Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut, varsinkin miehet eivät opeta lapsille käytöstapoja?

Vierailija
11.05.2015 |

Ei semmoinen Homer Simpson tyylinen kasvatus vie pitkälle, et sillä tavalla saa fiksuja lapsia. Että jos lapsi vaikka pieraisee julkisesti, niin vain nauretaan sille. Minkälaista openkin on viedä tuollaisia lapsia jonnekin ihmisten ilmoille, esim kirkkoon, joille ei ole opetettu käytöstapoja.

Ennen oli erikseen nämä tyhmät höhöttäjät niitä oli yksi tai kaksi luokassa, nyt melkein koko luokka on sellaisia.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepuolustus.

Hätävarjelun liioittelu.

Tilannetaju.

Ensin pitää oppia tuntemaan itsensä ja tunnetilojaan. Sitten pitää oppia näkemään tilannetta ja arvioimaan sen voimakkuutta. Takaisin voi antaa, jos tilanne riittävästi sitä vaatii ja takaisin antaminen on sopivassa suhteessa alkuperäiseen rikkomukseen. Oletteko varmistaneet, että lapsillanne on resurssit tehdä tuo pohjatyö ennen takaisin antamista?

Vierailija
22/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:16"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:13"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:07"] No joo mun miehelle on myös tärkeää että poika pitää puoliaan. Itse yritän opettaa kohteliaisuutta ja tyttöjen/naisten kunnioitusta, taitoja jotka ainakin nykymiehiltä osalta uupuu.. [/quote] Kaikki osaavat pitää puoliaan, kun suuttuu tarpeeksi. Opetan lapselle, että itsepuolustus ei ole kiellettyä, vastavalla voimankäytöllä saa puolustaa itseään. [/quote] Joo mutta meinasin että mun mies olisi myös onnesta pinkeenä jos poika kouluun mennessään löisi turpaan toista..

[/quote]

Entä jos kävisikin toisinpäin, poika saisi itse turpaan?
[/quote]
Jaa-a, en ole kysynyt mutta voisin kuvitella että mieheni laittaisi hänet johonkin judoon/nyrkkeilyyn yms.. :D On hän hyvä isä eikä mikään ameeba, hänelle vain on kuulemma tärkeää että pojalle ei vittuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:10"]

Nykyään normaalit käytöstavat ovat "paskan tärkeyttä" ja ties mitä narsismia.

[/quote]

Joo, ihminen joka käyttäytyy hyvin on "itseään täynnä ja ihan selvä kusipää".

Vierailija
24/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:34"]

[/quote]

[/quote]

Ja tiukkapipoinen snobbailijakin vielä.

Vierailija
25/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkahattu. Tekopyhä. Mitä sekin luulee itsestään. Kuitenkin pohjimmiltaan on ihan yhtä vittumainen kuin kaikki muutkin. Suotta esittää.

Vierailija
26/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:13"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:07"] No joo mun miehelle on myös tärkeää että poika pitää puoliaan. Itse yritän opettaa kohteliaisuutta ja tyttöjen/naisten kunnioitusta, taitoja jotka ainakin nykymiehiltä osalta uupuu.. [/quote] Kaikki osaavat pitää puoliaan, kun suuttuu tarpeeksi. Opetan lapselle, että itsepuolustus ei ole kiellettyä, vastavalla voimankäytöllä saa puolustaa itseään. [/quote] Joo mutta meinasin että mun mies olisi myös onnesta pinkeenä jos poika kouluun mennessään löisi turpaan toista..

[/quote]

mitä jos osaa pitää puoliaan vaikka puukolla kuten hanna?

Vierailija
27/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "itseään puolustavia" tai "meidän poika osaa vetää turpaan" -vanhemmat. Ajatelkaapa hetki tilannetta koulussa. Vanhemmat ovat alitajuntaisesti (tai valitettavasti myös tietoisesti) tsempanneet lapsiaan käyttämään nyrkkejä. Miten opettajan oletetaan saavan tämä 20 hengen sotajoukko kuriin pelkillä suullisilla ohjeilla? Mun mielestä olisi reilua opettaa lapsille, että varsinkin koulussa nyrkit kuuluu pitää taskuissa vaikka kiukuttaa. Tai mielestäni olisi hyvä käytäntö, että nämä tappelijoita kasvattavat vanhemmat ottaisivat vastuun myös aiheuttamistaan tappeluista. Esim. opetetaan lapsille koulussa, että nyt olisi tappelun paikka, tänään Virtasilla klo 17??

Terveisin opettaja

Vierailija
28/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä meni nyt aggression puolelle vaikka tarkoitin, että monilla lapsilla ei ole käytöstapoja ruokailussa, kirkossa ja näissä elämän perusasioissa.

Vierailija
29/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 11:16"]

Tämä meni nyt aggression puolelle vaikka tarkoitin, että monilla lapsilla ei ole käytöstapoja ruokailussa, kirkossa ja näissä elämän perusasioissa.

[/quote]

No niinpä. Kuinkakohan monta viestiä noin keskimäärin, av.lla puhutaan alkuperäisestä asiasta. varmaan kaksi.

Vierailija
30/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

lataa sitä turpaa

Vierailija
31/31 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:39"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 10:34"]

[/quote]

[/quote]

Ja tiukkapipoinen snobbailijakin vielä.

[/quote]

Niinpä... Mikä sekin luulee olevansa?