Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se sitten tuli meillekin - vesirokko. Mitä apteekista?

Vierailija
11.05.2015 |

Oon lähdössä kohta käymään apteekissa. Ilmeisesti jotain lasten antihistamiinia ainakin? Särkylääkkeitä meillä on kotona. Tauti on vasta alkuvaiheessa, esikoisella on kaksi rokkoa. Toivon, ettei kuopus (vauva) sairastuisi lainkaan... ei ole ainakaan vielä rokkoja.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekurille aika heti ja pyyä Zoviraxia. Stoppaa viruksen heti kättelyssä. Meillä näppyjä nousi silmissä.

Vierailija
2/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä kutinaa lievittävää liuosta, nimeä en muista mutta tietävät kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:35"]

Lekurille aika heti ja pyyä Zoviraxia. Stoppaa viruksen heti kättelyssä. Meillä näppyjä nousi silmissä.

[/quote]

Terveyskirjaston mukaan lääkitys annetaan lapselle, jolla on sairauden tai hoidon takia immuunijärjestelmän heikkous. Samoin se voidaan antaa yli 13-vuotiaana vesirokon saaneelle. Meillä lapset eivät kuulu kumpaankaan ryhmään!

Ap

Vierailija
4/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Ota lapsille kuumetta alentavaa lääkettä ja anna sairastaa. Kerro myös tutuille lapsiperheille että teillä on vesirokko. Saatte vieraita, jos on tervejärkisiä tuttuja. Tämä on yksi niitä tauteja, joista on iloinen että ne tulevat lapselle. Aikuinen kun ei tuosta taudista ilman pysyviä vaurioita juuri selviäkään. Sairastuminen antaa elinikäisen immuniteetin, tulee harvoin toiseen kertaan, mutta silloinkin todella lievänä.

Vierailija
5/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:37"]

Sitä kutinaa lievittävää liuosta, nimeä en muista mutta tietävät kyllä.

[/quote]

Ahaa, sitä siis saa Suomesta! Mä sain ulkomailla asuessani sitä lintukirppujen puremiin, se taitaa olla englanniksi calamine lotion tmv. En vain ole koskaan kuullut Suomessa kekenkään puhuvan siitä (sairastin vesirokon niin pienenä, etten itse muista). Se on siis sitä valko-vaaleanpunaista?

Ap

Vierailija
6/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 09:37"]

Höpö höpö. Ota lapsille kuumetta alentavaa lääkettä ja anna sairastaa. Kerro myös tutuille lapsiperheille että teillä on vesirokko. Saatte vieraita, jos on tervejärkisiä tuttuja. Tämä on yksi niitä tauteja, joista on iloinen että ne tulevat lapselle. Aikuinen kun ei tuosta taudista ilman pysyviä vaurioita juuri selviäkään. Sairastuminen antaa elinikäisen immuniteetin, tulee harvoin toiseen kertaan, mutta silloinkin todella lievänä.

[/quote]

En mä ole millään lääkkeellä sitä torjumassa, antihistamiinin tarkoitus on lievittää kutinaa.

Ap

Vierailija
7/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten, vesirokon sairastaminen ei takaa elinikäistä immuniteettia. Kaikki eivät sitä saa. Joillain saattaa lapsuusajan vesirokosta huolimatta tulla ruusu aikuisena, ja ainakin täällä meilläpäin raskaana olevilta katsotaan verikokeella vesirokon vasta-aineet, jos on syytä epäillä tartuntaa. Tiedän parikin äitiä, jotka ovat raskausaikana saaneet vesirokkorokotuksen, koska heillä ei sairastetusta vesirokosta huolimatta ole ollut vasta-aineita veressä.

Ap

Vierailija
8/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panadol+Burana+kutinaa lievittävä vaahto PoxClin. Niillä meni meidän vesirokko ohi lähes ilman kutinoita.

Vierailija
9/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloe-geeli oli omillani kaikkein tehokkain apu ja ostin pariakin ainetta kutinaan. Tytöllä oli koko vaippa-alue täynnä niitä näppylöitä ja ku pissas, huusi suoraa huutoa. Aloe-geeli oli ainoa, jota uskalsin surutta levittää koko vaippa-alueelle ja se helpotti silminnähden..

Vierailija
10/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Aloegeeliä onkin kotona.

Ap

Vierailija
11/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä apteekista välttämättä tarvitse mitään, saattaa kutista tai olla kutisematta. Itse hakisin vasta sitten jos tarvitaan (ellei sun sitten ole hankala päästä myöhemmin tänään uudelle apteekkireissulle?)

Vierailija
12/12 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:17"]

Ei sieltä apteekista välttämättä tarvitse mitään, saattaa kutista tai olla kutisematta. Itse hakisin vasta sitten jos tarvitaan (ellei sun sitten ole hankala päästä myöhemmin tänään uudelle apteekkireissulle?)

[/quote]

Ei se nyt mun mielestä ole niin yksinkertaista, että saa kutista tai olla kutisematta, jos ohjeena on kuitenkin, ettei niitä rokkoja pidä raapia. Apteekki menee kiinni seitsemältä, sitten ei enää lääkkeitä saa, vaan pitää olla sen kutinan kanssa. Kyllä mieluummin ostan varmuuden vuoksi, en mä saa mitään lisäarvoa itselleni siitä, että lapsella on paha olla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä