Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

rv30+, vedet menneet, mahdollisuus päästä kotiin vielä ennen synnytystä?

Vierailija
11.05.2015 |

Niin, eli onko kellään (no varmasti on) vedet menneet ennenaikaisesti rv 30 tienoilla, joutunut sairaalaan lepoon ja päässyt vielä kotilomille ennen synnytystä?

Itse makoilen sairaalassa tällä hetkellä, vedet menneet pari päivää sitten ja koti-ikävä on kova, etenkin kun isommat lapset siellä odottavat.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö ne kokonaan vai jokin reikä kalvoissa? Lapsivesihän uusiutuu koko aika, ja se reikäkin voi umpeutua jos on pieni jossain ylhäällä vaikka. Tulehdusarvoja varmaan tarkkaillaan.
Mä voisi luulla, että jos vedet ei mene kokonaan, sitä kehittyy lisää, arvot ei nouse, pääset vaikka viikolle 34+ (synnytystä ei tuolloin enää estetä) niin voisi päästä kotiin käymään

Vierailija
2/7 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Synnytys tullaan todnäk käynnistämän jossain vaiheessa infektioriskin takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisättäköön vielä, että minulla ei ole muita kuin harjoitussupistuksia, joita on ollut jo koko raskausaika, eikä kohdunsuulla ollut tapahtunut muutoksia viimeksi tutkittaessa.

-Ap

Vierailija
4/7 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei

Vierailija
5/7 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en ainakaan päässyt, kun vedet meni 33+6. Olin pari päivää levossa osastolla. Sitten huomattiin, että oli tulehdusarvot koholla ja synnytys käynnistettiin, vaikka paikat ei olleet kypsyneet eikä supistuksia. Kuitenkin vesien menon jälkeen on tulehdusriski. Luultavasti haluavat seurata sitä osastolla ja jos ja yleensä kun tulehdusarvot alkaa nousta, niin käynnistetään. Tosin se voi viedä jonkun aikaa, mutta reikä kalvoissa altistaa tulehdukselle erittäin helposti.

Vierailija
6/7 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse. Lepohoito synnytykseen asti ja antibiootit.

Vierailija
7/7 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sorry, mutta tuskin pääset enään kotiin. voimia koetukseen. raskasta on, mutta menee. onko minkä ikäiset lapset kotona?