rv30+, vedet menneet, mahdollisuus päästä kotiin vielä ennen synnytystä?
Niin, eli onko kellään (no varmasti on) vedet menneet ennenaikaisesti rv 30 tienoilla, joutunut sairaalaan lepoon ja päässyt vielä kotilomille ennen synnytystä?
Itse makoilen sairaalassa tällä hetkellä, vedet menneet pari päivää sitten ja koti-ikävä on kova, etenkin kun isommat lapset siellä odottavat.
Kommentit (7)
Ei. Synnytys tullaan todnäk käynnistämän jossain vaiheessa infektioriskin takia.
Lisättäköön vielä, että minulla ei ole muita kuin harjoitussupistuksia, joita on ollut jo koko raskausaika, eikä kohdunsuulla ollut tapahtunut muutoksia viimeksi tutkittaessa.
-Ap
Ite en ainakaan päässyt, kun vedet meni 33+6. Olin pari päivää levossa osastolla. Sitten huomattiin, että oli tulehdusarvot koholla ja synnytys käynnistettiin, vaikka paikat ei olleet kypsyneet eikä supistuksia. Kuitenkin vesien menon jälkeen on tulehdusriski. Luultavasti haluavat seurata sitä osastolla ja jos ja yleensä kun tulehdusarvot alkaa nousta, niin käynnistetään. Tosin se voi viedä jonkun aikaa, mutta reikä kalvoissa altistaa tulehdukselle erittäin helposti.
Ei pääse. Lepohoito synnytykseen asti ja antibiootit.
sorry, mutta tuskin pääset enään kotiin. voimia koetukseen. raskasta on, mutta menee. onko minkä ikäiset lapset kotona?
Menikö ne kokonaan vai jokin reikä kalvoissa? Lapsivesihän uusiutuu koko aika, ja se reikäkin voi umpeutua jos on pieni jossain ylhäällä vaikka. Tulehdusarvoja varmaan tarkkaillaan.
Mä voisi luulla, että jos vedet ei mene kokonaan, sitä kehittyy lisää, arvot ei nouse, pääset vaikka viikolle 34+ (synnytystä ei tuolloin enää estetä) niin voisi päästä kotiin käymään