tahallaan hankala exä, voinko ottaa yhteyttä lastenvalvojaan?
Meillä on siis exän kanssa 7v poika ja ollaan viikko-viikko systeemillä. Tämä sopii muuten hyvin, lapsesta on myös kiva saada olla kummankin kanssa yhtä paljon. Ongelma on vain se, että mies tuntuu olevan vieläkin katkera erosta. Ei onneksi näytä sitä lapselle, mutta eron aikana teki minulle kiusaa ja koitti vaikeuttaa asioitani.
Minulla ei autoa tällä hetkellä joten ollaan sovittu että mies hakee ja tuo. Asumme n. 10min ajomatkan päässä joten matka ei ole pitkä.
Ongelma on vain se, että mies tuo ja hakee lasta miten sattuu. Ollaan sovittu suullisesti aika, toki se voi poiketa kun yhdessä siitä sovitaan. Tästä on tullut vain hankalaa, koska mies saattaa soittaa minulle vaikka aamu kymmeneltä että ovat tulossa (ennalta ilmoittamatta.) vaikka lapsen olisi ollut määrä tulla muutaman tunnin päästä. Kiva siinä sitten juosta kaupasta kotiin tai ylinpäätään päivystää sunnuntait kotona kun ei tiedä tullaanko sitä jo kohta. Olen pyytänyt, että ilmoittaa ennen lähtöä. Saattaa myös hakea muutaman tunnin myöhässä eikä häntä saa aina kiinni.
Nyt kiehun raivosta. Lapsen piti tulla 2 aikaan luokseni. Sovittiin niin että kerkeää käydä miehen isovanhemmilla. Olin sopinut itse, että menemme lapsen kanssa omille vanhemmilleni kolmeksi. Vaan ei lasta vieläkään käy ja. Vanhempani loukkaantuivat taas odotettuakin turhaan. Tämä ei ole ainut kerta kun näin käy ja mies ei suostu pitämään ajoista kiinni.
Olen sanonut että ei ole reilua, että mies päättää kaikki ajat ja minun pitää vain suostua. Monta kertaa olen sanonut, tuntuu vain tekevän kiusallaan ja syyllistää ties mistä jos taas asiasta mainitsen. Mietin otanko yhteyttä lastenvalvojaan, mutta viimeksi siellä alkoi miehen puolelta mustamaalaamiseni.
Tulipas pitkä teksti, mutta sainpas purkautua! Kuolen häpeään kun taas sain soittaa että olemme myöhässä kun lapsi ei ole tullut ja sitä rataa.
Kommentit (3)
Lastenvalvojalle vaan,ja tarkat kellonajat mustaa valkoisella. Eipähän kenelläkään ole sitten sanomista
Ehkä olisi hyvä tehdä lastenvalvojalla sopimus jossa tarkka vaihtoaika ettekä sitten vaihtele sitä
Ei kun alat hoitamaan itse kuskaamiset. Pyydä joltain apua jos ei autoa.