta, joten otettiin magneettikuvat, siitäkään ei saatu täyttä varmuutta onko hyvän - vai pahanlaatuinen muutos kyseessä, joten jouduin leikkaukseen. Lopulta oli kuitenkin hyvänlaatuisesta muutoksesta kyse.

[/quote]

On ollut varmasti aika rankkaa odotella tuloksia kun ei olla heti saatu selkoa mistä on kyse. -nimim. kokemusta vastaavasta. Mulla tosin se kasvain oli kohdussa ja ultra eikä laparoskopia vielä antanut varmuutta mistä kasvaimesta oli kyse. Patologilta tuli kuitenkin onneksi hyviä uutisia ja kyseessä oli mullakin hyvänlaatuinen kasvain. 

Aina on ultratessa ja laparoskopian tai koepalan ottojen jälkeen kerrottu missä mennään ja miltä löydökset vaikuttavat. 

Vierailija
11/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kertoneet, käyn TAYS:ssa.

Vierailija
12/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tennispallon kokoinen kysta munasarjassa. Ultrattiin Naistenklinikalla, lääkäri käänsi ruutua minuun päin, ja kertoi koko ajan mitä näkyy. Kertoi heti, että näyttää hyvälaatuiselta. Sain tietää suunnilleen ajan, milloin pääsen leikkaukseen. Lisäksi sain ohjeet, milloin hakeutua päivystykseen, jos kivut yltyvät tms. Näin sen pitäisi mennä!

Vierailija
13/14 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 16:50"]

Riippuu vähän mitä epäillään, mutta yleensä lääkäri joka ottaa ultran ja sitten taas lääkäri joka "päätträä mitä tehdään" ovat eri henkilö joten eivät kerro. Ihmettelen nro 2 vastausta...tai oikeastaan sitä missä häntä on ultrattu ja miksi. Itse sanoisin että yleensä eivät kerro. Itselle ei ainkaan ole kerrottu.

[/quote]

Ihan vapaasti voit ihmetellä. Kuten huomaat, en ole ketjun ainoa jolle on kerrottu jo ultratessa miltä kasvain vaikuttaa. Sekä Jorvista että yksityiseltä mun kaikki ultrakokemukset.  -2

Vierailija
14/14 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne muka voisi olla kertomatta? Mulle kerrottu aina. Viimeksi kysyin näyttääkö pahanlaatuselta, kun näkyvyys oli huono. Sano heti, että ei mutta magneettikuva otetaan varalta. Ei kai ne sitä ottas jos ois ihan selvä tilanne, mutta ei minulle ole valehdeltu tai pantatti tietoa. Sitä paitsi sen lääkärin kirjauksen voi lukea Kannasta. Itse luin vielä uudestaan, jäin asiaa miettimään, että mitä siinä oikein puhuttiin. Eli voi olla vielä jotain ikävääkin, vaikka ei ultrassa siltä lääkäristä näyttänyt.