Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (101)

Vierailija

Minä ajattelen että suurin osa näistä asiattomista viesteistä on tahallista härnäystä eikä niihin tulisi reagoida mitenkään. Itse heti kun huomaan moisen viestin en edes lue sitä loppuun vaan hyppään yli.

• ylös 50
  • alas 32
Vierailija

Ehkä paras keino olisi se että miettii hetken ennenkuin kirjoittaa. Ajattelee itsensä tilanteeseen että olisi puhumassa kasvotusten, eikä olisi kirjoittamassa anonyyminä nettiin. Kirjoitan ja luen myös eräälle harrastusfoorumille, johon pitää rekisteröityä, kirjautua ja kirjoittaa aina omalla nimellään. Tekstit on täysin eri tasoa kuin nämä anonyymit kirjoitukset. Olipa aihe mikä hyvänsä..
Ylilyöntejä ei ole juuri koskaan, ja jos niitä on hieman tullut, niin yleensä perään tulee se vilpitön anteeksipyyntö, ja asia on kunnossa. Ja myös ne kännissäkin ylikirjoitetut on yleensä aamuisin korjattu, kirjoittajan omasta toimesta.

• ylös 37
  • alas 6
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tänään on sunnuntai, joten voi taas odottaa normaaliakin häiriintyneempää naisvihatrollausta. Selittäkää palstan syrjäytyneet miehet, että mikä siinä on logiikka, kun eihän sunnuntai teillä eroa mitenkään mistään viikon muista päivistä 🤔? Samaa tissuttelua/pössyttelyä ja provoilua, ette kuitenkaan oo iltaisinkaan missään baareissa käyneet.

• ylös 45
  • alas 7
Vierailija

Itse olen yksinäinen ja masentunut ihminen. Kukaan ei sitä uskoisi, koska olen muille hymyilevä ja iloinen sekä kiltti. Se hymy peittää masennuksen. En kuitenkaan v*ttuile täällä enkä muuallakaan kenellekään. Toivoisin, että muutkaan ei niin tekisi.

• ylös 55
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen tullut siihen tulokseen, että täällä käy paljon ilkeitä, sisältä mätää täynnä olevia ihmisiä, ja on ihan loogista ettei niillä ole oikein muita kanavia purkaa pahuuttaan kuin anonyymisti netissä.
Täällähän myös säännöllisesti valitetaan ettei ole kavereita tai uhotaan ettei muut ihmiset (muka) edes kiinnosta, enkä ihmettele.
Eihän niiden kanssa kukaan edes halua olla, ilkimykset on syystäkin yksinäisiä.

Asiat eivät ole ihan noin suoraviivaisesti selitettävissä. Eiväthän läheskään kaikki yksinäiset ole ilkeitä vaan aivan päinvastoin. Eivät nimenomaan jaksa olla ihmisten kanssa, koska muut ovat ilkeitä. Ja ilkeällä on usein hyvinkin laaja tuttavapiiri. Aitoja ystäviä heillä ei ole, koska piikittely ja selkäänpuukotus eivät kuulu ystävyyteen.

Tällaisia trolleja on tullut vastaan ihan livenäkin ja esim. työelämässä. Toiset vaan ovat ilkeitä ja saavat jotain nautintoa toiminnastaan. Pidän heitä todella vastenmielisinä, mutta suurin osa ihmisistä on niin puusilmäisiä, että eivät edes huomaa moista jos ei osu juuri omalle kohdalle.

Nettitrollausta on ihan tutkittukin. Heitä yhdistävät lähinnä personaallisuushäiriöt. Googleta jos et usko.

• ylös 54
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on paha olla ja haluavat, että muillakin olisi.

Mitä se edes omaan oloon auttaa, jos muillakin olisi huono olla?

• ylös 29
  • alas 2
Vierailija

Erovanhempia kirjoitti:
Boomerit ovat ja ylipäätään ihmiset 50+.
Jaksavat valittaa, kun ennen oli kaikki paremmin, kukaan ei töitä jne, ovat eronneet ja katkeroituneet . Itseasiassa he ovat nämä mt-nuoret kasvattaneet joista valittavat.

Olen 63-vuotias nainen enkä nää mitään syytä ilkeillä kenellekään.

• ylös 51
  • alas 3
Vierailija

Surullista on kun joku löytää palstan ja ajattelee oi kun mukavaa, täällä voin purkaa ajatuksia.  Hetken päästä trollit tuhoavat tuon ilon.

• ylös 25
  • alas 1
Vierailija

Foorumi kärsii, koska tänne ei vaadita rekisteröitymistä ja käyttäjän hölmöilyllä ei ole mitään seurauksia. Luen aktiivisesti toista isoa palstaa, missä keskustelu paljon parempaa. Käyttäjiltä vaaditaan rekisteröityminen ja moderaattorit seuraavat keskustelua aktiivisesti puuttuen käyttäjien tekemisiin muutenkin kuin poistamalla ketjun. Av on pääosin trollausta ja kun suhtautuu tähän sen mukaisesti, niin ihan hyvää ajantappoviihdettä. Mitään aitoa mielipidettä tai apua en täältä kuvittele löytäväni.

• ylös 29
  • alas 4
Vierailija

Voihan olla myöskin, että vallitseva ilmapiiri tarttuu? Tännehän ei toki kannata tulla ollenkaan, jos haluaa, että päivä ei mene pilalle.

Minäkin pahoitin aluksi mieleni suorista ilkeilyistä ja joistain kommentoijista kyllä näkee, että voivat henkisesti aivan saatanan huonosti. Sitten kun ilkeilyitä saa paljon osakseen, se jotenkin tarttuu, alat itsekin vastaamaan vittumaisesti vittumaisiin kommentteihin. Kierre on valmis.

Yritän käydä täällä niin vähän kuin mahdollista.

• ylös 15
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Foorumi kärsii, koska tänne ei vaadita rekisteröitymistä ja käyttäjän hölmöilyllä ei ole mitään seurauksia. Luen aktiivisesti toista isoa palstaa, missä keskustelu paljon parempaa. Käyttäjiltä vaaditaan rekisteröityminen ja moderaattorit seuraavat keskustelua aktiivisesti puuttuen käyttäjien tekemisiin muutenkin kuin poistamalla ketjun. Av on pääosin trollausta ja kun suhtautuu tähän sen mukaisesti, niin ihan hyvää ajantappoviihdettä. Mitään aitoa mielipidettä tai apua en täältä kuvittele löytäväni.

Mikä olisi toinen hyvä palsta?

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulle tää on kuin vessanpönttö, johon käyn välillä ulostamassa kaiken paskan sisältäni. Sen jälkeen on keveämpi ja mukavampi olo. Face-to-face olen tosi rento ja mukava tyyppi, enkä ikinä puhuisi livenä niin kuin täällä kirjoitan.

Ai siis tuleeko sulle oikeesti hyvä olo sen jälkeen, kun olet perseillyt vauvalla? Mulla on sen jälkeen jotenkin sellainen levoton olo ja saatan perseillä vielä kotonakin. Kun ei siitä minä paras - sinä luuseri vänkäämisestä voi jäädä mikään hyvä ja positiivinen mieli

• ylös 27
  • alas 1
Vierailija

En osaa arvella kaikkia syitä miksi ilkeillään. Itse en oikein osaa enkä halua. Täällä on muutama niiin hyvänmielenketju, tuskin edes alapeukutuksia lainkaan. Ne on päivän piristys. En vain voi mainita tarkemmin, ettei ilkeilijät osu sinnekin.

Yksi hyvä esimerkki kivasta ketjusta, mikä muuttui ällöksi on Miksi Emmerdalessa. Sinne tuupattiin roisia tekstiä naisten muodoista ja kuka olis minkäkinlainen sängyssä... ja juonipaljastukset vielä lisäksi. Kiva muuttui kurjaksi...

• ylös 19
  • alas 3
Vierailija

Varmaan useimpien kohdalla niinsanotusti tilaisuus tekee varkaan. Pääsee sanomaan sellaisen mieleen juolahtaneen ilkeilyn tai muka-sukkeluuden, mitä ei kasvokkain todellakaan ilkeäisi sanoa, ja ei edes joudu vastuuseen sanomisistaan. On helppoa klikata viesti matkaan ja vaikka häipyä palstalta saman tien - ei onnistuisi irl. Ja on siinä ihan yleistä ajattelemattomuutta ja piittaamattomuuttakin, kun ei oteta huomioon, että kohdistaa ilkeilyviestinsä ihan oikealle, tuntevalle ja ajattelevalle ihmiselle. Mutta näköjään on niitäkin, jotka ihan suunnitelmallisesti tulevat ilkeilemään, ja sitä mun on kaikkein vaikeinta ymmärtää.

Täytyy vielä lisätä, että ei se ihan niin suoraviivaista ole, että ennen Vauva-palsta olisi ollut mukava paikka, jossa ei ilkeilty. Keskustelu oli varmastikin kohteliaampaa ihan palstan alkuaikoina yli 20 vuotta sitten, kun kävijämäärä oli pieni ja useimmilla oli nikki, mutta kyllähän ilmiö "ilkeät ev:t" virisi hyvin äkkiä, kun porukkaa tuli lisää. Ehkä viime vuosina piittaamattomuus ja minäminä-mentaliteetti on lisääntynyt ja vienyt sitten viestimistä vielä ikävämpään suuntaan.

• ylös 14
  • alas 3
Vierailija

Täällä ollaan ilkeitä siksi että tämä on ainoa valtakunnallinen palsta jonne voi kirjoittaa mitö tahansa ilman rekisteröintiä.

Ennen vanhaan kun oli useampia niin ilkeimmät viihtyivät iltiksen foorumissa mutta nyt kaikki ovat täällä. 

• ylös 14
  • alas 7
Vierailija

Anonyymiys mahdollistaa sen että voi purkaa pahaa oloaan tänne ja muihin olemalla inhottava ja negatiivinen. Mun mielestä tänne pitäs olla jokin kirjautumis/rekisteröitymispakko!

• ylös 31
  • alas 5
Vierailija

Palstalla on transfobia-aktivistien infestaatio. Ei niitä ole monta, mutta ovat tosi pakkomielteisiä. Siksi yksikään transketju ei pysy asiallisena. Spämmätään täyteen vihaviestejä viidessä minuutissa. 

• ylös 22
  • alas 9

Sivut