Koronatestistä positiivinen tulos. Mistä ihmeestä saan töihin sairaslomalapun?
Olen saanut positiivisen tuloksen 5 päivää sitten. Testipaikalla sanottiin että minuun otetaan yhteyttä muutaman päivän sisällä. Paikalliselta tervrysasemalta sanottiin että pitää odottaa sitä puhelua. Olen nyt ollut jo 8 päivää kotona. Kukaan ei ole soittanut. Työterveyshuoltoa ei ole. Mistä olette saaneet sairaslomatodistuksen?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin kun terve kirjoitti:
Eihän koronaan tarvitse sairauslomatodistusta. Palaat töihin kun terve.
Mistäs sit saa rahaa, kun ei ole terve?
Parempi vaan lakata esittämästä sairasta ja palata sinne töihin.
Nykyisten suositusten mukaan 5 päivää oireiden alusta riittää toipumiseen, joten turha odottaa 20 päivän palkallista lomaa kuten ap:lla selvästi kuvitelmissa.
Ei se uusi ohje noin mene. Vaan että lääkärin on mahdollista määrätä eristystä 5 - 10 päivää. Se voi siis edelleen olla 10 päivää. Lääkäri määrää.
Tottakai voi olla mikäli siihen oikeasti on tarvetta, mutta valtaosa selviää oireiden mukaisella hoidolla ja viiden päivän omaehtoisella karanteenilla.
Ap on ollut jo lähes sen 10 päivää pois töistä, mutta esittää edelleen olevansa sairas ja odottaa saavansa palkkaa kotonaolosta niin kauan kunnes joku on häneen yhteydessä.
Toivottavasti on kyseessä trolli eikä kukaan ole oikeasti noin typerä.
AP tässä Mitä ihmettä tarkoitat? Mien niin esitän? Ehkä sitten olen typerä kun en ymmärrä mistä nyt on kyse. Olen edelleen sairas ja en todellakaan pysty vielä palaamaan fyysisesti raskaaseen työhöni. Tartuntautilääkäri on ollut nyt minuun yhteydessä . Eristystä jatkettu. Tämä palsta mennyt aivan ala-arvoiseksi. Kuvittelin saavani täältä mahdollisesti jonkun samassa tilanteessa olevan kohtalotoverin kokemuksia/vinkkejä miten toimia.
Meillä työkaveri oli kolme viikkoa poissa.
Miksi et kysy työpaikaltasi esimieheltä, tarvitko sairauslomatodistusta? Monessa työpaikassa positiivisen korona pcr-testin jälkeen voi olla esimiehen luvalla pois.
Jos et saa sairauslomaa, niin voit anoa myös tartuntatutipäivärahaa virallisen karanteenipäätöksen jälkeen.
Itse varmasti olisin yhteydessä yksityiselle ja sieltä digiklinikan kautta (Mehiläinen esim.) saat yhteyden lääkäriin ja sairauslomatodistuksen. Ei maksa kovin montaa kymppiä.
Ja tosiaan sairaanhoidon järjestäminen ei ole pakollista työnantajalle. Ainoastaan lakissäteinen ennaltaehkäisevä pitää olla!
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kysy työpaikaltasi esimieheltä, tarvitko sairauslomatodistusta? Monessa työpaikassa positiivisen korona pcr-testin jälkeen voi olla esimiehen luvalla pois.
Jos et saa sairauslomaa, niin voit anoa myös tartuntatutipäivärahaa virallisen karanteenipäätöksen jälkeen.
Itse varmasti olisin yhteydessä yksityiselle ja sieltä digiklinikan kautta (Mehiläinen esim.) saat yhteyden lääkäriin ja sairauslomatodistuksen. Ei maksa kovin montaa kymppiä.
Ja tosiaan sairaanhoidon järjestäminen ei ole pakollista työnantajalle. Ainoastaan lakissäteinen ennaltaehkäisevä pitää olla!
Kiitos asiallisesta kommentista! Olen kysynyt esimieheltä. Hänkin oli uuden edessä sairastumiseni myötä, olen ensimmäinen (toivottavasti myös viimeinen) työpaikallani. Sanoi että yritetään ottaa selvää kun palaan takaisin. Mutta itse olen tunnollinen ja oloni on todella epävarma jos olen tavallaan ilman "virallista" lupaa poissa. Mutta tuossa ylempänä kirjoitinkin että olen saanut yhteyden tartuntataurilääkäriin. Tämä asia on nyt hoidossa, suuri helpotus minulle. Tulen saamaan kaikki tarvittavat paperit ja eristystä jatketaan vielä jos on tarvetta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin kun terve kirjoitti:
Eihän koronaan tarvitse sairauslomatodistusta. Palaat töihin kun terve.
Mistäs sit saa rahaa, kun ei ole terve?
Parempi vaan lakata esittämästä sairasta ja palata sinne töihin.
Nykyisten suositusten mukaan 5 päivää oireiden alusta riittää toipumiseen, joten turha odottaa 20 päivän palkallista lomaa kuten ap:lla selvästi kuvitelmissa.
Tuo "nykyisten suositusten mukaan 5 päivää oireiden alusta" tarkoittaa siis sitä, jos oireet helpottaa tai niitä ei ole. Mutta kuten ap, aika moni on MONTA VIIKKOA kipeä ollut koronaa sairastaessaan :D eli todellakin eristyksen jatkaminen voi olla tarpeen ja saikun jatkaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan sairaanhoidon järjestäminen ei ole pakollista työnantajalle. Ainoastaan lakissäteinen ennaltaehkäisevä pitää olla!Kiitos asiallisesta kommentista! Olen kysynyt esimieheltä. Hänkin oli uuden edessä sairastumiseni myötä, olen ensimmäinen (toivottavasti myös viimeinen) työpaikallani. Sanoi että yritetään ottaa selvää kun palaan takaisin. Mutta itse olen tunnollinen ja oloni on todella epävarma jos olen tavallaan ilman "virallista" lupaa poissa. Mutta tuossa ylempänä kirjoitinkin että olen saanut yhteyden tartuntataurilääkäriin. Tämä asia on nyt hoidossa, suuri helpotus minulle. Tulen saamaan kaikki tarvittavat paperit ja eristystä jatketaan vielä jos on tarvetta. Ap
Kun olet saanut tiedon, että saat eristyspäätöksen, niin sinun kohdallasi kaikki on selvää. Haet tartuntapäivärahaa kelalta, jos et siltä ajalta saa palkkaa. Saat täysimääräisen korvauksen ansion menetyksestä. https://www.kela.fi/tyonantajat-tartuntatautipaivaraha
Eristyspäätöksen pitäisi riittää työnantajallekin todistukseksi poissaolosta. Soittelevat varmaan sinulle eristyksen loppupuolella, että mikä on vointi ja jatkavat sitten tarvittaessa eristystä eteenpäin. Meillä minä ja toinen lapsista sai noita jatkopäätöksiä. Lapsella on isoin nippu papereita, ensin karanteenipäätös, sen jälkeen eristyspäätös ja sen jatko ja mahtoiko olla vielä toinen jatkopaperi vai olivatko laitettu samaan paperiin. Ne itse paperit tulevat postitse pitkän ajan kuluttua.
95% sairastaa koronan 2 päivän flunssana. 5 päivää poissa töistä on jo liioittelua melkein kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan sairaanhoidon järjestäminen ei ole pakollista työnantajalle. Ainoastaan lakissäteinen ennaltaehkäisevä pitää olla!Kiitos asiallisesta kommentista! Olen kysynyt esimieheltä. Hänkin oli uuden edessä sairastumiseni myötä, olen ensimmäinen (toivottavasti myös viimeinen) työpaikallani. Sanoi että yritetään ottaa selvää kun palaan takaisin. Mutta itse olen tunnollinen ja oloni on todella epävarma jos olen tavallaan ilman "virallista" lupaa poissa. Mutta tuossa ylempänä kirjoitinkin että olen saanut yhteyden tartuntataurilääkäriin. Tämä asia on nyt hoidossa, suuri helpotus minulle. Tulen saamaan kaikki tarvittavat paperit ja eristystä jatketaan vielä jos on tarvetta. Ap
Ap siellä kuormittaa parhaansa mukaan terveydenhuoltoa. Tässä syy miksi meillä on rajoituksia. Siksi kun kaikki pertit soittelevat lääkärit varatuiksi sairaslomalappujen takia. Oireista jotka ovat jo kadonneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap siellä kuormittaa parhaansa mukaan terveydenhuoltoa. Tässä syy miksi meillä on rajoituksia. Siksi kun kaikki pertit soittelevat lääkärit varatuiksi sairaslomalappujen takia. Oireista jotka ovat jo kadonneet.
Oireet kadonneet? Etkö ymmärrä lukemaasi...
AP tässä Mitä ihmettä tarkoitat? Mien niin esitän? Ehkä sitten olen typerä kun en ymmärrä mistä nyt on kyse. Olen edelleen sairas ja en todellakaan pysty vielä palaamaan fyysisesti raskaaseen työhöni. Tartuntautilääkäri on ollut nyt minuun yhteydessä . Eristystä jatkettu. Tämä palsta mennyt aivan ala-arvoiseksi. Kuvittelin saavani täältä mahdollisesti jonkun samassa tilanteessa olevan kohtalotoverin kokemuksia/vinkkejä miten toimia.