Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen saanut positiivisen tuloksen 5 päivää sitten. Testipaikalla sanottiin että minuun otetaan yhteyttä muutaman päivän sisällä. Paikalliselta tervrysasemalta sanottiin että pitää odottaa sitä puhelua. Olen nyt ollut jo 8 päivää kotona. Kukaan ei ole soittanut. Työterveyshuoltoa ei ole. Mistä olette saaneet sairaslomatodistuksen?

• ylös 35
  • alas 29

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Jos olet sairas, otat yhteyttä sinne minne normaalistikin sairaana. Jos olet ollut 2pv oireeton, menet töihin uusien ohjeiden mukaan.

• ylös 64
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on noin idiootti työpaikka, ni ei oo väliks vaikket palaisi ollenkaan

?

• ylös 14
  • alas 13
Vierailija

Öö et sitten ilmoittanut esimiehelle ja pyytänyt häntä myöntämään sairauslomaa? Jos kävit virallisessa testissä niin saat karanteenimääräyksen 10 vuorokaudeksi vielä, tosin sen tulo voi kestää.

• ylös 54
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Öö et sitten ilmoittanut esimiehelle ja pyytänyt häntä myöntämään sairauslomaa? Jos kävit virallisessa testissä niin saat karanteenimääräyksen 10 vuorokaudeksi vielä, tosin sen tulo voi kestää.

Se on eristysmääräys ja se on oireiden alusta. Ap menee töihin oireettomana.

• ylös 41
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Työterveyshuolto on lakisääteinen riippumatta yrityksen koosta.

Mutta ei sieltä saikkutodistusta välttämättä saa. Sen saa omalta terveysasemalta.

• ylös 57
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

"Työnantajan on järjestettävä lakisääteinen ehkäisevä työterveyshuolto, vaikka palveluksessa olisi vain yksi työntekijä. Sen sijaan sairaanhoidon järjestäminen on työnantajalle vapaaehtoista. Lakisääteiseen työterveyshuoltoon kuuluvat työhön liittyvät terveystarkastukset, työpaikkaselvitys, työkyvyn tukeminen ja sairauksien tai oireiden selvittely, joilla on yhteyttä työhön."

• ylös 57
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos olet sairas, otat yhteyttä sinne minne normaalistikin sairaana. Jos olet ollut 2pv oireeton, menet töihin uusien ohjeiden mukaan.

Kyllä olen edelleen sairas. Olen karanteenissa, en saa mennä mihinkään ihmisten ilmoille. Olen ollut pois töistä nyt viikon ja minulla on ainoastaan se lappu minkä sai testipaikalta. Paikallisen terveysaseman hoitaja ei osannut neuvoa tässä asiassa. Olen soittanut numeroon mistä tällä alueella varataan lääkäriajat. Tulee nauhalta vastaus että soitamme takaisin mahdollisimman pian. Ap

• ylös 40
  • alas 4
Vierailija

Mihin tarviit sairaslomalappua?? Jos oireita ei ole niin menet töihin. Karanteenin kesto on nykyään 5 pv.

• ylös 13
  • alas 69
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ilmoitin. Hän itse sanoi että en saa tulla töihin ennen kuin saan tiedon olenko saanut tartunnan vai en. Sain testipaikalta lapun missä ohjeet ja maininta 10 pv karanteenista jos tulos positiivinen. Ja pitää olla 2 oireetonta päivää. Eli tarvittaessa pidempi karanteeni, max 20 pv. Samaisessa lapussa oli että minuun otetaan yhteyttä lähipäivinä jatko ohjeita varten. Ei ole otettu. Ap

• ylös 51
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tottakai ilmoitin. Hän itse sanoi että en saa tulla töihin ennen kuin saan tiedon olenko saanut tartunnan vai en. Sain testipaikalta lapun missä ohjeet ja maininta 10 pv karanteenista jos tulos positiivinen. Ja pitää olla 2 oireetonta päivää. Eli tarvittaessa pidempi karanteeni, max 20 pv. Samaisessa lapussa oli että minuun otetaan yhteyttä lähipäivinä jatko ohjeita varten. Ei ole otettu. Ap

Eikä ne otakaan, systeemi on purettu. Saat saikkutodistuksen terveysasemaltasi.

• ylös 36
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lakisääteinen työterveyshuolto ei pidä juuri mitään sisällä. Normi terveysasemalle pitää mennä saikkulappu esim normi flunssa hakemaan. .meillä pitää olla lappu jo ensimmäisestä päivästä. Ap

• ylös 51
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lakisääteinen työterveyshuolto ei pidä juuri mitään sisällä. Normi terveysasemalle pitää mennä saikkulappu esim normi flunssa hakemaan. .meillä pitää olla lappu jo ensimmäisestä päivästä. Ap

Se positiivinen tulos riittää.

• ylös 4
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eikä ne otakaan, systeemi on purettu. Saat saikkutodistuksen terveysasemaltasi.

Siitä ajanvarausnumerosta ei kukaan vastaa. Nauhalta tulee että soitamme takaisin niin pian kuin mahdollista. Ei ole sieltäkään soitettu. Ap

• ylös 24
  • alas 1
Vierailija

Töihin kun terve kirjoitti:
Eihän koronaan tarvitse sairauslomatodistusta. Palaat töihin kun terve.
Mistäs sit saa rahaa, kun ei ole terve?

• ylös 31
  • alas 2
Vierailija

Työterveyshuollon puuttuminen on laitonta. Oli yksi syistä, miksi irtisanouduin aikanaan, "en mä viitsi siitä sun takia maksaa". Enpä viitsinyt sitten tehdä moiselle työnantajalle töitäkään.

Kysymykseen: yksityiseltä lääkäriltä kai? Tai pommitat sitä tk:sta kunnes pääset lääkärille sinne, joka kirjoittaa sulle takautuvasti saikkua.

• ylös 14
  • alas 32

Sivut