Miten merkintä sairastetusta koronasta kun testiin ei pääse?
Olen paraikaa kipeä, todennälöisesti koronaa. Kotitesti näytti vielä negaa. Mutta miten saisin myöhemmin sen virallisen merkinnän siitä että olen sairastanut koronan? Testeihin ei enää niin vaan pääsekään.
Merkinnän tarvitsee esim. matkustamiseen jos ei ole ottanut ainakaan vielä rokotuksia.
Kommentit (5)
Mitäs jos saa long covidin ja siitä johtuvia sairauksia? Kyllä itse ehdottomasti hankkisin sen positiivisen testituloksen omakantaan, jos koronan sairastaisin.
Eiköhän niistä passeista päästä aika pian. Miten niitä voitaisiin enää käyttää, kun sairastuneet eivät pääse testeihin ja positiivinen testitulos tarvitaan puolen vuoden passiin. Tämä testitulos on tärkeä heille, jotka eivät voi rokotteita ottaa.
Jos kotitesti näyttää positiivista, niin etköhän pääse viralliseen testiinkin.
Pelkkä merkintä tuskin riittää matkustamiseen, ja tällä hetkellä moni maa vaatii negatiivisia testituloksia myös täyden rokotesarjan saaneilta henkilöiltä.
Jos et pääse testiin julkisella puolella niin ainahan voit hakeutua yksityiselle, mikäli tarvitset merkinnän Kantaan. Testistä saa Kela-korvauksen, jos on epäily taudista ja sen kautta lähete testiin.
Ei ole merkinnästä enää apua matkustamisesta eikä juuri muussakaan. Et siis tee sillä mitään.